۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

راهکارهای ترک اعتیاد تریاک

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/21
امتیاز به نوشته:
5/5

روش‌های ترک تریاک بدون درد متنوع و در هر روشی مرحله اول سم زدایی ترک تریاک است. تریاک ماده مخدر بسیار قوی‌ای است که وابستگی‌های شدید جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌کند. راه‌های درمان ترک تریاک و شیره بسته به میزان اعتیاد فرد می‌تواند متفاوت باشد. ترک اعتیاد عموما همراه با آشفتگی کلافگی و درد و تب و لرز همراه است. این مسئله باعث ایجاد مشکلات فراوانی در هنگام ترک تریاک می‌شود. از طرفی مشکلات روانی که مصرف گذشته در مغز به وجود آورده است شخص را مجددا به مصرف تریاک متمایل می‌سازد.

بار روانی ترک تریاک مهم‌ترین مرحله از ترک کامل است. یکی از بهترین راهای ترک سریع تریاک برای همیشه استفاده از راهکارهای ترک اعتیاد تریاک مختلفی مانند رفتار‌درمانی و استفاده از تخصص‌های روانشناسی و روانپزشکی و مشاوره‌های گروهی است که به فرد در متعهد ماندن به ترک تریاک کمک زیادی می‌کند. در ادامه درباره مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار برای ترک تریاک صحبت می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم راحت ترین راه ترک تریاک را به شما نشان دهیم.

روش های ترک تریاک

از اولین راه های ترک تریاک و شیره، آگاهی به اعتیاد و پذیرش آن است. هر چه بیشتر درباره عوارض و مضرات مصرف تریاک و وابستگی بدانید بیشتر با واقعیت مواجه خواهید شد. به دلایل مختلفی که در زندگی فرد و مشغولیات وی وجود دارد ممکن است روند ترک با برخی از روابط اجتماعی همپوشانی داشته باشد. از این رو بهتر است برنامه‌ریزی درستی برای مواجهه با این شرایط از قبل داشته باشیم.

سه چالش اصلی روش‌ های ترک اعتیاد تریاک

افراد در هنگام ترک اعتیاد به سه چالش اصلی مواجه می‌شوند:

  1. چالش اول خماری است. علائم ترک اعتیاد به تریاک مختلفی وجود دارد که حالت‌هایی مثل درد در بدن، تعریق شدید، ضربان قلب بالا، نگرانی و بیقراری هستند که راه‌های ترک تریاک را سخت‌تر می‌کنند.
  2. وسوسه و حس بی‌تابی شخص برای مصرف مجدد. این مسئله در بسیاری اوقات باعث عود اعتیاد می‌شود.
  3. انجام صحیح امور مربوط به درمان و مراقبت‌های لازم برای متعهد ماندن به ترک تریاک. عوامل بیرونی و درونی در این مسئله دخیل هستند.

علائم اعتیاد به تریاک

علائم مصرف تریاک شامل تهوع و استفراغ، کند شدن ضربان قلب و فشار خون پایین است. یکی از عوارض شایع سردردهای مزمن است.

از نشانه‌های اعتیاد به تریاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش اشتها، تکرر ادرار، مشکل در تمرکز، خواب آلودگی و کسلی زیاد، ناهماهنگی حرکتی، فقدان درد یا اضطراب، خارش بدن، تغییرات خلقی و رفتاری، تعریق زیاد و کاهش میل جنسی.

بهترین روش ترک تریاک

دلایل متعددی برای عدم رغبت افراد معتاد به ترک وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها مشکلات و عذاب خماری است. به لطف پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی و رشته ترک اعتیاد به وجود آمده راه‌های ترک تریاک بدون درد نیز وجود دارد که در کلینیک‌های معتبر قابل ارائه است. در حال حاضر علائم و عوارض ناشی از سم زدایی در بدن فرد با مصرف داروها به حداقل رسیده و راه‌های ترک تریاک بدون درد به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در مراکز ترک اعتیاد با استفاده از این داروها و فنون علائم خماری قابل کنترل بوده و خطرات آن کاهش می‌یابد. افرادی که تصمیم به ترک تریاک دارند باید از بهترین روش ترک تریاک بدون دارو در مرحله اول یعنی سم زدایی استفاده کنند. سم زدایی در کلینیک ترک اعتیاد تحت نظر پزشکان و تیم درمانی طبق برنامه جلو می‌رود.

راحت ترین راه برای ترک تریاک در واقع مراجعه به بهترین مرکز ترک تریاک و قرار گرفتن تحت نظر پزشکان و کارشناسان ترک اعتیاد است.

