۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

بستری ترک مواد مخدر

امکانات مرکز ترک اعتیاد

بستری ترک مواد مواد مخدر  مواد مخدر

هنگامی که فرد مصرف‌کننده در کلینیک شبانه روزی ترک مواد مخدر دکتر جوادی پذیرش و بستری می‌گردد، کادر درمانی این مرکز دو نکته مهم را که بیماران برای بهبودی و درمان اعتیاد به آن نیازمند هستند را در نظر می‌گیرند: زمان و تمرکز. این موارد باعث می‌شود که افراد بتوانند فرآیند بهبودی خود را به صورت مناسب و تحت نظر روانپزشک متخصص ترک مواد مخدر آغاز نمایند. انتخاب بین برنامه صحیح و برنامه غلط می‌تواند تفاوت بین عود اعتیاد و یک عمر پاک بودن باشد. افراد در این مرکز از مزایای درمان تخصصی ترک مواد مخدر و اعصاب و روان بهره‌مند می‌شوند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانند دریافت کنند.

در واقع، این مزایا در مراحل درمان اعتیاد کلینیک دکتر جوادی برای تمامی بیماران بستری و سرپایی وجود دارد:

  • درمان جسمی
  • درمان روانپزشکی
  • درمان روانشناسی و احساسی

درمان درد جسمانی ترک مواد مخدر

بیمار در زمان بستری تدریجی با یک برنامه درمانی ترک مواد مخدر با توجه به مقدار، نوع مصرف، مدت زمان مصرف و شرایط جسمی، از مزایای درمان درد جسمانی بهره‌مند می‌گردد. اگر فردی وابستگی جسمی به یک ماده مخدر یا الکل داشته باشد، توقف در مصرف می‌تواند منجر به بروز علائم ترک بصورت درد جسمانی شود. در این کلینیک تخصصی که دارای مجوز بهداشت و بستری شبانه روزی است، فرآیند سم‌زدایی فوق سریع ترک مواد مخدر تحت نظر پزشک متخصص و کادر درمانی برای بیماران دچار اعتیاد انجام می‌شود. این قضیه به طور عملی باعث کاهش ریسک اُوردوز شده (زیرا بیمار دسترسی به ماده مخدر نداشته) و به طور چشمگیری میزان موفقیت را افزایش می‌دهد.

No Data Found

درمان روانپزشکی ترک مواد مخدر ترک مواد مخدر

چندین نوع درمان روانپزشکی در اغلب مراکز ترک مواد مخدر ارائه می‌شود. این طیف وسیع از گزینه‌های درمانی به تغییر وضعیت فعلی فرد به حالت عدم مصرف، سابقه مصرف بیمار و بهبود آینده آنها توجه می‌کند. برنامه‌های خوب، چند گزینه روانپزشکی مختلف را ارائه می‌دهند؛ دلیل این کار این است که هیچ دو نفری شبیه هم نیستند و شرایط فردی خاص هریک تعیین کننده انواع مختلف درمانی است که می‌تواند برای آنها موثر باشد.

مراحل ترک مواد مخدر ترک مواد مخدر

درمان روانشناسی  ترک مواد مخدر  ترک مواد مخدر

برخی مراکز ترک مواد مخدر مزایای احساسی که بیمار طی بستری در برنامه درمان را تجربه می‌کند را بر اساس فلسفه برنامه خود به عنوان مزایای روحی یا ذهنی تلقی می‌کنند و اعتقاد دارند که نباید سعی در کاهش این احساسات شود. اگرچه وابستگی جسمی به مواد مخدر و یا الکل یکی از اجزای اصلی اعتیاد است، ولی آرامش ذهنی و امنیت احساسی که افراد بعد از بستری در کلینیک تخصصی روانپزشکی و ترک مواد مخدر دکتر جوادی دریافت می‌کنند یکی از اجزای ضروری بوده که در درمان آنها تاثیرگذار است.

فقط کافی است تصور کنید، هیچ کودک بیمار یا فریاد زننده‌ای وجود ندارد، هیچ استرس کاری و تنش با افراد دیگر بر سر مسائل گذشته نیست، جر و بحثی با همسر یا سایر اعضای خانواده وجود ندارد و هیچ قبضی و قسطی هم نیست که بایستی پرداخت شود. در زمان بستری تدریجی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که بین خودشان و جهان دیوار حائلی بکشند و از این طریق فرصتی را جهت تمرکز فقط روی بهبودی خودشان بیابند.

مراحل درمان بستری ترک مواد مخدر ترک مواد مخدر

وقتی فرد بیمار در مرکز تخصصی ترک مواد مخدر دکتر جوادی برای درمان تدریجی اعتیاد پذیرش و بستری می‌شود، بلافاصله از محیط اولیه که شاید دلیل اصلی روی آوردن وی به استفاده از مواد مخدر بوده خارج می‌شود. افراد اغلب فکر می‌کنند که میل به مصرف فقط به سادگی پیش می‌آید؛ در حالی که واقعیت بیش از این است؛ محرک‌های خاصی که ممکن است باعث مصرف مواد مخدر یا الکل شوند شامل صداها، بوها و تصاویر است. علاوه بر اینها استرس نیز عامل مهمی در عود اعتیاد است. به این دلیل است که یک بیمارستان ترک اعتیاد می‌تواند چندین مساله را از بین ببرد. در این مرکز ترک مواد مخدر افراد می‌توانند از تمامی این محرک‌ها دوری جسته و حس دائمی وسوسه را تجربه نمی‌کنند.

