۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

مدت زمان ترک الکل

امکانات مرکز ترک اعتیاد

ترک الکل ترک الکل چقدر طول می‌ کشد؟

ترک الکل فرایند پرچالشی است، میل و هوس به الکل، حتی چند ماه پس از ترک الکل نیز می‌آید و می‌رود. دور ماندن از افرادی که الکل مصرف می‌کنند، می‌تواند دشوار باشد. ممکن است به مهمانی بروید و با واژه “فقط یک جرعه بنوش! ” روبرو شوید. بنابراین مقاومت در مقابل الکل، در صورت نداشتن اراده کافی، مشکل است. در این مطلب قصد داریم تا در مورد مدت زمان ترک الکل و زمانی که طول می‌کشد تا این میل و هوس‌ها بطور کامل از بین بروند، صحبت کنیم. بسیاری از شما از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی سوال می‌پرسید که”ترک الکل چند روز طول می‌کشد؟”. اگر تصمیم به ترک الکل گرفته‌اید یا در مرحله بعد از سم زدایی الکل هستید، به خواندن ادامه دهید.

اگر مدام در فکر نوشیدن هستید و نمی‌توانید حتی یک روز را بدون مشروبات سر کنید! شما دچار اعتیاد به الکل شده‌اید. ترک الکل به روش بوقلمون سرد بسیار خطرناک و دارای عوارض کشنده است، بنابراین مراجعه به بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران و دریافت کمک حرفه‌ای می‌تواند فرایند سم زدایی ترک الکل را ایمن و راحت کند. با سم زدایی الکل معمولا علائم ترک بروز می‌کند که عبارتند از:

  • تحریک پذیری
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی
  • سردرد
  • تب
  • تعریق مفرط
  • حالت تهوع و یا استفراغ

این علائم در افراد مختلف می‌توانند خفیف یا شدید باشند. یک فرد ممکن است دچار علائم ترک و خماری شدید شود و دیگری ممکن است دارای علائم خفیف باشد. به همین دلیل است که باید اعتیاد به الکل را در یک مرکز ترک اعتیاد خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی درمان کنید تا خطری متوجه شما نباشد. حال سوال اینجاست که خماری ترک الکل چند روز است؟ تا چه مدت ممکن است دچار علائم ترک باشید؟

علائم ترک معمولا حدود 5 تا 10 ساعت پس از آخرین نوشیدن الکل ظاهر می‌شوند و چند ساعت بعد از آن، علائم ترک اعتیاد الکل آغاز خواهند شد.

برای اکثر افراد، مدت زمان ترک الکل (مرحله حاد) بین پنج تا هفت روز طول می‌کشد. (این مدت زمان اکثر برنامه‌های سم‌زدایی الکل است.) اگر شدیداً به الکل وابسته هستید، انتظار دوره ترک حاد طولانی‌تری را داشته باشید.

مدت زمان ترک الکل  ترک الکل  دلیریوم ترمنس یا (DTs)

برای افرادی که شدیدا دچار وابستگی و اعتیاد به الکل باشند، مدت زمان ترک الکل متفاوت خواهد بود. آن‌ها ممکن است دچار شکل جدی‌تری از فرایند ترک الکل تحت عنوان دلیریوم ترمنس DTs شوند.

علائم ترک الکل در این حالت معمولاً 48 تا 96 ساعت پس از آخرین نوشیدن ظاهر می‌شود. برای برخی افراد، علائم DTs  فقط حدود 24 ساعت دوام خواهند داشت، اما برای برخی دیگر ممکن است تا پنج روز ادامه ‌یابد. دلیریوم ترمنس اساساً واکنش سیستم عصبی است که سعی می‌کند خود را با عدم وجود الکل در بدن سازگار کند.

توجه داشته باشید که علائم DTs می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد، زیرا فرد در طی فرایند سم زدایی ترک الکل ممکن است دچار شدیدترین علائم یعنی لرزش بدن و تشنج شود. سایر علائم ناراحت کننده در این دوره زمانی شامل توهم، خستگی و دوره‌های طولانی خواب عمیق است. این دلیل آن چیزی است که می‌گوییم چرا هیچ کس نباید بدون نظارت پزشکی و مراجعه به مرکز ترک اعتیاد اقدام به سم زدایی ترک الکل کند.

مدت زمان علائم الکل پس از  ترک حاد (PAWS)  ترک حاد (PAWS)

علائم پس از ترک حاد الکل، یا PAWS، ممکن است تا مدتی پس از ترک الکل ادامه داشته باشند و معمولاً تا چند ماه یا حتی چند سال طول می‌کشند. این علائم شامل افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، افت توانایی تمرکز، و تغییرات در مزاج می‌شوند. برتری کلینیک ترک اعتیاد نسبت به کمپ ترک اعتیاد در این است که با ارائه پشتیبانی و مشاوره مداوا در طولانی مدت برای مدیریت بهتر علائم PAWS به فرد کمک می‌کند و از احتمال بازگشت به مصرف الکل جلوگیری می‌کند.

توجه به این نکته بسیار مهم و ضروری است که شما به مدت طولانی پس از انجام سم زدایی الکل، احتمال عود دارید! حدود چند ماه پس از آخرین نوشیدن خود و انجام فرایند سم زدایی در کلینیک ترک اعتیاد، ممکن است به طور ناگهانی علائم ترک را تجربه کنید! این به عنوان سندرم ترک پس از حاد (PAWS) یا ترک طولانی مدت شناخته می‌شود. گفتنی است که علائم ترک پس از حاد در همه افراد بروز نمی‌کند. اما می‌تواند شامل عوارض زیر باشد:

  • افکار وسواسی
  • اضطراب و وحشت
  • نوسانات خلقی
  • احساس افسردگی و خستگی
  • مشکل خواب و بی‌خوابی
  • واکنش عاطفی بیش از حد به موقعیت‌ها
  • میل به الکل

ترک کامل الکل  ترک کامل الکل  چقدر طول می کشد؟

مدت زمان ترک الکل در صورت بروز علائم PAWS  بسته به شدت اعتیاد به الکل می‌تواند از چند ماه تا دو سال ادامه یابد. علائم در این دوره زمانی، بدون هشدار قبلی می‌آیند و می‌روند، اما معمولاً نسبت به دوره زمانی ترک حاد الکل، شدت کمتری دارند.

اگر بعد از سم زدایی ترک الکل، وارد یک برنامه روان درمانی شوید، قادر خواهید بود در مورد نحوه مدیریت PAWS اطلاعات و آموزه‌های خوبی دریافت کنید و از این طریق بر میل و هوس ناشی از ترک الکل فایق آیید. در این راستا بهترین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد کشور، یعنی کلینیک دکتر جوادی با بهره‌گیری از متخصصین آموزش دیده اعتیاد آماده درمان شما عزیزان است.

ممکن است با وجود انجام سم زدایی ترک الکل هنوز گهگداری دچار میل و هوس به الکل شوید. با توجه به مطالب گفته شده، حالا می‌دانید که علائم ترک الکل پس از حد ممکن است تا دو سال طول بکشد؛ این به معنی است که میل به الکل تا دو سال همراه شما خواهد بود؟! جواب منفی است!

گالری تصاویر

امکانات مرکز ترک اعتیاد

مدت زمان  ترک الکل  ترک الکل

حقیقت این است که از میزان میل و هوس به الکل با گذشت زمان طبیعتا کاسته می‌شود، اما برای برخی افراد، چندین سال طول می‌کشد تا به طور کامل از بین برود. برای تعداد کمی از بیماران نیز ممکن است هرگز به طور کامل ناپدید نشود! ما امیدواریم این دسته از افراد با یادگیری مهارت‌های پیشگیری از عود در مرحله روان درمانی اعتیاد و البته اراده خود بتوانند در مقابل الکل مقاومت کنند.

بنابراین می‌توان گفت مدت زمان ترک الکل و میزان میل و هوس الکل، کاملا از فرد و فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله محیط زندگی، دایره دوستان، ژنتیک و…ارتباط دارد. اما نگران نباشید ما در فرایند ترک الکل و مقاومت در مقابل میل به آن همراه شما هستیم. متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی اینجا هستند تا نگرانی‌های شما را برطرف کنند. کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

مقالات مرتبط مرتبط

قرص ترک گل

قرص ترک گل

ماری جوانا یک ماده مخدر تفریحی است که بسیاری از افراد گمان می‌کنند اعتیادآور نیست،

مشاهده بیشتر

لیست متخصصین

دکتر ابراهیم زاده
فوق دکترا نوروساینس
دکتر سمیعی
سوپروایزر بخش نوروساینس
دکتر رجلانی
متخصص روانشناسی در شاخه TMS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 4 =

بهبودی از امروز شروع می شود

اکنون برای حمایت از اعتیاد تماس بگیرید