۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

روانپزشک ترک اعتیاد

امکانات مرکز ترک اعتیاد

روانپزشک ترک اعتیاد

در این مطلب کوتاه بیشتر با روانپزشک ترک اعتیاد آشنا می‌شوید و متوجه می‌شوید که این گروه از متخصصین به چه مسائلی می‌پردازند. سپس برایتان توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید بهترین روانپزشک ترک اعتیاد در تهران را پیدا کنید.

تعداد روانپزشک ترک اعتیاد به دلیل افزایش بی‌سابقه سوءمصرف مواد مخدر رو به افزایش است. مراجعه به روانپزشک اعتیاد غالبا به بیماران دچار اختلال سوءمصرف مواد مخدر و وابستگی به مواد توصیه می‌شود. افزایش متخصصین فعال در حوزه ترک اعتیاد باعث شده است که یافتن درمانگر اعتیاد ماهر به امری دشوار تبدیل شود. بسیاری از بیماران از تفاوت بین روانپزشک، روانشناس و مشاور اعتیاد آگاهی ندارند و هنگام تصمیم‌گیری برای انجام درمان سردرگم می‌شوند.

 

روانپزشک ترک اعتیاد کیست؟

درمانگر اعتیاد اصطلاحی آشنا برای بسیاری از مردم است، به ویژه برای افرادی که از اثرات و عوارض روانی سوءمصرف مواد مخدر آگاهی دارند. روان پزشک ترک اعتیاد تخصصی است که ارتباط تنگاتنگی با بازپروری اعتیاد و دیگر گونه‌های روان‌درمانی دارد.

روانپزشک ترک اعتیاد را می‌توان متخصصی تعریف کرد که در زمینه روانپزشکی، ارزیابی و تشخیص اختلال‌های روانی، رفتاری و سوءمصرف مواد مخدر از دانش و مهارت بالایی برخوردار است. درمانگر اعتیاد در اصل به درمان بیماران دچار مشکلات روانی می‌پردازد که داروهایی مانند داروهای ضدروان‌پریشی و ضدافسردگی را برای غلبه بر ناراحتی‌های زمینه‌ای مصرف می‌کنند.

وظایف  روانپزشک ترک اعتیاد

برای ترک اعتیاد به چه دکتر روانپزشکی ترک اعتیادی باید مراجعه کنیم؟ روانپزشک متخصص در زمینه تشخیص و درمان اختلال سوءمصرف مواد مخدر ممکن است دارو را برای مدیریت علائم بیمار تجویز کند یا تصمیم بگیرد که صرفا بر روی مشاوره و گفتگو درمانی در کنار روانشناس ترک اعتیاد تمرکز کند. برخی بیماران دچار اختلال سوءمصرف مواد همزمان به بیماری‌های اعصاب و روانی نیز مبتلا هستند، درمان اختلال‌های همزمان غالباً دشوار و پیچیده است؛ به همین دلیل روانپزشک اعتیاد باید از دانش و تجربه بالایی برای مدیریت بیماری‌های روانی همزمان برخوردار باشد.

روانپزشک اعتیاد جلسات متعددی را با حضور بیمار برای درک ماهیت بیماری روانی یا سوءمصرف مواد مخدر برگزار می‌کند و سابقه مشکلات روانی وی را در این جلسات بررسی و ثبت می‌کند. سپس روانپزشک طرح درمان منحصر به فردی را شامل درمان دارویی، سم زدایی بدن از مواد، برنامه‌های پیشگیری از عود اعتیاد و درمان‌های موثر دیگر برای رفع فشار روانی و از بین بردن وابستگی به مواد تهیه می کند.

مزایای مراجعه به روان پزشک  متخصص اعتیاد

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با عوارض آزار دهنده سوءمصرف مواد مخدر مختلفی همچون ماری جوانا و الکل هستند. نتایج یک پژوهش حاکی از آن است که تعداد مرگ و میرهای ثبت شده ناشی از سوءمصرف مواد مخدر هر سال افزایش می‌یابد. بازه سنی سوءمصرف مواد بسیار گسترده است و از 12 سال شروع می‌شود. اختلال سوءمصرف الکل و نوشیدن مشروبات الکلی در سن پایین غالباً منجر به ایجاد الگوهای وابستگی زودهنگام می‌شود. در این میان روانپزشک ترک اعتیاد چه کمکی می‌تواند به رفع این عوارض بکند؟ مواردی مانند:

گفتگو درمانی و  مشاوره

یک روان پزشک اعتیاد مجرب سعی می‌کند محرک‌هایی را که باعث تسلیم شدن بیمار در برابر رفتارهای مخرب و اعتیادآور می‌شود، شناسایی کند و سپس ساز و کار مقابله موثری را بر مبنای این یافته‌ها برای غلبه بر وابستگی بیمار طراحی کند. روش‌های مختلفی از گفتگو درمانی در ارزیابی و درمان به کار برده می‌شود که یکی از متداولترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها رفتاردرمانی شناختی (CBT) است. بیماران به کمک رفتاردرمانی شناختی می‌توانند مسئولیت افکار، احساسات و الگوهای رفتاری‌شان را به عهده بگیرند. رفتار درمانی شناختی بیماران را به انگیزه و افکار مثبتی مجهز می‌کند که برای غلبه بر اعتیاد به شدت به آن‌ها نیاز دارند.

تشخیص  بیماری روانی

سوءمصرف مواد مخدر غالباً در عامل‌های مختلفی، مانند اختلال روانی زمینه‌ای ریشه دارد. چنانچه بیماری روانی در کنار اختلال سوءمصرف مواد مخدر درمان شود، شانس بهبودی بیمار و ترک اعتیاد نسبت به حالتی که صرفا بر روی درمان اعتیاد تمرکز شود، افزایش می‌یابد. پزشک متخصص ترک اعتیاد از ماهیت این عامل‌های ترکیبی اطلاع دارد، آزمایش‌های مختلفی را برای یافتن علت اصلی روی آوردن به این رفتارها انجام می‌دهد و سپس بهترین روش درمان را برای پیشگیری از عود اعتیاد توصیه می‌کند.

درمان دارویی

تنها روانپزشک می‌تواند مناسب‌ترین داروها را تجویز می‌کند و دوز دریافت داروها را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که هم علائم ناشی از قطع مصرف مواد مخدر مدیریت شود و هم بیمار بتواند مصرف مواد را به تدریج و به روشی ایمن کاهش دهد و متوقف کند. درمان دارویی فرآیند ترک اعتیاد را تسهیل می‌کند، البته مصرف دارو باید تحت نظر پزشک انجام شود.

درمان دارویی، فرآیند ترک اعتیاد را تسهیل می‌کند، البته مصرف دارو باید تحت نظر پزشک انجام شود. دارو باعث می‌شود تا مغز عملکرد صحیح خود را باز یابد و در برخی موارد باعث درمان مشکلاتی می‌شود که بر اثر مصرف مواد مخدر به وجود آمده است شود. عموما روانپزشک به درمان مغز می پردازد و عملکرد مغز را مورد بررسی قرار می‌دهد. دلیل اصلی لذت مواد مخدر و الکل تأثیراتی است که بر روی مواد موجود در مغز می گذارند. هدف مواد مخدر معمولا مغز است و مصرف بی رویه و اعتیاد گونه مواد مخدر باعث آسیب های شدیدی در فیزیک و عملکرد مغز می‌شود.

به همین دلیل روانپزشک که عملکرد مغز را رصد می کند می تواند با ارائه و تجویز داروهای مناسب و مفید باعث آرامش بیشتر در فرد شده و ترک مواد مخدر و الکل را برای فرد ساده تر می‌کند. درمان دارویی تا حدود زیادی وسوسه مصرف مجدد مواد را کاهش داده و تحمل عوارض روانی ترک اعتیاد یا الکل را برای فرد بیمار آسان می‌کند.

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد

دریافت خدمات روانپزشکی

دریافت خدمات روانپزشکی در مراکز ترک اعتیاد از راه کار های بسیار مفید در ترک اعتیاد است. این کار تأثیر بسزایی در روند سلامتی این افراد دارد. خدمات روانپزشکی در بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران با حضور روانشناس ترک اعتیاد و روانپزشکان برجسته و با تجربه ارائه می شود. روانپزشکان در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی با تشخیص، ارزیابی و درمان و پیشگیری از علائم رفتاری ناشی از ترک به افراد مبتلا به اعتیاد در روند ترک اعتیاد کمک می کنند.

کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با امکانات هتلینگ و بخش مجزای درمانی آماده ارائه خدمات به بیماران اعتیاد است. عموماً روانپزشکان از طریق تجویز دارو های شیمیایی علائم بیماری اعتیاد را کنترل می کنند. سوالی که در این میان مطرح است این است که آیا خود این دارو های شیمیایی می توانند باعث اعتیاد فرد شوند؟ در این باره باید گفت مصرف این دارو ها نسبت به مواد مخدر و اعتیاد بسیار کم تر است. روانپزشک با توجه به عدم تعادل هایی که در رفتار و سلامت روحی و جسمی فرد وجود دارد دارو های مختلفی می تواند برای بیمار تجویز کند. روانپزشکان دارو ها را در دوز های درمانی تجویز می کنند که کاملاً بی خطر است و اگر هم تحت تجویز دکتر مصرف شود به موقع توسط دکتر مدیریت شده و دوز آن با بهبود فرد کاهش خواهد یافت تا در بهبودی کامل فرد دیگر هیچ گونه دارویی شیمیایی مصرف نمی‌کند.

بسته به شرایط متعددی که در فرد مبتلا به اعتیاد وجود دارد دکتر روانپزشک می تواند از روش های متعدد درمانی استفاده کند در این زمینه می توان به تجویز دارو های شیمیایی و یا شوک درمانی اشاره کرد. روانپزشکان با مصاحبه با بیمار روابط ژنتیکی و سایر مشکلات شخصی فرد را بررسی می کند  تا بهترین برنامه ترک اعتیاد را با توجه به وضعیت فرد تدوین و اجرا کند.

امکانات مرکز ترک اعتیاد

درمان اختلالات روانی با داروهای روانپزشکی

روانپزشکان پس از انجام ارزیابی های دقیق می‌توانند داروهای روانپزشکی را برای کمک به درمان اختلالات روانی تجویز کنند. داروهای روانپزشکی می‌توانند به عدم تعادل در شیمی مغز که تصور می‌شود در برخی از اختلالات روانی نقش دارند، کمک کنند. بیماران تحت درمان با داروهای طولانی مدت برای نظارت بر اثربخشی دارو و هرگونه عوارض جانبی احتمالی، باید به طور دوره ای توسط روانپزشک خود ویزیت گردند.

داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی داروهایی هستند که می‌توانند به تسکین علائم افسردگی ترک اعتیاد، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال عاطفی، افسردگی مزمن خفیف، اختلال هراس، PTSD، اضطراب، اختلال وسواس فکری، اختلال شخصیت مرزی و اختلالات خوردن کمک کنند.

داروهای ضد روان پریشی

داروهای ضد روان پریشی، داروهای روانپزشکی هستند که به صورت نسخه و طبق تشخیص روانپزشک متخصص اعصاب و روان برای بیمار تجویز می‌گردد و قادر به درمان انواع مشکلات سلامت روان هستند و همچنین برای درمان علائم روانی (توهم و توهم)، اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی استفاده می‌شود.آرام بخش‌ها و ضد اضطراب‌ها. اگر اضطراب مداوم دارید که به طور مکرر بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد، ممکن است علائم شما ناشی از اختلال اضطراب باشد.

شما می‌توانید با مراجعه حضوری و دریافت مشاوره از پزشک ترک اعتیاد، روانشناس و ویزیت روانپزشک کلینیک روانپزشکی دکتر جوادی و با استفاده از داروهای روانپزشکی (آرام بخش‌ها و ضد اضطراب‌ها) و تکنیک‌های درمانی مانند درمان رفتاری شناختی درمان بیماری خود را آغاز کنید. همچنین تعدادی روش شیوه زندگی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش سطح اضطراب خود از آنها استفاده کنید.

تثبیت کننده حالت

داروهای تثبیت کننده حالت می‌تواند به کاهش علائم اضطراب مانند نگرانی، ترس و حمله هراس کمک کند. این داروها باید توسط پزشک و اغلب توسط روانپزشک تجویز شود. بیشتر برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می‌شود. برای این نوع بیماری روانپزشکان غالباً داروهای روانپزشکی را به همراه روان درمانی توسط روانشناسان متخصص اعصاب و روان و روانشناس ترک اعتیاد تجویز می‌کنند.

درمان اعتیاد با داروهای روانپزشکی

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی نالتروکسان، Naltrexone تنها داروی روانپزشکی است که در دوره برنامه ترک اعتیاد برای بیماران تجویز می‌شود. این دارو دارای خاصیت ضد مخدری بوده و هیچ‌گونه وابستگی برای بیمار ایجاد نمی‌کند، بلکه عود یا لغزش بیمار را در دوره درمان و ترک اعتیاد به حداقل می‌رساند. ما در این مرکز تخصصی ترک اعتیاد و اعصاب و روان از هیچ گونه داروی شبه مخدر مانند: بوپرنورفین و … برای درمان اعتیاد تجویز نمی‌کنیم. زیرا این داروهای شبه مخدر نه تنها اعتیاد شخص مصرف کننده را درمان نمی‌کند بلکه فقط نوع مصرفی مواد او را تغییر می‌دهد.

نالتروکسان Naltrexone

Naltrexone، نالتروکسان اثرات مواد اعتیادآور بر روی بدن که می‌تواند منجر به سوء مصرف مواد افیونی شود را کنترل می‌کند. این دارو به عنوان بخشی از برنامه درمانی برای کنترل میل وابستگی به مواد مخدر یا الکل استفاده می‌شود. وقتی بیمار از داروی نالتروکسان برای ترک اعتیاد استفاده می‌کند، مغز توسط نالتروکسان پوشیده و مواد مخدر توسط نالتروکسان بلاک شده‌اند.

علاوه بر کاهش میل فرد به نوشیدن الکل ، نالتروکسان در درمان الکلیسم ( اعتیاد به مصرف الکل) نیز استفاده می‌شود. این ممکن است به فرد کمک کند تا کمتر بنوشید یا کاملا نوشیدن را متوقف کند. اما نالتروکسان باعث نمی‌شود که فرد مصرف کننده “هوشیار شود” و اثرات الکلی را که اخیراً مصرف کرده را این دارو کاهش نخواهد داد.

یافتن بهترین روانپزشک ترک اعتیاد

با توجه به ماهیت سوءمصرف مواد مخدر، محل سکونت یا موقعیت جغرافیایی روش‌های مختلفی برای یافتن روانپزشک اعتیاد وجود دارد. یک روش این است که متخصصین فعال در ناحیه یا شهر محل سکونتتان را جستجو کنید. روش دیگر این است که از پزشک معالجتان بخواهید که روانپزشک اعتیاد مجربی را به شما معرفی کنند.

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای یافتن یک روانپزشک ترک اعتیاد خوب این است که نظرات مراجعین و درمان‌های موفقیت‌آمیز یک روانپزشک خاص را در اینترنت مطالعه کنید؛ به این ترتیب از تکنیک‌های مورد استفاده روانپزشک نیز مطلع می‌شوید و متوجه می‌شوید که این تکنیک‌ها چه فایده‌هایی برای بیماران دیگر داشته است.

مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر

روش دیگر، مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر است. کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی دارای مجوز های درمانی و بستری معتبر با همکاری روانپزشکان ترک اعتیاد دارای سابقه درمانی و مدارک معتبر درمانی، امکان ارائه به روزترین روش های درمانی را دارد. از دیگر مزایای مراجعه به این مرکز امکان ارائه تمامی خدمات درمانی و کادر درمانی کامل شامل روانشناس ترک اعتیاد را دارا می‌باشد که درصورت نیاز آماده خدمت رسانی به بیماران هستند.

برای اطلاع از روش های درمانی روانپزشکان این مرکز می‌توانید با شماره 02179441 تماس بگیرید، مشاوران ما اطلاعات لازم را درباره کادر درمانی و نحوه ارائه خدمات به شما خواهند داد تا با آگاهی کامل برای درمان خود و یا عزیزانتان اقدام کنید.

سوالات متداول متداول

یکی از مهم ترین روش ها برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب، مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد است.

برای اطلاع از روش های درمانی روانپزشکان کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانید با شماره 02179441 تماس بگیرید و از مشاورین اطلاعات لازم را کسب کنید.

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی نالتروکسان، Naltrexone تنها داروی روانپزشکی است که در دوره برنامه ترک اعتیاد برای بیماران تجویز می‌شود.

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر بهاره عیوض نژاد
روانپزشک و متخصص ترک اعتیاد

سوالات متداول

یکی از مهم ترین روش ها برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب، مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد است.

برای اطلاع از روش های درمانی روانپزشکان کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانید با شماره 02179441 تماس بگیرید و از مشاورین اطلاعات لازم را کسب کنید.

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی نالتروکسان، Naltrexone تنها داروی روانپزشکی است که در دوره برنامه ترک اعتیاد برای بیماران تجویز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از ترک اعتیاد تماس بگیرید

فرم درخواست مشاوره