این قضیه نه تنها باعث پشتیبانی ذهنی و از بین بردن انگیزه تسلیم فوری به هوس‌ها می‌شود، بلکه به این معنی است که می‌توان با هر عارضه غیرمنتظره ای دست و پنجه نرم کرد. حضور کادر پزشکی با تجربه در کلینیک ترک مواد مخدر و روانپزشکی دکتر جوادی در تهران به این معنی است که این دسته از پزشکان و روانشناسان نه تنها می‌توانند در از بین بردن علائم ترک کمک نمایند، بلکه به طور جدی نسبت به هر تغییری که می‌تواند خطر جسمی برای فرد داشته باشد، آگاه هستند.

گالری تصاویر

امکانات مرکز ترک اعتیاد

ترک مواد مخدر ترک مواد مخدر به روش بستری یا سرپایی؟

پزشک متخصص ترک مواد مخدر با توجه به شرایط جسمی، روحی، نوع اعتیاد بیمار نوع دوره درمانی را تشخیص می‌دهد و بیماران می‌توانند از این فرصت برای بازیابی سلامتی دوباره خود استفاده کنند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که یک روش ترک مخدر برای تمام بیماران موثر نیست! به همین دلیل است که در این کلینیک برنامه‌های خدمات درمان سرپایی، بستری، سم‌زدایی را متناسب با نیازهای مختلف هر بیماران ارائه می‌دهند.

درمان بستری تدریجی ترک مواد مخدر ترک مواد مخدر

ترک مواد مخدر بصورت بستری تدریجی در این مرکز دارای مدت زمان اقامت طولانی‌تری هست. با اینکه در نگاه اول ممکن است این قضیه ناخوشایند به نظر بیاید. (اینکه فرد مجبور شود در یک مکان دیگر دور از دوستان و عزیزانش باشد)، ولی این اقامت طولانی چند مزیت قابل توجه در پی دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. مطالعه‌ای که در ژورنال “وابستگی به مواد مخدر و الکل” منتشر شده است حاکی از نرخ ­های بالاتر بهبودی در بیمارانی است که مدت طولانی‌تری را در مرکز توانبخشی بستری خود سپری نموده‌اند. به خاطر داشته باشید که آموزه‌هایی که طی دوره بهبودی به فرد داده می‌شود باید در سرشت او رسوخ کنند تا واقعاً تأثیر خود را در ایجاد تغییر نشان دهند. به همین دلیل است که اقامت های طولانی تر منتج به بیماران سازگارتر می‌شود.

درمان سرپایی ترک مواد مخدر ترک مواد مخدر

درمان سرپایی اعتیاد برای بیمارانی می‌باشد که مراحل سم زدایی مواد از بدن را انجام داده‌اند و دیگر مراحل درمان اعتیاد خود را بدون اقامت شبانه‌روزی در کلینیک دکتر جوادی ادامه می‌دهند. این درمان شامل درمان‌های دارویی (داروهای روانپزشکی ترک مواد مخدر) و درمان‌های غیردارویی (روان درمانی، گروه درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی و سکس تراپی) و پیشگیری های بعدی است.

دستگاه‌های ICU ICU

بخش مراقبت های ویژه یا ICU، یک بخش ویژه در کلینیک ترک مواد مخدر دکتر جوادی می‌باشد که مرکز مراقبت های بهداشتی است و در این بخش داروی درمانی فشرده تحت نظر پزشک متخصص اعصاب و روان به بیماران بستری ارائه می‌دهند.

انواع دستگاه های ICU:

داستان همینجا داستان همینجا داستان همینجا !

هم است که به خاطر داشته باشیم که پاک بودن به معنی حل و فصل شدن ماجرا نیست. فقط صرف اینکه کسی پاک است دلیل بر این نیست که او دیگر تحت تأثیر محرک‌ها قرار نمی گیرد. تحقیقات در مورد افراد مبتلا به اعتیاد نشان از ضرورت بروز یک تغییر فرهنگی در افرادی می‌دهد که در حال سپری نمودن دوره بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر هستند. بهبودی چیزی بیش از این است که فقط بگویید “من همینجا قسم می‌خورم که هرگز دوباره مصرف نکنم!”. بلکه به معنی یافتن راه کاملا جدیدی برای دست و پنجه نرم کردن با استرس ­های رایج و نیز توسعه یک سبک زندگی کاملاً جدید است. این فرآیندی نیست که طی چند هفته یا حتی چند ماه رخ دهد، بلکه ممکن است نیازمند سال‌ها زمان باشد و حتی در برخی از بیماران، چیزی است که هرگز به طور کامل اتفاق نخواهد افتاد.

مراقبت بعد از دوره بستری ترک مواد مخدر ترک مواد مخدر

بعد از سپری شدن دوره سم زدایی تدریجی (بستری) و ترک مواد مخدر بیمار با شرکت در جلسات هفتگی گروه درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی و یا جلسات مشاوره خصوصی که ممکن است با توجه به شرایط هر بیمار فرمت متفاوتی داشته باشد، مراحل پیشگیری از سوء مصرف خود را تحت نظر کادر روانپزشکی و روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با موفقیت سپری کند.

  1. خدمات نوروفیدبک و بیوفیدبک برای بیماران اعتیاد و اعصاب و روان
  2. برگزاری جلسات گروه درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی و …
  3. انجام تست های روانشناسی و تشخیص نوع بیماری
  4. ویزیت روانپزشک و روانشناس در تمامی مراحل درمانی

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره