۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

سم زدایی ترک تریاک

امکانات مرکز ترک اعتیاد

بهترین مرکز ترک تریاک و شیره تریاک و شیره

هنگامی که فرد تصمیم خود را برای ترک مواد مخدر می‌گیرد، در اولین قدم باید آن ماده مخدر از بدن او خارج شود که به این کار سم زدایی گفته می‌شود. لازمه این امر نیز مراجعه به مراکز ترک اعتیاد معتبری است که کلینیک دکتر جوادی یکی از این مراکز در شمال تهران می‌باشد. تریاک یکی از آن دسته مواد مخدری است که برای ترک آن بیمار باید حتما مرحله سم زدایی تریاک را پشت سر بگذارد. در مرکز ترک تریاک دکتر جوادی، علاوه بر درمان جسم به درمان روان بیمار نیز پرداخته می‌شود. زیرا مواد مخدری همچون تریاک می‌تواند روی سیستم عصبی مرکزی مغز مصرف کننده تاثیرات منفی گذاشته و باعث ایجاد اختلالاتی در وی شود به همین دلیل پزشکان و روانپزشکان ما در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی به صورت همزمان به درمان جسم و روان بیماران عزیز می‌‎پردازند. در کل سم زدایی با سه روش انجام می شود:

  • سم زدایی تدریجی
  • سم زدایی سریع
  • سم زدایی فوق سریع

بسته به نوع مواد مصرفی، مدت زمان مصرف و همچنین وضعیت جسمانی و گاهی سن بیمار، یکی از این روش‌ها توسط پزشک متخصص برای درمان بیمار معین می‌گردد.

 

روش  سم زدایی تریاک

راهکارهای ترک اعتیاد تریاک مختلفی وجود دارد که یکی از روش‌هایی که در کلینیک‌های ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به تریاک از آن استفاده می‌شود، سم زدایی ترک تریاک می‌باشد. در این روش تمام سموم و مواد مخدر از بدن بیمار با نظارت پزشک متخصص به تدریج و یا به صورت سریع و فوق سریع خارج می‌شوند. روش سم زدایی می‌تواند هم به صورت سرپایی و هم به صورت بستری انجام شود که آن هم بسته به میزان دوز مصرفی تریاک و مدت زمان مصرف آن و با تشخیص پزشک و شرایط بیمار تعیین می‌شود. بسته به نوع سم زدایی، زمان آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. اما بهترین سم زدایی تریاک از بدن، سم زدایی تدریجی می‌باشد. زیرا همانطور که در بالا بیان شد سم زدایی سریع و فوق سریع می‌توانند باعث تشدید علائم ترک شوند و جان بیمار را به خطر بیاندازند. با روش سم زدایی طی حدودا دو هفته بیمار به طور کامل از نظر جسمانی و روانی درمان می‌شود و به زندگی عادی باز می‌گردد.

No Data Found

مدت زمان سم زدایی تریاک

مدت زمان ترک بسته به میزان و مدت زمان مصرف در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اگر از روش سم زدایی سریع تریاک یا سم زدایی فوق سریع برای سم زدایی تریاک استفاده شود، این مدت سم زدایی تریاک به صورت سریع یا فوق سریع چیزی حدود 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد که این امر برای بیمار بسیار خطرناک است به طوری که می‌تواند علائم ترک تریاک را در او شدت بخشد. علائمی همچون:

سم زدایی  تریاک    تریاک  در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

اگر با تشخیص پزشک، سم زدایی تدریجی برای ترک انتخاب شود، همانطور که از نام این روش پیدا است مواد مخدر به تدریج و طی چندین روز از بدن بیمار خارج می‌شود و بیمار علائم ترک کمتری را تجربه خواهد کرد. مدت زمان این روش چند هفته خواهد بود تا سموم و مواد مخدر به طور کامل از بدن پاکسازی شود و جسم بیمار عاری از تریاک شود.

از آنجایی که نوع درمان اعتیاد به تریاک در هر بیماری متفاوت است و تشخیص آن به نظر پزشکان معالج او بستگی دارد، بهتر است برای اطلاع از بهترین روش درمان و ترک تریاک بدون درد و خماری با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مرحله اول برای ترک تریاک، مراجعه به مرکز ترک تریاک و سم زدایی است. سم‌زدایی تریاک صرفاً نخستین گام برای ترک اعتیاد به تریاک به شمار می‌آید. چنانچه درمان منظم و درازمدت در کنار سم‌زدایی انجام نشود، بسیاری از مصرف کنندگان دوباره به سوءمصرف تریاک روی خواهند آورد. ترک اعتیاد به دو صورت بستری ترک اعتیاد و درمان سرپایی در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی به عنوان مرکز ترک تریاک ارائه می‌شود. مشاوره نیز غالباً به دو صورت فردی و گروهی پیشنهاد می‌شود. از آنجایی که شرایط هر بیمار متفاوت با دیگری است، طرح درمان اعتیاد مختص وضعیت بیمار تهیه می‌شود تا به این ترتیب احتمال دست یافتن به نتایج رضایت‌بخش و حفظ آن‌ها در درازمدت افزایش یابد. ترک اعتیاد تریاک و شیره که مورفین ماده مؤثره هر دو است کمی با هم تفاوت دارد.

داروهای  سم زدایی تریاک

استفاده از داروهای سم زدایی تریاک به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند میزان دوز مصرفی، مدت زمان مصرف بیمار و شرایط جسمانی او. برای اطلاع از شرایط ترک تریاک و بهترین دارو برای سم زدایی تریاک مانند ترک تریاک با قرص ب2، بهتر است با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید. زیرا در این مرکز هر بیمار با توجه به شرایط مختص خود تحت درمان و مراقبت قرار می‌گیرد و نوع درمان هر شخصی با دیگری متفاوت می‌باشد.

گالری تصاویر

امکانات مرکز ترک اعتیاد

سم زدایی تریاک در خانه

یکی از باورهای بسیار اشتباه درباره ترک، سم زدایی تریاک در خانه است. از آنجایی که سم زدایی روشی اصولی است و نیاز به حضور متخصصین این امر دارد، بهتر است سم زدایی تریاک در محیطی با امکانات ویژه پزشکی انجام شود. یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در مراحل ترک، شرکت در جلسات روان درمانی و مشاوره‌ای است. فرد با حضور در مراکز ترک اعتیاد معتبر و همزمان با طی کردن مرحله سم زدایی، در جلسات مشاوره‌ای شرکت کرده و با درمان تعارضات روانی وی میزان تمایل او برای مصرف مجدد تریاک و یا هر نوع ماده مخدری از بین می‌رود و درمانی صحیح و اصولی را پشت سر می‌‎گذارد.

مقالات مرتبط مرتبط

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر رجلانی
متخصص روانشناسی در شاخه TMS

سوالات متداول

کلینیک دکتر جوادی از جمله کلینیک‌هایی است که با در اختیار داشتن متخصصین مجرب به افراد مبتلا کمک می‌کند تا ترک تریاک بدون درد و سریع را تجربه کنند. 

برای ترک همیشگی قرص تریاک و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک تریاک تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از اعتیاد تماس بگیرید