۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

روش های نوین در درمان اعتیاد

آخرین تاریخ آپدیت: 1403/02/05
امتیاز به نوشته:
5/5

استفاده از روش‌های مدرن در درمان اعتیاد در بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران امکان پذیر است. روش‌های جدید درمان اعتیاد عبارتند از: تحریک مغناطیسی مغز، کاشت ایمپلنت نالتروکسان، کاشت ایمپلنت دی سولفیرام و…. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این روش‌ها آشنا کنیم. برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

ویژگی‌های ترک اعتیاد با روش های نوین درمان اعتیاد

چطور می‌توان از ویرانی اعتیاد به مواد مخدر به زندگی عادی برگشت؟! احتمالا شما هم در پاسخ به این سوال، سردرگم هستید. اما ما برآنیم تا در این مطلب به بررسی روش‌های جدید ترک اعتیاد بپردازیم و شما را از سردرگمی رها کنیم! می‌توان گفت روش‌های نوین ترک اعتیاد نسبت به روش سنتی درمان اعتیاد برتری دارد. علت آن این است که در روش‌های ترک اعتیاد جدید، از هیچ ماده‌ شبه مخدری استفاده نمی‌شود و این روش‌ها منجر به درمان قطعی اعتیاد می‌شوند. اما در روش‌های قدیمی از داروهایی که خودشان اعتیادآور هستند، برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود و در نتیجه ترک اعتیاد با روش‌های سنتی منجر به اعتیاد به مواد دیگری خواهد شد(همان شبه مخدرها) و درمان قطعی اعتیاد انجام نخواهد گرفت. البته نوعی از روش سنتی وجود دارد که هنوز هم مورد تاییده بوده و استفاده می‌شود و آن شامل بهبود اعتیاد با استفاده از کاهش دوز تدریجی مواد اعتیادآور می‌باشد.

لیست روش های نوین ترک اعتیاد

شایان ذکر است که تمامی این روش‌ها در بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران یعنی مرکز دکتر جوادی قابل انجام است. جدیدترین روش‌های ترک اعتیاد عبارتند از:

  • تحریک عمقی مغز
  • ایمپلنت نالتروکسان
  • ایمپلنت دی سولفیرام

معرفی روش های نوین ترک اعتیاد

در اینجا به بررسی هر کدام از روش‌های مذکور خواهیم پرداخت:

تحریک مغناطیسی مغز

تحریک مغناطیسی مغز می‌تواند برای افراد بسیاری، به عنوان بهترین روش ترک اعتیاد در نظر گرفته شود. اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند یک اختلال عود کننده مخرب و مزمن با پیامدهای اجتماعی، روانی و جسمی بوده و به گزینه‌های درمانی موثرتری نیاز داشته باشد. درمان اعتیاد با آر تی ام اس، تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال مکرر(RTMS)، بر فعالیت الکتریکی مغز از طریق میدان مغناطیسی پالسی تأثیر می‌گذارد. این میدان مغناطیسی با عبور پالس‌های جریان سریع از سیم پیچ‌ها ایجاد می‌شود. در واقع سیم‌ها در پلاستیک محصور شده و در نزدیکی پوست سر مشتری قرار می‌گیرند تا میدان مغناطیسی روی مناطق خاصی از مغز متمرکز شود. میدان مغناطیسی می‌تواند بدون درد به پوست سر و جمجمه نفوذ کند و جریانی را در سلول‌های مورد نظر در مغز ایجاد کند. از آنجایی که این تحریک در فواصل منظم انجام می‌شود، به آن TMS تکراری یا rTMS گفته می‌شود.

در بهترین کلینیک خصوصی ترک اعتیاد غرب تهران، ابتدا شرایط جسمی و روحی بیمار سنجیده می‌شود و کاربردی ترین روش ترک اعتیاد برای فرد درنظر گرفته خواهد شد. اگر تشخیص داده شود که تحریک مغناطیسی مغز برای بیمار مناسب است، دوره‌های RTMS برگزار می‌شود.

از مزیت‌های روش تحریک مغناطیسی مغز، نتایج سریع آن است. معمولا بیماران بهبود را از همان جلسات ابتدایی حس می‌کنند. اما در مورد هزینه درمان اعتیاد با آر تی ام اس(RTMS)، باید بگوییم که از آنجایی که برنامه درمانی هر بیمار با توجه به شرایط فیزیکی و روانی او تنظیم و تعیین می‌شود، بنابراین ممکن است دوره درمانی یک بیمار با بیمار دیگر متفاوت باشد، لذا هزینه ترک اعتیاد هر بیمار متفاوت خواهد بود.

شایان ذکر است که استفاده از تحریک مغناطیسی مغز، به عنوان یک روش‌ نوین درمان اعتیاد، به تنهایی نمی‌تواند منجر به ترک قطعی اعتیاد شود. از این روش در کنار سم زدایی و روان درمانی بهره می‌گیرند. آر تی ام اس می‌تواند منجر به مقاومت در برابر میل و وسوسه به انواع مواد اعتیادآور شود، مانند مواد مخدر، روان گردان‌ها و حتی الکل. این روش در بهبود علائم ترک افسردگی نیز تاثیر شگرفی دارد.

کاشت ایمپلنت دی سولفیرام از روش‌های نوین ترک اعتیاد

جدیدترین روش درمان اعتیاد الکل، استفاده از ایمپلنت دی سولفیرام برای ترک الکل است. سوالتان این است که عملکرد دی سولفیرام در بدن چگونه است؟! باید بگوییم که در واقع دی سولفیرام دارویی برای درمان اختلال مصرف الکل است که از تجزیه الکل در بدن جلوگیری می‌کند. این فرایند، منجر به ایجاد یک ترکیب سمی مرتبط با الکل می‌شود که می تواند موجب عوارض بسیار وحشتناکی در  افرادی که در حین مصرف این دارو الکل مصرف می‌کنند، شود.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان از روش‌های ترک اعتیاد جدید

سوالتان این است که کاشت ایمپلنت نالتروکسان چیست؟ در حقیقت ایمپلنت‌های نالترکسون، کپسول‌های استریل شده حاوی 1000 میلی گرم نالترکسون هستند که پزشک در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد، در طی یک عمل جراحی جزئی، زیر پوست (معمولاً شکم) قرار می‌دهد. اثر آن به طور معمول بین 10 تا 12 هفته باقی می‌ماند. با گذشت زمان، این ایمپلنت به طور کامل در بدن شما جذب می‌شود و نیازی به برداشت ندارد. ایمپلنت نالتروکسان به عنوان جدیدترین روش درمان اعتیاد در بهترین کلینیک درمان اعتیاد یعنی کلینیک دکتر جوادی انجام می‌شود.

نالتروکسان به عنوان مسدود کننده‌های مواد افیونی عمل می‌کند. عملکرد ایمپلنت نالتروکسان به اینصورت است که وارد مغز و سیستم عصبی شده و به گیرنده‌های مواد افیونی متصل می‌شوند. این گیرنده‌ها بخشی از مکانیزم‌های پیچیده پاداش هستند که به ما انگیزه می‌دهند و منجر به رفتارهای تکراری می‌شوند. اگر پاداش مسدود شود، هوس‌ها و رفتارهای اعتیادآور کاهش می‌یابد و رفتارهای جدید با گذشت زمان دوباره خود را نشان می‌دهند. در واقع می‌توان گقت ایملنت نالتروکسان، به پیشگیری از عود کمک می‌کند و در رسیدن به درمان قطعی اعتیاد و ترک تضمینی موثر است. گفتنی است که داروی نالتروکسان، بعد از سم‌زدایی کامل بدن از مواد افیونی تجویز می‌شود و به مقاومت در برابر علائم ترک کمک می‌کند، در غیر این صورت ممکن است علائم شدید ترک تجربه شود.

در این مطلب به معرفی روش‌های درمان اعتیاد پرداختیم. در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی ما از تمامی روش‌های نوین ترک اعتیاد ذکر شده، استفاده می‌کنیم. شایان ذکر است که روش‌های ترک اعتیاد جدید، بخشی از یک برنامه درمانی جامع شامل مشاوره، نظارت و تغییر سبک زندگی هستند. بنابراین به تنهایی نمی‌توان از آن‌ها بهره برد  و حتما باید در کنار آن‌ها از روش‌های دیگر نیز استفاده کرد. در این مرکز از سریع‌ترین روش ترک اعتیاد نیز استفاده می‌شود. در بهترین کلینیک خصوصی درمان اعتیاد تهران، درمان هر فرد با توجه به شرایط فیزیکی و روحی او تنظیم خواهد شد. بنابراین پزشک متخصص مرکز تشخیص می‌دهد که کدام روش مناسب درمان اعتیاد است. برای یافتن روش ترک اعتیاد مناسب خود کافیست با ما تماس حاصل فرمایید.

1403/02/05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =