۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک اعتیاد ال اس دی (LSD)

امکانات مرکز ترک اعتیاد

LSD یا اسید، کریستال سفید یا بی‌رنگی است که عموماً به شکل قرص یا کپسول به طور غیرقانونی فروخته می‌شود. افراد مصرف‌کننده، قرص بدون بوی ال اس دی را پودر و آن را روی صفحه‌های ژلاتینی خشک کرده و در نهایت به قند اضافه یا در آب حل می‌کنند. مصرف آن در درازمدت مشکلات مزمنی مانند اختلال ادراک ناشی از توهم مداوم را به وجود می‌آورد. اختلال ادراک با فلش بک‌هایی به تحریف‌های دیداری در زمان مصرف LSD همراه است، این فلش‌بک‌ها ممکن است چند ماه تا چند سال بعد از ترک ال اس دی LSD رخ دهد! 

برای ترک ال اس دی (LSD) چه باید کرد؟

ترک ال‌اس‌دی، یک چالش بزرگ و حیاتی برای افرادی است که به این ماده‌ وابستگی دارند. ال‌اس‌دی‌ معمولاً به عنوان گروهی از مواد مخدر مصنوعی شناخته می‌شوند که بر اساس ساختار و ویژگی‌های شیمیایی‌شان دسته‌بندی می‌شوند. ترک این مواد نیازمند برنامه درمانی موثر و متناسب است.

برای ترک ال‌اس‌دی، انتخاب روش مناسب و تحت نظر تیم تخصصی در کلینیک ترک اعتیاد امری بسیار حیاتی است. کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با دارا بودن تخصص و تجربه لازم، به افراد کمک می‌کنند تا مراحل ترک را با موفقیت طی کرده و به بهبود و بازگشت به زندگی بدون مواد مخدر بپردازند. از روش‌های متداول در کلینیک‌ها برای ترک ال‌اس‌دی می‌توان به روش‌های روان‌شناختی، مشاوره فردی و گروهی، درمان‌های جایگزین و ترک تدریجی اشاره کرد. همچنین، حمایت اجتماعی و خانوادگی نیز در این مسیر بسیار اثرگذار است.

 

علائم سوءمصرف  ال اس دی

مصرف این ماده می‌تواند اثرات و عوارض غیرقابل پیش‌بینی به دنبال داشته باشد. برخی افراد به حالت نشئگی مطلوبشان می‌رسند و از مصرف ال اس دی لذت می‌برند، اما عده‌ای ترسی وحشتناک یا احساس ناامیدی شدید را تجربه می‌کنند. مصرف ال اس دی خلقیات، شخصیت و ادراک زمان مصرف کننده را تغییر می‌دهد. این اثرات می‌تواند بیش از 12 ساعت ماندگاری داشته باشد، البته LSD پنج روز در بدن باقی می‌ماند.

سوءمصرف آن علائم زیر را به دنبال دارد:

  • توهمات قوی دیداری و حسی
  • تحریف حس زمان
  • نوسانات خلقی
  • گشاد شدن مردمک چشم‌ها
  • رعشه

مصرف ال اس دی گاهی باعث بروز واکنش‌های شدید شده و قدرت قضاوت را مختل می‌کند. برخی مصرف‌کنندگان در زمانی که تحت تاثیر اسید هستند، قربانی یا عامل تصادفاتی مرگبار می‌شوند.

آیا ال اس دی  اعتیادآور است؟

مصرف مکرر LSD تحمل بدن را در برابر این ماده افزایش می‌دهد، در نتیجه فرد مجبور است که LSD را در تعداد دفعات بیشتر یا در مقادیر بالاتر مصرف کند تا همان احساس سرخوشی و نشئگی مطلوب همیشگی را تجربه کند. با این حال چون مصرف این ماده روانگردان ولع جسمی یا رفتارهای اجباری برای تهیه و مصرف دارو را به دنبال ندارد، به همین دلیل سوءمصرف LSD منجر به اعتیاد جسمی نمی‌شود اما بشدت وابستگی روانی برای شخص ایجاد می‌کند.

هرچند اسید اعتیاد جسمی ایجاد نمی‌کند، اما مصرف کنندگان ممکن است وابستگی روانی به این ماده روانگردان پیدا کنند. برخی ال اس دی را بارها برای تجربه توهمات حسی مصرف می‌کنند، اما بین دفعات مصرف اکثر مصرف‌کنندگان فاصله‌ای طولانی وجود دارد.

اوردوز LSD

اوردوز اسید زمانی رخ می‌دهد که فرد مقدار زیادی اسید مصرف کند. اوردوز عارضه‌ای خطرناک است و به درمان فوری نیاز دارد. مصرف مقدار بسیار زیاد LSD مرگبار نیست، اما موجب روان‌پریشی و ایجاد حالت‌های روانگردانی شدیدتر می‌شود. برخی مصرف‌کنندگان به اصطلاح “سفر بدی” را تجربه می‌کنند که با گیجی، هراس، اضطراب یا درماندگی همراه است، این احساسات ناخوشایند ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

علائم اوردوز LSD

  • رفتار پرخطر یا خشونت‌آمیز
  • روان‌پریشی
  • تشنج

امکانات مرکز ترک اعتیاد

روش ترک اعتیاد ال اس دی LCD  در کلینیک دکتر جوادی

مصرف LSD حتی برای یکبار هم می‌تواند بسیار خطرناک باشد، همچنین مصرف همزمان LSD و مواد دیگر بدون شک عوارض شدیدتری را به دنبال دارد. برای مثال ترکیب کردن LSD با الکل توهمات را شدیدتر می‌کند و به رفتار پرخطری دامن میزند که منجر به آسیب‌دیدگی یا مرگ می‌شود. LSD بصورت جسمانی مانند تریاک اعتیادآور نیست! اما سوءمصرف آن سلامتی روانی فرد را به خطر می‌اندازد.

روش‌های مختلفی برای ترک و از بین بردن اثر ال اس دی LSD وجود دارد. مشاوره روانشناسی بهترین و موثرترین روش برای درمان سوءمصرف LSD است. برای مثال رفتاردرمانی شناختی (CBT) به بیماران کمک می‌کند تا رفتارهای دردسرآفرین خود را ریشه‌یابی کنند و دلایلی که آن‌ها را به مصرف مواد سوق داده است، شناسایی و مدیریت کنند.

 
در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی مشاوره‌های مختلف و طرح‌های درمانی موثری با توجه به نیازهای خاص هر بیمار ارائه می‌شود. طرح درمان سوءمصرف LSD شامل شرکت منظم در جلسات مشاوره فردی یا گروهی می‌باشد و در صورت تشخیص پزشک متخصص داروهای ضدروان‌پریشی و ضدافسردگی برای بیماران دچار روان‌پریشی تجویز می‌شود.

ویژگی های کلینیک تخصصی دکتر جوادی

  • دارا بودن امکانات رفاهی و هتلینگ
  • بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد
  • روش های نوین درمانی
  • اتاق های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  • بهترین و مجهزترین مرکز با حضورشبانه‌روزی کادر درمانی
  • پیگیری پس از درمان

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره