۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

سم زدای سریع و فوق سریع urod

امکانات مرکز ترک اعتیاد

تفاوت بین سم زدایی سریع و فوق سریع  UROD

تفاوت سم زدایی فوق سریع با سم زدایی سریع، همانطور که از اسم‌شان پیداست در سرعت انجام سم زدایی و میزان احساس علائم ترک است. در سم زدایی فوق سریع، فرد بطور کامل بیهوش می‌شود. در زمان بیهوشی، به منظور پاکسازی بدن، به بیمار مسدودکننده‌های افیونی تزریق می‌شود. بنابراین روند پاکسازی در زمان بیهوشی رخ می‌دهد و فرد علائم ترک بسیار کمتری را بعد از بیهوشی حس خواهد کرد. اما در روش سم‌زدایی سریع، بیمار بیهوش نمی‌شود و با دادن داروهایی به او روند سم زدایی تسریع شده و شدت علائم ترک نیز کاهش می‌یابد. می‌توان گفت سم زدایی فوق سریع (UROD) و سم زدایی سریع (ROD) دارای شباهت‌های زیادی است. از جمله اینکه هر دوی این روش‌ها سم زدایی مواد از بدن را سریع تر از حد معمول انجام می‌دهند و شدت علائم ترک در آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود. اما روش فوق سریع به دلیل سرعت و ماهیت بدون دردی که دارد، کاملا برجسته است.

سم‌زدایی فوق سریع مواد افیونی (UROD) از جدیدترین روش‌های سم زدایی است که در طول آن، از بهترین داروها برای از بین بردن علائم ترک و ایجاد روندی آرام برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود. در حال حاضر، محبوبیت این نوع سم زدایی در جهان، به دلیل نرخ بالای عود و بازگشت مجدد به مواد، در حال افزایش است. سم زدایی سریع نیز برای بیماران وابسته به مواد افیونی بکار می‌رود.

 

سم زدایی  فوق سریع  چگونه است؟

لازمه انجام سم زدایی فوق سریع، مراجعه به بهترین کلینیک تخصصی ترک اعتیاد است. در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، ترک اعتیاد با روش UROD نیز انجام می‌گیرد که مراحل آن به شرح زیر است:

  1. تشخیص مناسب بودن ترک به روش UROD: بهترین روش درمان اعتیاد برای هر بیمار تنظیم خواهد شد. به همین دلیل ابتدا شرایط جسمی و روحی فرد توسط کادر متخصص پزشکی مجموعه بررسی و سنجیده شده و بعد از آن، متناسب‌ترین روش درمان اعتیاد تعیین می‌شود. در مورد ترک اعتیاد به روش UROD  نیز همینطور است. قبل از شروع روش، وضعیت جسمی و روانی بیماران ارزیابی می‌شود تا فهمیده شود که آیا روش سم زدایی فوق سریعUROD مناسب آن‌ها است یا خیر؟ زمانی که این روش قابل قبول ارزیابی شد، سم زدایی صورت می‌گیرد.
  2. انجام بیهوشی: در این مرحله بیمار توسط متخصص بیهوشی، بیهوش می‌شود.
  3. تزریق آنتاگونیست مواد افیونی: در زمان بیهوشی، یک آنتاگونیست مواد افیونی از طریق لوله‌های وریدی به فرد تزریق می‌شود. آنتاگونیست‌های اپیوئیدی به گیرنده‌های مواد افیونی متصل شده و با این کار اثرات مواد افیونی را مسدود می‌کنند. یک آنتاگونیست مواد افیونی معروف، نالتروکسان است که به خوبی اثر مواد را مسدود می‌کند.
  4. هوشیاری: معمولا بعد از گذشت چند ساعت بیمار به هوش می‌آید. بیمار عمده علائم ترک خود را در زمان بیهوشی تجربه می‌کند و زمانی که به هوش آمد ممکن است علائمی خفیفی را تجربه کند.
  5. تجویز یک سری مسکن‌های غیرافیونی: برای کنترل علائم ترک خفیف از این نوع مسکن‌ها استفاده می‌شود.

No Data Found

علائم ترک در روش سم زدایی سریع و فوق سریع urod

علائم ناشی از قطع مصرف مواد افیونی در روش فوق سریع قابل مقایسه با روش ترک اعتیاد خانگی نیست. شدت این علائم بسیار خفیف بود و ممکن است در زمان بیهوشی یا بعد از آن بوجود آید:

  • تهوع
  • درد عضلانی
  • عرق کردن
  • ناهنجاری تنفس
  • گیجی
  • توهم

هزینه سم زدایی فوق سریع

هزینه ترک اعتیاد به روش urod به شرایط منحصربفرد بیمار بستگی دارد. اما داروهای بیهوشی مورد استفاده و مراقبت‌های درمانی در طول و بعد از انجام سم زدایی فوق سریع و بستری در کلینیک دکتر جوادی از جمله عوامل دیگر تاثیر گذار بر هزینه سم زدایی urod است.

نکات مهم در ترک اعتیاد سم زدایی فوق سریع

ترک اعتیاد فوق سریع در تهران را می‌توانید در مرکز تخصصی دکتر جوادی انجام دهید. روش سم زدایی فوق سریع دارای ویژگی‌های زیر است:

  • در تمام طول فرایند سم زدایی فوق سریع، بیمار تحت نظارت و مراقبت شبانه روزی قرار دارد و تمام علائم او دائما بررسی خواهد شد.
  • روند سم زدایی فوق سریع در حالت بیهوشی بیمار انجام می‌شود، بنابراین فرد هیچ درد یا ناراحتی حس نمی‌کند.
  • این فرایند معمولا 6 تا 8 ساعت طول می‌کشد و بطور معمول دو یا سه بار انجام می‌گیرد.
  • معمولا بعد از ترک اعتیاد به روش سم زدایی فوق سریع، یک سری ارزیابی‌های روانشناختی نیز انجام می‌شود تا درمان کامل و ریشه‌ای اعتیاد صورت گیرد.
  • سم زدایی UROD درصد موفقیت بسیار بالایی دارد.

سم زدایی سریع چگونه است؟

سم زدایی سریع (ROD)، نوعی از سم زدایی است که برای تسریع روند ترک و کاهش زمان صرف شده برای رسیدن به بهبودی استفاده می‌شود، همچنین برای بسیاری از افراد این روش یک راه آسان و ساده برای پاکسازی بدن از مواد است. این دو مورد را می‌توان از فواید سم زدایی سریع دانست. در سم زدایی سریع، به کاربران یک آگونیست داده می‌شود تا مرحله ترک را آغاز کنند و معمولاً با یک آرام بخش سبک ترکیب می‌شود.

در مورد اعتیاد به مواد افیونی مانند هروئین، سم زدایی سریع شامل تجویز داروی نالتروکسان در ترکیب با یک داروی ارامبخش سبک و کلونیدین یا یک داروی مشابه برای کاهش شدت علائم ترک است. این فرایند باعث می‌شود تا مواد اعتیادآور با سرعت بیشتری از بدن بیمار خارج شوند و همچنین علائم ترک به جای اینکه در طی چند هفته بروز کنند، در طی چند روز رخ می‌دهند. لازم به ذکر است که هر دو روش سم زدایی سریع و فوق سریع باید تحت نظارت کادر پزشکی و در مرکز تخصصی مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی انجام شود. زیرا کنترل علائم ترک، دوز داروهای مصرفی و در مورد سم زدایی فوق سریع انجام مرحله بیهوشی نیازمند تخصص و تجریه در زمینه اعتیاد است که کادر درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی دارای این ویژگی‌ها هستند.

مراحل سم زدایی سریع فوق سریع orud

آیا انجام سم زدایی سریع  خطرناک است؟

احتمالاً از انجام خطرات سم زدایی که اغلب شامل اضطراب و افسردگی، تشنج، حمله قلبی، سکته مغزی و… است، آگاه هستید. حالا بروز این علائم را در سم زدایی سریع تصور کنید! مسلما این علائم در مدت زمان کمتری بروز می‌کنند. جالب است بدانید که اگر سم زدایی فوق سریع انجام دهید و بیهوش باشید نیز علائم ترک مانند استفراغ، اسهال، فشار خون بالا، تشنج و… همچنان وجود دارد اما شما چون بیهوش هستید، آن را حس نمی‌کنید. به همین دلیل است که در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، ابتدا شرایط جسمی و روحی بیمار بطور کامل سنجیده و روش سم زدایی متناسب با شرایط او برایش تنظیم می‌شود. همه افراد تاب و تحمل علائم ترک را در مدت زمان کوتاه ندارند و این علائم در بسیاری از افراد منجر به عوارض جانبی می‌شود. به همین دلیل این روش را نمی‌توان بی خطر دانست. ترک اعتیاد با سم زدایی سریع، آسیب‌های قابل توجهی بر بدن وارد می‌کند و می‌توانند قلب و اندام‌ها را تحت فشار قرار دهد، مخصوصا برای کسانی که از عوارض پزشکی مانند بیماری قلبی، نارسایی کبدی (بسیار رایج در مصرف کنندگان مواد مخدر) یا دیابت رنج می‌برند.

آیا  سم زدایی سریع  ارزش خطر کردن دارد؟

می‌دانیم که سم زدایی اولین گام در مسیر بهبودی است، اما مجبور کردن خود به سم زدایی سریع می‌تواند منجر به عوارض جسمی و روحی شود که در دراز مدت آسیب زا است. انجام سم زدایی تدریجی اعتیاد، در کلینیک ترک اعتیاد، به شما زمان می‌دهد تا با اعتیاد خود کنار بیایید و همچنین به شما کمک می‌کند تا ابزاری برای مقاومت در برابر هوس به مواد، در یک محیط امن و حمایت شده بسازید و به عبارتی کنترل زندگی خود را به دست بگیرید. فراموش نکنید که غلبه بر اعتیاد یک فرآیند مادام العمر است و تسریع بخش اول آن ممکن است در کوتاه مدت به شما کمک کند، اما در دراز مدت نه!

بعد از انجام هر گونه سم زدایی، حتما در جلسات روان درمانی شرکت کنید. شرکت در جلسات گروهی و فردی به شما می‌آموزد که چگونه با شرایط استرس زا مقابله کنید و در شرایط سخت به سراغ مواد نروید. بطور خلاصه باید بگوییم که سم زدایی سریع یک روش درمانی بحث برانگیز است و روشی است که توصیه نمی‌شود، مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید یا از نظر پزشکی مهم باشد که مصرف مواد مخدر را در اسرع وقت ترک کنید.

گالری تصاویر

 سم زدایی سریع و فوق سریع  در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با بهره‌گیری از تجهیزات پزشکی و روانشناسی کامل و داشتن تیم متخصص پزشکی و روانشناسی، به ارائه خدمات سم زدایی سریع و فوق سریع برای افراد مبتلا به اعتیاد می‌پردازد. این کلینیک با توجه به شرایط فردی هر فرد و میزان، نوع و تاریخچه مصرف مواد، بهترین راهکارها و برنامه‌های توجیهی را ارائه می‌دهد. متخصصان این کلینیک با انجام ارزیابی دقیق، برنامه‌های منحصربفرد برای سم زدایی ترتیب می‌دهند و با استفاده از روش‌های مدرن و به‌روز، فرآیند ترک اعتیاد را سریع و کارآمد می‌سازند. همچنین، این کلینیک اهمیت آموزش و پشتیبانی پس از سم‌زدایی را در نظر گرفته و فرد را در مسیر بازگشت به زندگی سالم و بدون اعتیاد حمایت می‌کند.

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 2 =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره