۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

بهترین روش ترک تریاک با ب۲

بهترین روش ترک تریاک با ب۲
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/21
امتیاز به نوشته:
5/5

همیشه استفاده از داروهای جایگزین روش پرطرفداری در ترک اعتیاد به مواد مخدر بوده است. ترک تریاک با قرص ب 2 یکی از راه‌هایی است که برای ترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باور های غلطی در ارتباط با این دارو وجود دارد. بنا بر همین باورهای غلط مقدار مصرف قرص ب۲ برای ترک تریاک در بین افراد معتاد جامعه رو به افزایش است. بوپرنورفین یک داروی مخدر است که معمولاً در مراحل سم زدایی مواد مخدر مانند تریاک توسط پزشک متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی افراد معتقدند بهترین روش ترک تریاک با ب۲ امکان پذیر است. از آنجایی که ب2 به شدت اعتیادآور است در این مقاله قصد داریم ببینیم که آیا ترک انواع مواد مخدر مانند ترک تریاک با قرص ب2 امکان پذیر است یا خیر.

سم زدایی با قرص ب2 چگونه انجام می شود؟

پیش از هر چیز ابتدا بهتر است بدانیم که قرص b2 برای ترک تریاک  چطور می‌تواند در روند ترک اعتیاد موثر باشد و چگونه توانسته است باورهای غلط در مورد ترک اعتیاد را در جامعه رواج دهد.

امروزه روش ترک اعتیاد تدریجی یکی از روش‌های ترک اعتیاد بدون بازگشت است. به همین دلیل زمانی که بیمار به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه می‌کند پزشک با توجه به وضعیت بیمار به مرور دوز مخدر مصرفی را کم می‌کند. در این روند گاهی از داروهای کمکی که باعث خاصیت مخدر با دوز پایینی دارند استفاده می‌شود. ترک تریاک در منزل با قرص b2 و متادون جزو رایج‌ترین این داروها هستند. اما باید توجه داشت که بوپرنورفین یک داروی مخدر قوی و بسیار اعتیاد آور است که گاهی ترک اعتیاد آن سخت‌تر از مخدرهایی مانند تریاک و هروئین می‌شود؛ پس مصرف آن آزاد نیست و حتی برای ترک متادون و ترک مواد مخدرهایی مانند تریاک نیز نباید بدون نظارت پزشک حتی در مرکز ترک تریاک از آن استفاده کرد.

طریقه مصرف قرص b2 برای ترک تریاک

قرص ب ۲ برای ترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص به صورت زیرزبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای ترک مواد مخدر دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین نکات در مقدار مصرف قرص ب 2 برای ترک اعتیاد به تریاک این است که باید در خصوص دوز مناسب برای شما حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید. چرا که این قرص در سه دوز مختلف هشت، دو و چهاردهم میلی گرم عرضه می‌شود. ترک شربت تریاک با قرص b2 راهی است که شاید اغلب افراد مصرف کننده به آن فکر می‌کنند. اما به این نکته توجه نمی‌کنند که مقدار مصرف قرص بی ۲ برای ترک اعتیاد به تریاک چقدر حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود.
بهترین روش ترک شیره با ب۲، بستری در مرکز ترک اعتیاد است و مراجعه به یکی از بهترین مراکز یعنی کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی است.

طریقه مصرف قرص b2 برای ترک تریاک

ترک قرص ب2 چند روز طول می کشد؟

عده ای از افراد به دلیل اطلاعات ناکافی تصور می‌کنند که b2 یا بوپرنورفین مخدر و اعتیاد آور نیست. برخی دیگر تصور می‌کنند که مصرف بوپرنورفین درمان قطعی برای ترک اعتیاد تریاک است. بر خلاف تصور عوام، ترک اعتیاد به تریاک با متادون یا بوپرنورفین تنها در موارد معدودی برای کمک به روند ترک آن هم با تجویز پزشک موثر واقع می‌شود. در غیر این صورت نه تنها به ترک اعتیاد تریاک یا دیگر مخدرها کمک نمی‌کند بلکه خود باعث اعتیاد در فرد بیمار می‌شود.

دوره ترک اعتیاد ب2 می‌تواند به مرتب دشوارتر باشد زیرا در این مرحله بیمار علاوه بر وابستگی جسمانی از لحاظ روانی نیز وابسته به مصرف ب2 می‌شود.

ترک ب۲ چند روز طول میکشد؟ زمان لازم برای ترک اعتیاد قرص ب2 با توجه به مدت زمان و دوز مصرف b2 و مخدری که در کنار آن استعمال شده گاهی از یک هفته تا چند ماه هم به طول می‌انجامد.

ترک اعتیاد تریاک با قرص b2 چگونه است؟

قرص بوپرنورفین دارویی مسکن است که احتمال وابستگی و اعتیاد را در افراد بالا می‌برد. از آنجایی که روش ترک تریاک با قرص b2 اثری شبه به مورفین دارد در درمان ترک اعتیاد به برخی مواد مخدر مانند تریاک استفاده می‌شود. عملکرد قرص b2 در ترک اعتیاد به این نحو است که با تجویز پزشک در مرحله سم زدایی استفاده می‌شود. داروهایی مانند ب2 و متادون دوز کمتری در مقایسه با مخدر تریاک داشته و برای ترک اعتیاد تدریجی در بهترین مرکز ترک تریاک استفاده می‌شود.

نکته قابل توجه این است که بوپرنورفین درمان قطعی برای ترک نیست و فقط به عنوان بخش کوچکی از درمان می‌تواند با کمک پزشک موثر واقع شود. در کنار این مرحله باید از درمان‌هایی مانند روانپزشکی ترک اعتیاد استفاده شود که یکی از موثرترین مراحل درمان برای بیماران معتاد است. این روش هم برای ترک مخدر های قوی کاربرد دارد و هم ترک مخدرهایی مانند قرص ب2، متادون و مواد دیگری مانند ماری جوانا و الکل که عمدتا وابستگی روانی در فرد ایجاد می‌کنند.

عوارض مصرف بوپرنورفین یا ب2 چیست؟

اعتیاد به این ماده شبیه به اعتیاد به موادی مانند کدئین، هروئین، مورفین و متادون است. اما ترک اعتیاد ب2 نسبت به دیگر قرص‌های اعتیاد آور مانند ترک آلپرازولام سخت‌تر خواهد بود. اعتیاد به مصرف قرص ب2 عوارض جسمی و روحی فراوانی از جمله موارد زیر را در پی خواهد داشت.

عوارض مصرف بوپرنورفین یا ب2 چیست؟

عوارض روحی مصرف قرص ب2

اضطراب و افسردگی از جمله مهم‌ترین عوارض روحی بر اثر مصرف قرص بوپرنورفین است که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. ب2 جزو آن دسته داروهای اعتیاد آور است که وابستگی روحی بیشتری در بیمار ایجاد می‌کند به همین دلیل در ترک اعتیاد آن بهتر است از روش هایی مانند روانشناسی ترک اعتیاد، مشاوره و گروه درمانی استفاده شود.

عوارض جسمی مصرف قرص ب2

مصرف قرص ب2 بدون تجویز پزشک چه به تنهایی باشد یا در کنار دیگر مواد مخدر استفاده شود، عوارض جسمانی زیر را به همراه دارد که در بروز این علائم باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

  • تورم صورت، لب، زبان و گلو
  • تهوع، احساس سبکی در سر، ضعف و بی حالی
  • تهوع
  • درد معده
  • تب خفیف
  • کاهش اشتها
  • ادرار تیره رنگ یا به رنگ خاک رس
  • زرد شدن چشم و پوست
  • مشکلات تنفسی
  • تنفس آرام و سطحی
  • اختلالات خواب

از این رو مصرف بی رویه این قرص، خود باعث بروز علائم اعتیاد می‌شود. اما ترک تریاک سخت تره یا b2؟

ترک تریاک سخت تره یا b2؟

ترک هر یک از این مواد، تریاک و قرص ب2 به عوامل زیادی مانند، شرایط جسمی و روحی افراد وابسته است. به همین دلیل نمی‌توان دقیقا گفت که ترک کدام یک از این مواد سخت‌تر است. نکته‌ای که باید همواره به خاطر داشت این است که ترک خودسرانه این مواد خطرناک بوده و بهتر است به بهترین کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید تا زیر نظر بهترین متخصصان بتوانید به راحتی و بدون درد و بدون استفاده از ماده جایگزین ترک کنید. متخصصین باتجربه در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با جدیدترین روش‌های درمانی آماده کمک رسانی به شما و عزیزانتان هستند.

1402/09/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =