علائم مصرف حشیش

برخلاف تصور همگان، مصرف حشیش بسیار اعتیادآور است. عوارض حشیش بر مغز به حدی است که موجب اختلال در هماهنگی، مشکلات درک زمان و مکان و اختلالات حافظه می‌شود. سوء مصرف حشیش همچنین با اضطراب، پارانویا و هراس همراه است؛ به ویژه در افرادی که برای اولین بار از این ماده استفاده می‌کنند. اما چگونه متوجه شویم عزیزانمان حشیش مصرف می‌کنند؟ پاسخ این سوال معلوم است! با بررسی علائم مصرف حشیش. در این مطلب قصد داریم تا در مورد چگونگی ایجاد اعتیاد به حشیش، علائم مصرف حشیش و همچنین چرایی ترک حشیش صحبت کنیم. اگر مشتاق درمان اعتیاد به حشیش هستید، با ما همراه باشید.

چگونه اعتیاد به حشیش ایجاد می‌شود؟

THC (مخفف دلتا-9-تتراهیدروکانابینول)، ماده‌ای در حشیش است که موجب اعتیاد فرد می‌گردد. THC روی گیرنده‌های چندین بخش مغز از جمله هیپوکامپ که در ایجاد “خاطرات” و آمیگدال که در “یادگیری هیجانی و تثبیت حافظه” نقش دارد، تاثیر می‌گذارد. سوء مصرف حشیش می‌تواند باعث تغییراتی در عملکرد و ساختار مغز شود. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که سوء مصرف طولانی مدت حشیش ممکن است باعث تغییرات ساختاری برگشت ناپذیر، از جمله کاهش حجم ناحیه هیپوکامپ و آمیگدال گردد. با این حال، اعتیاد به حشیش را می‌توان با روش‌های ترک حشیش درمان کرد. آگاهی از علائم مصرف حشیش به افراد کمک می‌کند تا بتوانند هر چه سریع‌تر برای ترک حشیش اقدام کرده و به بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران، یعنی کلینیک دکتر جوادی مراجعه کنند.

علائم مصرف حشیش شامل چه مواردی است؟

افرادی که یک یا چند مورد از علائم زیر را نشان می‌دهند، ممکن است درگیر سوء مصرف یا اعتیاد به حشیش باشند، علائم مصرف حشیش به 4 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1. علائم روانی
  2. علائم جسمی
  3. علائم رفتاری
  4. علائم شناختی

علائم روانی مصرف حشیش

اگر عزیزتان دچار علائم روانی زیر بود، ممکن است دچار اعتیاد به حشیش شده باشد:

علائم جسمی مصرف حشیش

علائم جسمی مربوط به مصرف حشیش شامل موارد زیر است:

علائم جسمی مصرف حشیش

علائم رفتاری مصرف حشیش

علائم رفتاری مصرف حشیش عبارت است از:

علائم شناختی مصرف حشیش

علائم شناختی مصرف حشیش شامل موارد زیر خواهد بود:

در صورت مشاهده چندین مورد از علائم مصرف حشیش مذکور، توصیه می‌کنیم سریعا برای ترک حشیش با مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس حاصل فرمایید.

چرا باید برای ترک حشیش اقدام کرد؟

همانگونه که در ابتدای مطلب گفتیم اثر حشیش بر مغز بسیار زیاد است و موجب تغییر در عملکرد مغز می‌شود. یعنی اگر حشیش را ترک نکنید، شاهد اثرات جبران ناپذیری بر حافظه، تمرکز، قدرت تفکر و… خواهید بود. برای بررسی عوارض این ماده به مطلب عوارض مصرف حشیش مراجعه کنید.

رفع علائم مصرف حشیش در مرکز ترک حشیش

برای درمان اعتیاد و برطرف شدن عوارض و علائم مصرف حشیش تا زمانیکه دیر نشده است، باید اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید ترک حشیش در منزل را با کمک حرفه‌ای انجام دهید. اما اگر اعتیادتان سنگین است، توصیه می‌کنیم تا سم زدایی حشیش را در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی انجام دهید. در مرکز دکتر جوادی متخصصین ما از ترکیب روش‌های ترک حشیش یعنی سم زدایی تدریجی و روان درمانی استفاده می‌کنند تا اعتیادتان بصورت ریشه‌ای درمان شود. اگر نگران بروز علائم ترک هستید، باید بگوییم که ترک تدریجی باعث کاهش شدت علائم ترک می‌شود، در حین سم زدایی نیز داروی ترک حشیش استفاده می‌شود تا شدت علائم مذکوز کاهش یابد. علاوه بر آن روانپزشک و روانشناس ترک اعتیاد نیز به کنترل عوارض ترک کمک شایانی می‌کنند. بنابراین نیاز نیست نگران فرایند درمان اعتیاد حشیش باشید، کافیست همین حالا گوشی را برداشته، با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.