روش کاهش درد خماری مواد مخدر تریاک

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/14

بسیاری از افراد مبتلا به سوء‌مصرف مواد مخدر در روزهای اول ترک اعتیاد دچار علائم خماری و دردهای ناشی از آن می‌شوند. همین امر باعث می‌شود که این افراد ترس از ترک اعتیاد داشته باشند یا در این مرحله سست شوند و به مصرف مخدر ادامه دهند. این مسئله در بین افرادی که می‌خواهند اقدام به ترک اعتیاد تریاک کنند رواج بیشتری دارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مقاله امروز را به بررسی بهترین روش‌ برای کاهش درد خماری مواد مخدر تریاک اختصاص دهیم. پس در ادامه همراه کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی باشید.

روز اول و دوم ترک مواد مخدر تریاک چگونه است؟

بهتر است ابتدا با علائم روز‌های اولیه ترک اعتیاد تریاک آشنا شویم تا به محض مواجه شدن با آن‌ها احساس ترس نکنیم. طبیعی است که قطع مصرف ناگهانی مخدر تریاک برای افرادی که مدت طولانی به مصرف آن اعتیاد داشته‌اند کار دشواریست و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. در روز‌های ابتدایی ترک تریاک، بیماران معمولاً با علائمی مانند عرق سرد، بی قراری، کمر‌درد، درد‌های عضلانی، حالات پریشانی و… مواجه می‌شوند. اگر این روند تحت نظر پزشک متخصص انجام شود می‌تواند با دارو‌های جایگزین یا کاهش دوز مخدر تریاک همراه باشد.

درمان درد خماری تریاک

عدم مصرف تریاک ابتدا با علائم آزاردهنده همراه است، اما باید در نظر داشت که با مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر می‌توان این روند را بسیار علمی‌تر و راحت‌تر پشت سر گذاشت.

علائم ترک اعتیاد و خماری تریاک

علائم ترک اعتیاد برای هر ماده مخدری می‌تواند متفاوت باشد. عمدتاً ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی مانند تریاک با درد‌های جسمانی بیشتری همراه هستند. از آنجایی که مخدر‌های افیونی به عنوان دارو‌‌های تسکین درد‌‌های شدید نیز استفاده می‌شوند، طبیعی است که علائم ترک اعتیاد به آن‌ها با درد بیشتری همراه باشد.

برخی از رایج‌ترین نشانه‌های خماری تریاک شامل موارد زیر هستند:

• تهوع
  • لرزش
  • تنفس دشوار
  • تنش عضلانی
  • تپش قلب
  • تعریق
  • درد‌های عضلانی
  • بی‌قراری اعضای بدن مانند دست یا پا
  • سردرگمی

داروی تسکین درد خماری تریاک

برای درمان خماری تریاک چه باید کرد؟

خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای کاهش درد خماری افراد در حال ترک اعتیاد وجود دارد. بهترین روش کاهش درد خماری تریاک، مراجعه به مراکز سم‌زدایی و کلینیک‌های ترک اعتیاد است. اما اگر ترجیح شما ترک تریاک در خانه باشد، می‌توانید با مشورت پزشک از روش‌های دارو‌درمانی و تغییر تغذیه استفاده کنید. این روش‌ها می‌توانند در کاهش علائم خماری بسیار موثر باشند.

از جمله دیگر مواردی که بسیار در ترک تریاک مفید واقع می‌شوند، می‌توان به شرکت در جلسات گروه‌درمانی، مشاوره ترک اعتیاد و همراهی و همدلی اعضای خانواده اشاره کرد. داروهایی نیز برای کاهش درد خماری وجود دارند که برای مصرف آن در زمان درمان باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

آیا داروی تسکین درد خماری تریاک وجود دارد؟ مسکن قوی برای ترک اعتیاد و خماری

رایج‌ترین علائم ترک اعتیاد، سندروم پای بی‌قرار و درد‌های عضلانی است. این موارد با رعایت یک سری نکات مانند دوش آب گرم و استراحت می‌تواند به حداقل حالت ممکن خود برسد. در برخی موارد، مصرف برخی داروهای طبیعی مانند دم کرده زرشک، بابونه یا نوشیدن آب گوجه‌فرنگی می‌تواند به تسکین درد کمک کند. همچنین مصرف ویتامین ث نیز به کاهش اضطراب کمک می‌کند.

اما باید توجه داشته باشید که برخی از این علائم را باید جدی گرفت و حتماً در مورد درد خماری تریاک خود، با یک پزشک متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید.

روش های درمان پا درد خماری تریاک

روش‌های درمان پا درد بر اثر خماری تریاک

درد‌های عضلانی و سندروم پای بی‌قرار معمولاً جزو علائمی هستند که در قطع مصرف مواد مخدر خصوصاً تریاک بروز پیدا می‌کنند. می‌توانید برای تسکین این درد‌ها در ترک اعتیاد به تریاک، از دمنوش گل بابونه، دمنوش گل شقایق نعمانی و دمنوش مریم‌گلی استفاده کنید. همچنین بادکش گرم، ماساژ درمانی با روغن‌های گیاهی و استفاده از آب‌های دتاکس نیز در سم‌زدایی بدن موثر است.

اگر سندرم پای بی‌قرار با هیچ بیماری دیگری مرتبط نباشد، برای درمان آن باید روی تغییر سبک زندگی و یا درمان دارویی تمرکز کرد. درمان دارویی فقط با دستور پزشک مجاز است و بدون مراجعه به پزشک نباید مصرف شود.

اتاق بستری کلینیک دکتر جوادی

بهترین روش ترک مواد مخدر تریاک بدون درد

بسیاری از افراد برای کنار گذاشتن مصرف تریاک به دنبال بهترین روش برای ترک تریاک بدون درد هستند، به همین دلیل بدون تجویز پزشک اقدام به خود‌درمانی و استفاده از دارو‌های جایگزین می‌کنند. داروهایی برای کاهش درد خماری وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم که حتماً برای کاهش درد خماری و علائم ترک در زمان درمان از متخصص ترک اعتیاد مشاوره بگیرید.

ترک تریاک با متادون نیز یکی از همین روش‌هاست که معمولاً روی تابلو‌های مراکز ترک اعتیاد این جمله را می‌بینیم. از آنجایی که داروهایی نظیر متادون و قرص ب2 به خودی خود اعتیادآور هستند، به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک مصرف شوند، در غیر این صورت نه تنها اعتیاد قبلی درمان نمی‌شود بلکه مشکل اعتیاد به داروی جایگزین نیز به وجود می‌آید.

شما نیز می‌توانید برای رهایی خود یا عزیزانتان از شر اعتیاد به مصرف تریاک، به کلینیک تخصصی دکتر جوادی مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02179441 تماس بگیرید.

1402/11/14