۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

سم زدایی کراک

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/07/30
امتیاز به نوشته:
5/5

اعتیاد به کراک در افراد مختلف با دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند. گاهی خانواده، گاهی دوستان و حتی ژنتیک نیز می‌تواند در گرایش فرد به سمت اعتیاد کمک کننده باشند. اگر به هر دلیلی دچار اعتیاد به این ماده مخدر بسیار خطرناک شدید حتما هر چه زودتر به مراکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید تا با استفاده از روش‌های اصولی و درست به درمان اعتیاد شما کمک کنند. در این مقاله سعی شده است روش درمان اصلی اعتیاد به کراک، یعنی سم زدایی کراک را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید برای شروع درمان، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

سم زدایی کراک چیست؟

منظور از سم زدایی کراک، پاکسازی بدن از این ماده مخدر است که این عمل در مراکز ترک اعتیاد معتبری همچون کلینیک دکتر جوادی صورت می‌گیرد. در اصل اولین قدم برای شروع ترک کراک، سم زدایی آن از بدن بیمار است. معمولا پزشکان ترک اعتیاد یکی از روش‌های سم زدایی یعنی سم زدایی تدریجی، سریع و فوق سریع را برای پاکسازی جسم بیماران انتخاب می‌کنند که انتخاب این مورد به میزان و مدت مصرف کراک و همچنین شرایط جسمی او بستگی زیادی دارد.

در مراحل بعدی، سم زدایی کراک به صورت روانی نیز صورت می‌گیرد زیرا مصرف کراک می‌تواند بر سیستم عصبی فرد تاثیر بگذارد و مشکلات روانی زیادی را برای او ایجاد کند. بیمار با حضور در جلسات مشاوره‌ای و روان درمانی، ذهن و روان خود را از بازگشت مجدد به سمت سوء مصرف کراک باز می‌دارد.

سم زدایی کراک چیست؟

سم زدایی کراک چگونه است؟

اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید که سم زدایی کراک چگونه است؟ باید بگوییم برای شروع سم زدایی کراک، بیمار به مرکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کند. پزشکان با انجام آزمایشات جسمی و روانی، میزان آسیبی که کراک به بدن و روان بیمار وارد کرده است را می‌سنجند و بر اساس این آزمایش‌ها نوع درمان وی را مشخص می‌کنند. از آنجایی که کراک تاثیر منفی زیادی بر جسم و روان بیماران می‌گذارد معمولا پزشکان ترک اعتیاد، از روش سم زدایی کراک به صورت تدریجی که تقریبا 2 هفته زمان می‌برد، استفاده می‌کنند.

متاسفانه در برخی کمپ‌های ترک اعتیاد، کادر درمان به جای حذف و پاکسازی آن ماده مخدر، ماده مخدر دیگری را جایگزین کرده و بیمار مجددا دچار اعتیاد به ماده مخدر جدید می‌شود، اما در کلینیک دکتر جوادی، بیمار تحت نظر پزشکان ترک اعتیاد مجرب، پزشکان تغذیه، پزشکان اعصاب و روان و همچنین روانشناسان حرفه‌ای قرار می‌گیرد که روند درمان بیمار را سرعت می‌بخشند آن هم با استفاده از بهترین و اصولی‌ترین روش‌های درمانی.

ما در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با استفاده جدیدترین روش‌های درمانی و همچنین با حضور پزشکان و پرستاران مجرب خود توانسته‌ایم کارنامه درخشانی در زمینه ترک اعتیاد و سم زدایی کراک جمع آوری کنیم. شما عزیزان نیز می‌توانید برای اطلاع از نوع درمان خود یا اطرافیانتان به صورت حضوری یا تلفنی با مشاوران ما در این مرکز ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما همراهان عزیز هستند.

1402/07/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 7 =