روش های ترک تریاک

روش‌های ترک تریاک

شیوه‌های متنوعی از مصرف دارو مانند قرص b2 برای ترک تریاک گرفته تا مراجعه به کمپ و کلینیک ترک اعتیاد و درمان‌های خانگی سنتی برای درمان اعتیاد به تریاک وجود دارد.بهترین راه ترک اعتیاد به تریاک در واقع روش علمی است که ترکیبی از دارو درمانی و مشاوره و روانشناسی را شامل می‌شود. اگر به کلینیک‌های درمان اعتیاد مراجعه کنید راهکار برای ترک تریاک در واقع همان سم زدایی است چون مؤثرترین دارو‌ها برای کنترل عوارض سم زدایی داروهای شیمیایی هستند. در مرحله نقاهت که فرد از لحاظ جسمی اعتیاد ندارد و تنها از لحاظ روانی از درون خود را مجبور و ناگزیر از وسوسه مصرف تریاک می‌بیند. راه‌های ترک تریاک از هر روشی که باشند باید این مسئله یعنی وسوسه و تغییر شکل مغز بر اثر اعتیاد را مد نظر قرار دهند.

داروهای ترک اعتیاد

آسانترین راه ترک تریاک در واقع استفاده از دارو‌های شیمیایی است که به خصوص برای درمان اعتیاد طراحی و ساخته شده‌اند. عموما در کمپ ترک اعتیاد‌ و مراکز ترک اعتیاد غیر استاندارد از مواد مخدر جایگزین مانند بی دو و متادون به جای تریاک استفاده می‌شود که کاری نامناسب بوده و می‌تواند منجر به تغییر اعتیاد شخص از تریاک به ماده یا داروی مخدر دیگری شود. اگر در کلینیک ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک متخصص عملیات سم زدایی را انجام دهید در این مرحله بیشترین نتیجه را خواهید گرفت.

کمپ‌ها و مراکز ترک

می‌توانید از کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد استفاده کنید. از خدمات این مراکز می‌توان به قرنطینه، تجویز و مصرف دارو توسط روانپزشک و مشاوره اشاره کرد. کمپ‌های غیراستاندارد به دلیل امکانات ضعیف آسیب‌های زیادی را در هنگام ترک به شخص وارد می‌کنند. اگر به دنبال راه حل برای ترک تریاک هستید مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی کمک قابل توجهی به ترک می‌کند. بهترین راه حل برای ترک تریاک در واقع ترکیبی از روش‌های دارو درمانی و روان درمانی است.

گروه‌های ترک

شرکت در گروهی از افراد که همگی یا ترک کرده‌اند یا در حال ترک هستند و به اشتراک‌گذاری تجربیات برای افراد دیگر، راه درمان اعتیاد به تریاک مناسب و نتیجه بخشی است. در این گروه‌ها افراد با شنیدن تجربیات دیگران برای زمانی که در همان موقعیت قرار بگیرند برنامه‌ریزی کرده و خود را آماده می‌کنند. افراد راه حل ترک تریاک ابداعی خود برای متعهد ماندن به ترک را به اشتراک می‌گذارند که در بسیاری از موارد به درد سایرین نیز می‌خورد.

سوالات متداول در مورد روش های ترک تریاک

آیا روشی قطعی و صد درصد برای ترک تریاک وجود دارد؟

هنوز دارو و درمانی که پس از مدتی به صورت صد درصد فرد را از وسوسه و مشکلات جسمی فیزیکی ناشی از اعتیاد نجات دهد وجود ندارد. اما یکی از راه‌های ترک تریاک بدون درد استفاده از  داروهایی مانند نالتروکسان است که به روش‌های مختلفی استفاده شده و میل به مواد را در شخص از بین می برند.

ترک تریاک چند مرحله دارد؟

در واقع ترک تریاک شامل دو مرحله سم زدایی است که در آن اعتیاد جسمی فرد برطرف می شود و مرحله دوم که نقاهت است و فرد اعتیاد جسمی نداشته ولی از لحاظ ذهنی ولع زیادی به عود مجدد به تریاک داشته از این رو باید به خوبی از وی مراقبت شود.

شدت اعتیاد چه تأثیری در سم زدایی دارد؟

در صورتی که اعتیاد خفیف باشد و هنوز فرد درگیری زیادی با آن ندارد می‌‍توان از سم زدایی‌های خفیف‌تر و یا روش‌‎های ترک تریاک بدون درد استفاده کرد. اما اگر اعتیاد شخص سنگین و طولانی مدت باشد حتماً باید از درمان بستری برای سم زدایی استفاده کرد.

1402/09/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =