علائم مصرف کوکائین

اگر نمی‌دانید که درگیر اعیاد به کوکائین شده‌اید یا خیر؟ یا اینکه مشکوک به مصرف کوکائین در عزیزانتان هستید، با خواندن این مطلب، یادگیری و جستجوی علائم مصرف کوکائین در افراد و همچنین کمک گرفتن از پزشکان کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌توانید از بروز اعتیاد به کوکائین اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که در صورت مشاهده این علائم و به منظور جلوگیری از تجربه عوارض کوکائین بر بدن، لازم است تا سریعا برای ترک کوکائین در یک مرکز درمانی خوب مانند مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی اقدام کنید.

علائم مصرف کوکائین  چیست؟

مانند تمام مواد مخدر، مصرف کوکائین نیز دارای یک سری علائم و نشانه های فیزیکی و رفتاری است. در واقع تغییراتی در رفتار و روان فردی که کوکائین مصرف می‌کند و همچنین فیزیک بدن او ایجاد می‌شود که والدین با مشاهده آن‌ها می‌توانند از مصرف و بروز اعتیاد به کوکائین فرزندانشان مطمئن شوند. به این نشانه ها علائم مصرف کوکائین می‌گوییم. این نشانه‌ها را در بخش بعدی بخوانید.

علائم جسمی اعتیاد به کوکائین

علائم فیزیکی اعتیاد به کوکائین که در بدن و ظاهر فرد ایجاد می‌شود، عبارتند از:

• به طور مکرر آبریزش بینی
  • وجود داشتن پودر سفید در اطراف بینی و یا دهان
  • کاهش وزن بی دلیل
  • مردمک های گشاد شده
  • خونریزی بینی
  • تغییرات محسوس در الگوهای غذایی
  • تغییرات قابل توجه در الگوهای خواب
  • بهداشت ضعیف
  • آثار سوختگی روی دست ها و لب ها

برای اطلاعات بیتشر در خصوص علائم فیزیکی به مقاله “عوارض کوکائین بر بدن” مراجعه کنید.

علائم رفتاری اعتیاد به کوکائین

این علائم مصرف کوکائین در رفتار و روان فرد است که بصورت نشانه‌های زیر بروز می‌کند:

• نوسانات خلقی
  • عصبی بودن
  • درگیر شدن در رفتارهای مخاطره آمیز
  • مسائل مربوط به سلامت روان
  • ایزوله سازی اجتماعی
  • مخفی کردن خود از جمع ، گوشه گیری و انزوا
  • از دست دادن علاقه به ارتباط با دوستان و خانواده
  • مشکلات در روابط
  • از دست دادن علاقه نسبت به سرگرمی‌هایی که قبلا دوست داشتید
  • مسائل مالی
  • پیدا کردن لوازم دارویی مانند قاشق، تیغ، کیسه های پلاستیکی در اتاق یا جیب لباس

در صورت مشاهده علائم اعتیاد به کوکائین چه کار باید کرد؟

اگر علائم مصرف کوکائین را در عزیزانتان مشاهده کردید، سریعا برای ترک کوکائین اقدام کنید. باید بدانید که هرچه زودتر برای درمان اعتیاد به مواد مخدر از هر نوع، از جمله مصرف کوکائین اقدام کنید، بهتر است. زیرا معمولا کمتر دچار عوارض کوکائین بر بدن خواهید شد.

توجه داشته باشید که ترک کوکائین در منزل و بدون کمک حرفه‌ای می تواند خطرناک باشد و اغلب کارساز نیست. زیرا علائم ترک کوکائین می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد و اغلب افراد نمی‌توانند در مقابل آن مقاومت کنند و این منجر به عود کوکائین خواهد شد.

بنابراین برای ترک کوکائین باید کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در این راستا می‌توانید به بهترین مرکز ترک کوکائین یعنی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید.

امکانات مرکز ترک کوکائین دکتر جوادی

متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی با استفاده از روش های نوین ترک اعتیاد و بهره گیری از امکانات رفاهی و هتلینگ به درمان شما می‌پرازند.

کادر درمانی این مجموعه دو نوع خدمات درمانی را ارائه خواهند داد. یکی خدمات درمانی بستری است که برای افرادی با اعتیاد سنگین توصیه می‌شود. علت این توصیه آن است که در صورت اعتیاد شدید، شما دچار علائم ترک کوکائین بسیار شدید خواهید شد. اما با بستری شدن در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، خیالتان از بابت درمانی ایمن، راحت می‌شود. زیرا متخصصین این مجموعه بصورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی، بر علائم شما را نظارت می‌کنند و با روش‌هایی مانند دارو درمانی و روان درمانی علائم ترک تان را بهبود خواهند بخشید.

اما اگر دوست دارید برای ترک کوکائین در خانه اقدام کنید نیز می‌توانید از خدمات درمان سرپایی برخوردار شوید. در خدمات سرپایی شما باز هم برنامه درمانی دریافت خواهید کرد و در زمان هایی مشخصی به مرکز دکتر جوادی مراجعه می‌کنید و درمان را اجرا کرده و باقی زمان خود را در خانه می‌گذرانید.

اگر علائم اعتیاد به کوکائین را در خود یا عزیزانتان مشاهده کرده‌اید، معطل نکنید، همین امروز با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی برخوردار شوید.