۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

دکتر ترک اعتیاد

امکانات مرکز ترک اعتیاد

دکتر ترک اعتیاد ترک اعتیاد چه خصوصیاتی دارد؟

حضور یک دکتر متخصص ترک اعتیاد با تجربه در طول پروسه درمان اهمیت بسیار زیادی دارد اما چه فاکتورها و پارامترهایی جز ویژگی‌های دکتر ترک اعتیاد به شمار می‌روند؟

تلاش برای انتخاب بهترین پزشک ترک اعتیاد در طول پروسه ترک، یکی از موضوعات بسیار مهم در اصولی و آسان‌تر طی کردن مسیر رسیدن به بهبودی کامل است. یک روش علمی و اصولی ترک اعتیاد روشی است که مانع بازگشت دوباره بیمار به سمت استفاده از مواد مخدر، مواد محرک، نوشیدنی‌های الکل‌دار و … شود. روشی که در آن بهره‌گیری از دانش و مهارت‌های یک دکتر ترک اعتیاد حاذق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای ریشه یابی اعتیاد در کنار پزشک، حضور روان درمانگر و مشاوره‌های روانشناسی ترک اعتیاد نیز حائز اهمیت است.

 

مجوز دار بودن

یک پزشک ترک اعتیاد، برای پیاده‌سازی تک تک مراحل درمان اعتیاد از سم زدایی بدن از مواد مخدر گرفته تا ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان درمانی و یا حتی روانپزشکی، باید مجوزهای معتبری از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

توانمند بودن در تدوین یک برنامه درمانی مؤثر

دکتر ترک اعتیاد باید نسبت به تک تک روش‌های درمانی و علمی رایج برای درمان اعتیاد اشراف داشته باشد تا بتواند بر اساس شرایط فیزیکی و روانی شما، بهترین روش درمانی ممکن را انتخاب کند. یک پزشک ترک اعتیاد با تجربه باید بتواند بر اساس شرایط بیماران (سن، جنسیت، شرایط زندگی، میزان اعتیاد، مدت زمانی که فرد درگیر با مقوله اعتیاد است، شرایط فیزیولوژیکی و روانی بیمار و …) برنامه درمانی را برای آن‌ها تدوین کند. برنامه درمانی که به صورت اختصاصی و با توجه به شرایط بیمار برای او درنظر گرفته شده است.

برخورداری از جدیت کافی برای پیگیری کردن از بیمار در طول دوره نقاهت او

دوره نقاهت، یکی از اصلی‌ترین دوره‌های رهایی کامل از اعتیاد است. دوره‌ای که فرد دیگر از نظر جسمی درگیر با اعتیاد نیست اما به دلیل وابستگی روانی که نسبت به مصرف مواد اعتیادزا دارد کماکان به عنوان یک بیمار معتاد شناخته می‌شود. دوره‌ای که لازم است در طول آن، بیمار تحت مراقبت‌های درمانی ویژه دوره نقاهت و مشاوره‌های ورانشناسی و یا روان پزشکی قرار گیرد تا مجددا به سمت استفاده از انواع مختلف مواد مخدر، محرک، نوشیدنی‌های الکل‌دار و … کشیده نشود. به همین جهت لازم است که پزشک از جدیت کافی برای پیگیری بیماران در طول دوره نقاهت برخوردار باشد تا بتواند در به دست آوردن مجدد سلامت روانی کمک کند.

در واقع بر اثر مصرف مواد مخدر و الکل تغییرات عمده ای در فیزیولوژی و عملکرد مغز پدید می‌آید که صرفاً با سم زدایی قابل برگشت نیست. در برخی موارد که مصرف و طول مدت مصرف مواد یا الکل در فرد شدید و زیاد است این آسیب‌ها به صورت دایمی باقی خواهند ماند. عملکرد نادرست مغز بر اثر مصرف مواد و الکل باعث می‌شود تا فرد پس از ترک مواد و سم زدایی اولیه میل و وسوسه شدیدی به مصرف مجدد مواد یا الکل داشته باشد که عامل اصلی بازگشت وی به سمت اعتیاد است. این دوره عموماً در دوران نقاهت پس از سم زدایی رخ می‌دهد.

در این دوران افرادی که بیماری اعتیاد دارند باید با دریافت مشاوره‌های روانشناختی و روش‌های مختلف رفتاری و احتمالاً مصرف داروهایی که به کارکرد عادی مغز منجر می‌شوند با اعتیاد مبارزه کنند. با مراجعه به بهترین پزشک ترک اعتیاد تهران در ابتدا فرد بیمار توسط پزشک متخصص ترک اعتیاد معاینه شده و شکل و شدت بیماری فرد کاملاً مشخص می‌شود. سپس در بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران خدمات سم زدایی با توجه به وضعیت شخص برای وی تجویز می‌شود.

افرادی که به مراکز ترک اعتیاد روی می‌آورند پس از سم زدایی تحت نظر متخصص ترک اعتیاد دئره‌های روان درمانی و روانپزشکی را دریافت می‌کنند که در دوره نقاهت کمک بسیار بزرگی برای جلوگیری از عود مجدد به شمار می‌آید. در واقع مهمترین فرد خود بیمار است که باید اراده داشته باشد اما مراجعه به مرکز ترک اعتیاد به نوعی کمکی بزرگ برای اراده است.

وقتی فردی از خدمات کلینیک‌های درمان اعتیاد استفاده می‌کند. متخصصان و نیرو‌های کارامدی که در این کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند با روانشناسی درست بیمار‌ها محیط آرام و بی استرسی را برای ترک فراهم می‌کند. افراد در زمان سم زدایی در شرایط خاص روحی و جسمی قرار دارند و باید تحت مداوا و مراقبت دائمی باشند. متخصصانی که در کمپ ترک اعتیاد کار می‌کنند اصول این درمان را می‌دانند و فرصت بی نظیری را در اختیار افراد معتاد برای ترک قرار می‌دهند. افرادی که مواد مخدر را ترک می‌کنند تحت فشار‌های شدید روحی و جسمی قرار دارند. و افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند باید روش‌های درست رفتار با فردی که در حال سم زدایی و ترک است را به خوبی بدانند.

افرادی که در بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران کار می‌کنند به خوبی قادر به کنترل و مدیریت رفتار‌های افراد بیمار در هنگام سم زدایی و بعد از آن است. در کمپ ترک اعتیاد امکانات متنوع رفاهی، ورزشی و درمانی در اختیار فرد بیمار قرار دارد و موقعیت را برای ترکی آرام و با کمترین استرس برای فرد بیمار فراهم می‌کند.

برخی امکانات که در بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران وجود دارد:

  • داشتن مجوز از وزارتخانه مرتبط
  • داشتن پزشک متخصص در کلینیک
  • داشتن محیط بهداشتی و تمیز
  • دارا بودن تیم مجرب و آموزش دیده
  • بهره مندی از تیم تخصصی روان درمانی
  • دارا بودن محیط رفاهی و ورزشی استاندارد

دکتر ترک اعتیاد باید به انواع مختلف روش‌های درمانی اشراف کافی داشته باشد. اشراف به انواع مختلف این روش‌ها می‌تواند به او در انتخاب بهترین روش درمانی بر اساس شرایط بیمار کمک بسیار برجسته‌ای کند. روش‌های درمانی که بر سلامت جسمانی و روانی به صورت همزمان تاکید دارند.

استفاده از نالتروکسان در بهترین کلینیک ترک اعتیاد یک روش درمانی قطعی و موثر است که در کنار سم زدایی بدن از اعتیاد به صورت اصولی و بهره گیری از خدمات روانشناسی می‌تواند موثر واقع شود. تمامی روش‌های درمانی انتخابی توسط پزشک کاملا بستگی به شرایط بیمار دارد. برای کنترل و درمان اختلالاتی که باعث لغزش و مصرف مواد در شخص می‌شود، داروهای روانپزشکی تجویز می‌شوند و اگر بیمار تا پایان دوره درمان داروهای خود را مرتب مصرف کند و در تایم مشخص ویزیت خود مراجعه کند در کوتاه مدت دوز داروها کمتر و برخی داروها حذف می‌شوند.

No Data Found

دکتر ترک اعتیاد در کلینیک دکتر جوادی دکتر جوادی چیست؟

برای ترک اعتیاد به چه پزشک ترک اعتیادی باید مراجعه کنیم؟ مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی دارای مجوز معتبر از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور بوده و روش‌های علمی و به روز را در کنار ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای توسط بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران برای بیماران خود ارائه می‌دهد. افراد بعد از مراجعه تحت معاینه و بررسی کامل شرایط فیزیکی و روانی قرار گرفته می‌شوند. بررسی که در تشخیص دقیق ماده‌ای که فرد نسبت به مصرف آن اعتیاد دارد و همچنین چگونگی عملکردش بر سلامتی او نقش بسیار مهمی دارد.

بعد از سپری کردن این مرحله، بهترین پزشک ترک اعتیاد بر اساس شرایط بیمار خود یک برنامه درمانی برای او تدوین می‌کنند. برنامه‌ای که شامل استفاده از روش‌های دارویی و همچنین ارائه خدمات روانشناس ترک اعتیاد و روانپزشکی به بیمار در طول پروسه ترک و نیز مرحله نقاهت اوست. گروه درمانی و رفتار درمانی، rtms، نوروفیدبک شوک درمانی دو نمونه بسیار مهم از خدمات روانشناسی ارائه شده در کلینیک دکتر جوادی هستند که در افزایش اعتماد به نفس بیماران برای حرکت به سمت بهبودی کامل و همچنین افزایش چشمگیر مهارت‌های آن‌ها در کنترل و مدیریت هیجانات و استرس‌ها نقش بسیار چشمگیری دارند.

روش‌های درمانی مؤثر و با بازده‌ای بالا، همچون کاشت کپسول نالتروکسان در بدن، برای درمان قطعی اعتیاد توسط بهترین دکتر ترک اعتیاد استفاده می‌شود. نالتروکسان یکی از داروهای مورد استفاده برای ترک قطعی اعتیاد است که از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های معتبری همچون سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA دارای مجوز مصرف است. دارویی که از طریق درگیر شدن با گیرنده‌های عصبی و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها سبب می‌شود که فرد نشئگی و سرخوشی ناشی از مصرف مواد مخدر را تجربه نکند و به این ترتیب انتظار می‌رود که از عود اعتیاد جلوگیری شود.

امکانات مرکز ترک اعتیاد

سوالات متداول در مورد پزشک ترک اعتیاد پزشک ترک اعتیاد

بهتر است برای ترک اعتیاد به مواد مخدر به پزشک متخصصی مراجعه کنید که: مجوز داشته باشد. توانمند در تدوین برنامه موثر دز روند ترک باشد. جدیت لازم را برای پیگیری روند درمان بیمار داشته باشد.

مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی دارای مجوز معتبر از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور بوده و روش‌های علمی و به روز را در کنار ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای توسط بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران برای بیماران خود ارائه می‌دهد.

افراد بعد از مراجعه، تحت معاینه و بررسی کامل شرایط فیزیکی و روانی قرار گرفته می‌شوند. بعد از سپری کردن این مرحله، بهترین پزشک ترک اعتیاد بر اساس شرایط بیمار خود یک برنامه درمانی برای او تدوین می‌کنند.

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

سوالات متداول

بهتر است برای ترک اعتیاد به مواد مخدر به پزشک متخصصی مراجعه کنید که: مجوز داشته باشد. توانمند در تدوین برنامه موثر دز روند ترک باشد. جدیت لازم را برای پیگیری روند درمان بیمار داشته باشد.

مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی دارای مجوز معتبر از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور بوده و روش‌های علمی و به روز را در کنار ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای توسط بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران برای بیماران خود ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره