۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

مدت زمان ترک کراک

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/07/30
امتیاز به نوشته:
5/5

کراک در واقع شکل غلیظ‌‌‌تری از کوکائین است. مدت زمان ترک کراک (اعتیاد جسمی) بطور میانگین بین 7 تا 10 روز است. در این مطلب بطور جامع مدت زمان درمان اعتیاد به کراک را بررسی خواهیم کرد، اگر قصد قطع مصرف کراک را دارید با ما همراه باشید.

مدت زمان درمان اعتیاد به کراک چقدر است؟

علائم ترک کراک می‌تواند به دو مرحله تقسیم شود که مدت زمان ترک کراک در مرحله اول معمولاً بیش از یک هفته طول می‌کشد.

دو مرحله ترک کراک عبارتند از: ترک حاد و ترک پس از حاد.

· مدت زمان علائم ترک حاد کراک

اولین مرحله سم زدایی ترک کراک به عنوان “ترک حاد” شناخته می‌شود. علائم ممکن است چند ساعت پس از قطع مصرف کراک شروع شود. ترک حاد مرحله‌ای است که معمولا شامل علائم ترک فیزیکی می‌باشد. این علائم شامل موارد زیر خواهند بود:

  • میل شدید به کراک
  • گرسنگی
  • پارانویا
  • روانپریشی
  • تحریک‌پذیری

مدت زمان درمان اعتیاد به کراک (طول مدت سم زدایی) بین 7 تا 10 است. (البته اگر در یک مرکز ترک اعتیاد خوب نظیر دکتر جوادی برای ترک کراک اقدام کنید).

· مدت زمان علائم پس از ترک حاد (PAWS) کراک

بعد از سم زدایی ترک کراک (تا 10 روز)، وارد مرحله پس از ترک حاد می‌شویم. باید آگاه باشید که در ماه‌های بعد از سم زدایی با سلامت روان خود دست و پنجه نرم خواهید کرد. اما با کمک روانپزشک و روانشناس ترک الکل می‌توانید این علائم را درمان یا تعدیل کنید.

کراک به طور مستقیم بر مغز شما (به ویژه بر مرکز پاداش مغز و تولید دوپامین) تأثیر می‌گذارد. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا مغز شما با زندگی بدون مواد سازگار شود. در این مدت شما با علائم ترک روانی شامل موارد زیر روبرو خواهید بود:

  • نوسانات خلقی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • افکار خودکشی

به این علائم ترک پس از حاد می‌گویند. شایان ذکر است که با ترک کراک در یک مرکز خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، می‌توان علائم ترک پس از حاد را محدود کرد. اما بدون دریافت کمک حرفه‌ای ممکن است مدت زمان درمان اعتیاد به کراک افزایش یابد.

مدت زمان درمان اعتیاد به کراک چقدر است؟

عوامل موثر بر مدت زمان ترک کراک

عوامل زیر در مدت زمان درمان اعتیاد به کراک موثر است:

  1. سابقه بیماری روحی و جسمی فرد (اگر مشکلات سلامتی جسمی یا یک وضعیت سلامت روانی از قبل دارید، ممکن است در طول فرآیند سم زدایی با عوارضی مواجه شوید).
  2. مدت زمان اعتیاد به کراک (هر چه مدت زمان مصرف کراک شما بیشتر باشد، می‌توان انتظار داشت که مدت زمان ترک کراک بیشتر باشد).
  3. مقدار کراک استفاده شده (هر چه میزان کراک مصرفی بیشتر باشد، می‌توان انتظار داشت تا مدت زمان درمان اعتیاد به کراک بیشتر شود).

گزینه هایی برای درمان بعد از سم زدایی کراک

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، برای هر فرد برنامه درمانی منحصربفرد تنظیم می‌شود. می‌توان گفت کلیات برنامه یکسان است، اما در جزییات تفاوت فاحش وجود دارد. در حقیقت برنامه درمانی هر فرد توسط متخصصین اعتیاد با توجه به ارزیابی‌های جسمی و روانی هر بیمار تعیین می‌شود. سایر گزینه‌های درمانی بعد از درمان اعتیاد جسمی کراک عبارتند از:

توانبخشی بستری

اگر اعتیادتان به کراک سنگین است، توصیه می‌شود درمان بستری را انتخاب کنید. از طریق درمان بستری می‌توانید از گروه‌های حمایتی بهره‌مند شوید. مزیت دیگر درمان بستری آن است که در محیطی امن، مدت زمان درمان اعتیاد به کراک را می‌گذارنید و از محرک‌ها دور خواهید بود.

درمان به کمک دارو

هیچ داروی تایید شده‌ای برای اعتیاد به کراک وجود ندارد، اما با یک سری داروها می‌توان شدت علائم ترک را کاهش داد. بطور مثال داروهای ضداضطراب علائم روانشناختی ترک (پس از ترک حاد) را کاهش می‌دهند.

رفتار درمانی

درمان شناختی رفتاری و رفتاردرمانی دیالکتیکی دو مورد از موفق‌ترین روش‌های درمانی برای افرادی هستند که با بیماری روانی و اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند. با کمک یک درمانگر واجد شرایط، می‌توانید مکانیسم‌های مقابله و الگوهای رفتاری جدید را بیاموزید تا شروعی تازه برای یک زندگی هوشیار داشته باشید. مدت زمان درمان اعتیاد به کراک برای هر فرد با توجه به شدت علائم متفاوت خواهد بود.

خدمات سرپایی

درمان سرپایی یک گزینه عالی برای درمان اولیه و مراقبت‌های بعدی است زیرا به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز به متخصصان پزشکی و درمان دسترسی داشته باشید.

در این مطلب به بررسی مدت زمان درمان اعتیاد به کراک پرداختیم. حالا می‌دانیم که مدت زمان ترک علائم جسمانی کراک بین 7 تا 10 است اما مدت زمان ترک علائم روانی کراک تا ماه‌ها طول می‌کشد. اما با ترک کراک در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانید از زمان ماندگاری علائم روانی بکاهید. اگر مشتاق درمان اعتیاد کراک هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید و اولین گام خود را برای داشتن زندگی طبیعی و سالم بردارید.

1402/07/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =