۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

عوارض ترک کراک

امکانات مرکز ترک اعتیاد

بهترین مرکز ترک کراک

ناتوانی در تحمل عوارض ترک کراک، یکی از مهم ترین دلایلی است که بسیاری از مصرف کنندگان کراک چاره ای جز ادامه مصرف این ماده خطرناک ندارند. عوارض قطع مصرف کراک در برخی از موارد به حدی شدید است که ممکن است، زندگی فرد را مورد تهدید قرار دهد. یکی از سوالات متداول افرادی که تصمیم به ترک کراک گرفته اند این سوال که ترک کراک چه عوارضی دارد؟ بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به بررسی عوارض قطع مصرف کراک پرداخته ایم:

کراک چیست؟

ترکیب شیمیایی کراک شباهت زیادی با کوکائین دارد با این تفاوت که کراک از حرارت دهی کوکائین با آب و جوش شیرین بدست می‌آید. درواقع در طی فرآیند حرارت دهی، ماده ای غیر روان گردان به نام هیدروکلراید از ترکیب کوکائین جدا می‌شود و محصول باقی مانده به شکل سنگ ریزه های سفید رنگی خواهد بود. غلطت کراک از کوکائین بیشتر است و به همین دلیل تاثیرات این ماده شدیدتر از کوکائین است و بیماران در حین ترک این ماده عوارض شدیدتری را تجربه می‌کنند مصرف کراک بیشتر به شکل استفاده از پایپ برای استنشاق بخارات این ماده و انتقال آن به ریه ها انجام می‌شود اما برخی از افراد اقدام به تزریق این ماده می‌کنند. اوج احساس شادی ناشی از مصرف کراک در عرض 15 تا 30 ثانیه پس از مصرف شروع می‌شود و حدود 5 تا 10 دقیقه طول خواهد کشید. بسیاری از مصرف کنندگان کراک به دلیل ارزان تر بودن این ماده نسبت به کوکائین از این ماده به عنوان جایگزین استفاده می‌کنند.

نمودار ترک  کراک نسبت به زمان

استفاده از کراک منجر به تغییرات شدیدی در مغز و سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌شود. این ماده محرک با اتصال به گیرنده ای پاداش و لذت در مغز، سبب افزایش غلظت دوپامین در فضای بین سیناپس ها و القاء احساس سرخوشی و افزایش سطح انرژی در مصرف کننده می‌شود. بروز سازگاری تدریجی بدن با مصرف کراک باعث می‌شود که مغز برای تولید دوپامین به مصرف این ماده وابستگی پیدا کند.ایجاد تحمل یا سازگاری با مصرف کراک باعث می‌شود که فرد برای تجربه احساس لذت قبل به مقدار بیشتری از کراک نیاز داشته باشد. در این شرایط، توقف یا کاهش ناگهانی مصرف کراک با واکنش شدید بدن مواجه می‌شود که در قالب علائم جسمی و روانی ترک کراک تجربه می‌شود.مسلما سیستم بدن، پس از ترک کراک برای بازگشت به حالت طبیعی به زمان کافی نیاز دارد و این فرآیند ممکن است تا ماه ها به طول بیانجامد.

چنانچه برای تشخیص روش مناسب درمان اعتیاد به تریاک به کمک پزشک ترک اعتیاد نیاز دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصین مجرب ما با شماره کلینیک جوادی تماس حاصل فرمایید یا فرم تماس با ما را تکمیل کنید. مشاوران ما در تمام ساعات شبانه‌روز در خدمت شما هستند و در نهایت رازداری و بدون تحمیل کمترین هزینه یا تعهدی به سوالاتتان پاسخ می‌دهند.

مرکز خدمات سم زدایی بدن از مواد مخدر با نام کلینیک دکتر جوادی در این حوزه فعالیت دارد و بهترین خدمات را در زمینه سم زدایی تریاک ارائه می‌دهد.

No Data Found

شایع ترین عوارض ترک کراک

ماده مخدر کراک هم از نظر شیمیایی و هم از نظر روانی به شدت اعتیادآور است. به صورت کلی عوارض ترک کراک در دو مرحله ظاهر می شوند که شامل علائم حاد ترک و علائم مزمن یا طولانی مدت ترک کراک تقسیم می‌شوند.علائم حاد ترک، به عوارضی گفته می‌شوند که بیمار تنها چند ساعت پس از قطع مصرف کراک با آن مواجه می شود. علائم طولانی مدت ترک کراک به علائم مزمن روانی-عاطفی اشاره دارد که گاهی تا چندین هفته یا  چندین ماه پس از قطع مصرف ادامه پیدا می کنند.

مراحل ترک تریاک ترک تریاک 

عوارض حاد ترک کراک  شامل موارد زیر است:

  • اضطراب
  • تحریک پذیری
  • افسردگی
  • خستگی
  • خواب آلودگی
  • رویاهای مزاحم
  • مشکل در تمرکز
  • نوسانات خلقی
  • دیسفوری

 

علائم طولانی مدت  ترک کراک  شامل موارد زیر باشد:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • تحریک
  • هوس مواد مخدر
  • اختلالات خواب
  • کمبود انگیزه
  • ناتوانی در احساس لذت
  • خشم
  • طغیان های عاطفی

از آنجایی که مراحل غلبه بر کراک بسیار چالش برانگیز است، بسیاری از متخصصان به افرادی که مایل به ترک کراک هستند توصیه می کنند که با مراجعه به یک مرکز تخصصی ترک کراک ، مراحل سم زدایی کراک را پشت سربگذارند.  

در طی مصاحبه‌های اولیه در این کلینیک شرایط جسمانی و روانی شما سنجیده شده و مدت زمان مصرف شما در نظر گرفته خواهد شد و در آخر با توجه به این مواد بهترین راهکارها به شما پیشنهاد خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به این کلینیک و یا تماس تلفنی با مشاوران آن از روش‌های درماتن ترک تریاک اطلاعات لازم را کسب کنید. 

گالری تصاویر

امکانات مرکز ترک اعتیاد

عوارض  ترک کراک  براساس زمان

شدت بروز عوارض ترک کراک همچنین مدت زمان ترک کراک براساس شرایط منحصر به فرد بیماران متفاوت است و تحت تاثیر عواملی مانند سن، شدت اعتیاد، مدت زمان اعتیاد، روش مصرف کراک، وضعیت سلامت جسمی و روانی، میزان متابولیسم بدن بیماران قرار دارد. اما بیشتر بیماران در فواصل زمانی مشخص، عوارض زیر را تجربه می کنند:

24-72 ساعت

در طول سه روز اول ترک کراک، بسیاری از بیماران با علائم آزاردهنده ای مانند پارانویا، بدن درد و به ندرت، توهم روبرو می شوند. تجربه احساس اضطراب، بی خوابی، خستگی، تحریک پذیری و تمایل شدید به مصرف کراک نیز ممکن است در 24 ساعت اول مشکلات فراوانی را برای بیماران ایجاد کند. البته پس از گذر از این مرحله، هرگونه احساس پارانویا فروکش خواهد کرد.

هفته 1

در طول هفته اول ترک کراک، علائمی از قبیل تحریک پذیری، خستگی شدید، اختلالات خواب و از دست دادن انگیزه بسیار شایع است.

هفته 2

در طول هفته دوم، بسیاری از بیماران با تمایل شدید به مصرف مجدد کراک دست به گریبان می شوند.اولین علائم افسردگی پس از ترک کراک در این مرحله شروع به ظاهر شدن می کند.

در طول این مدت، سیستم عصبی مرکزی با عدم تولید دوپامین و ناتوانی در القای احساسات مثبت به ترک کراک واکنش نشان می دهد. احساس اضطراب شدید با حالت رفت و برگشتی در این مرحله از ترک اعتیاد بسیار شایع است.

هفته 3-4

در طول هفته های سوم و چهارم، بدن هنوز در حال سازگاری با ترک کراک است به همین دلیل نوسانات خلقی در این دوره شایع است. با این که علائم فیزیکی ترک کراک در این مرحله کاهش پیدا می کند، اما کشش روانی به مصرف مجدد کراک ممکن است تا ماه ها ادامه داشته باشد. بروز احساس افسردگی و اضطراب یکی از شایع ترین مشکلات روانی در این مرحله از ترک کراک است.

بهترین روش برای  کاهش عوارض ترک کراک

نتایج تحقیقات متخصصان اثبات کرده است که بهترین روش برای کاهش عوارض ترک کراک مراجعه به یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد و سپری کردن مراحل سم زدایی کراک و درمانهای جانبی تحت نظر افراد متخصص است. مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی یکی از معتبر ترین مراکز ترک کراک در کشور است که از سوابق درخشانی در درمان بیماران مبتلا به اختلال سومصرف مواد برخوردار است.

استفاده از رویکردهای درمانی ترکیبی مانند دارو درمانی و روان درمان از یک سو، و برنامه‌های درمانی منحصر به فرد برای هر بیمار از سویی دیگر یکی از مهم ترین دلایل درمان موفق بیماران در این مرکز است. حمایت و پشتیبانی 24 ساعته از بیماران و فراهم آوردن محیطی امن و آرامش بخش، یکی دیگر از مزایای ترک اعتیاد در مرکز درمانی دکتر جوادی است.

بنابراین اگر با مشکل اعتیاد به کراک دست به گریبان هستید و از عوارض ترک کراک واهمه دارید فرصت را از دست ندهید و با مراجعه به مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کنید!

سوالات متداول متداول

کلینیک دکتر جوادی از جمله کلینیک‌هایی است که با در اختیار داشتن متخصصین مجرب به افراد مبتلا کمک می‌کند تا ترک تریاک بدون درد و سریع را تجربه کنند. 

برای ترک همیشگی قرص تریاک و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک تریاک تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

از راههای ترک تریاک دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد تریاک در کلینیک دکتر جوادی این امکان را به بیماران خود میدهد که بهترین روش ترک اعتیاد را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

مدت زمان ترک تریاک به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی تریاک در روز بستگی دارد و طول درمان ترک تریاک، میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

مقالات مرتبط مرتبط

قرص ترک گل

قرص ترک گل

ماری جوانا یک ماده مخدر تفریحی است که بسیاری از افراد گمان می‌کنند اعتیادآور نیست،

مشاهده بیشتر

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر رجلانی
متخصص روانشناسی در شاخه TMS

سوالات متداول

کلینیک دکتر جوادی از جمله کلینیک‌هایی است که با در اختیار داشتن متخصصین مجرب به افراد مبتلا کمک می‌کند تا ترک تریاک بدون درد و سریع را تجربه کنند. 

برای ترک همیشگی قرص تریاک و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک تریاک تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از اعتیاد تماس بگیرید