۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

چگونگی ترک کوکائین

چگونگی ترک کوکائین
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/17
امتیاز به نوشته:
5/5

بسیاری از افراد معتاد به کوکائین ازعوارض مصرف کوکائین و همچنین وابستگی به این ماده خسته شده‌اند، اما نمی‌دانند که باید برای ترک کوکائین چه کاری انجام دهند. آن‌ها از متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌پرسند: ” چگونه کوکائین را ترک کنیم؟” ما در این مطلب قصد داریم تا مراحلی را که برای ترک کوکائین لازم دارید، خدمت تان ارائه دهیم. بنابراین اگر می‌خواهید پاسخ پرسش ” چگونه کوکائین را ترک کنیم؟” بیابید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

چگونه کوکائین را ترک کنیم؟(کارهای فردی)

اگر در آغاز مسیر هستید و نمی‌دانید چطور کوکائین را ترک کنید، مراحل زیر را بخوانید:

  • با یک فرد نزدیک و امن در مورد ترک کوکائین صحبت کنید

اگر نگران مصرف کوکائین خود هستید و می‌خواهید برای ترک کوکائین اقدام کنید یا عوارض ترک کوکائین را کاهش دهید، لازم است تا با فردی که به آن اعتماد دارید، تماس بگیرید و از نگرانی‌هایتان بگویید. فقط مطمئن باشید که آن شخص مسئولیت پذیر است، می‌خواهد بهبودی شما را ببیند و در طول بهبودی از شما حمایت کند.

ممکن است آن فرد سعی کرده باشد قبلا با شما صحبت کند، اگر این اتفاق افتاده است، حالا به او بگویید که آماده صحبت هستید، این در دل فرد امید بزرگی ایجاد می‌کند.

  • اگر نمی‌دانید چگونه سر صحبت را باز کنید، کارهای زیر را انجام دهید:
  1. برای واکنش‌های مختلف آماده باشید (بسته به افراد مختلف، ممکن است سوالات متفاوتی از شما پرسیده شود، پاسخ آن‌ها را از قبل آماده کنید.)
  2. مکالمه خود را روی کاغذ بنویسید (این به شما اعتماد به نفس بیشتری خواهد داد.) نکات خاص را یادداشت برداری کنید و از گفتن آن‌ها اجتناب نکنید.
  3. مکان صحبت باید انگیزشی و یا خصوصی باشد. در مکانی ملاقات کنید که هر دو راحت هستید، ترجیحا در خانه هیچ کدام از دو طرف صحبت نکنید. این به شما کمک می‌کند، تا در زمان عدم اطمینان، بتوانید تمرکز کنید.
  4. تا لحظه مناسب صبر کنید. تحت فشار قرار نگیرید تا مستقیما راجع به ترک کوکائین بگویید. اگر احساس راحتی نمی‌کنید، یا طرف مقابل هم چیزهایی برای گپ زدن دارد، اجازه دهید مکالمه جریان داشته باشد. وقتی احساس آمادگی کردید، به طرف مقابل بگویید که موضوع مهمی برای صحبت کردن دارید. شما می‌توانید از همان ابتدا مشخص کنید که آنچه به آن‌ها می گویید، محرمانه است.
  5. اگر پاسخ باب میل تان را دریافت نکردید، بیش از حد واکنش نشان ندهید. هر کس به طور متفاوتی ارتباط برقرار می‌کند، بنابراین اگر واکنش فرد مقابل آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید، سعی کنید حالت تدافعی به خود نگیرید. فقط به فرد کمک کنید تا بفهمد که شما چه چیزی را تجربه می‌کنید، تا بتواند به شما کمک کند.

چگونه کوکائین را ترک کنیم

چگونه کوکائین را ترک کنیم؟(کمک حرفه ای)

تا اینجا متوجه شدیم که بخش عظیمی از فرایند ترک کوکائین و قدم اول کاملا به خود شما وابسته است. اما مرحله درمان چیزی است که باید به منظور آن خود را به دست متخصصین حوزه اعتیاد بسپارید.

ممکن است در ابتدا بخواهید با پزشک عمومی خود مشورت کنید و سپس به سراغ یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی بروید. در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی متخصصین ما از روش های ترک کوکائین زیر استفاده می‌کنند:

لازم به ذکر است که مدت زمان ترک کوکائین معمولا چیزی حدود 7 روز است، البته این به عواملی مانند شدت اعتیاد نیز وابسته است.

  • سم زدایی کوکائین از بدن با کمک حرفه ای پزشکان کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، در محیطی امن و آرامشبخش و بصورت تدریجی صورت می‌گیرد. اگر در حین سم زدایی، دچار علائم ترک شوید، متخصصین کلینیک دکتر جوادی با رویکرد دارودرمانی به بهبود علائم شما می‌پردازند.
  • بعد از سم زدایی نوبت روان درمانی است. رفتار درمانی می‌تواند علت گرایش شما به کوکائین را بیابد و آن را اصلاح کند تا دیگر به سراغ کوکائین نروید و برای همیشه از شر آن خلاص شوید.

برای پاسخ به پرسش ” چگونه کوکائین را ترک کنیم؟” باید بدانید که شما مجبور نیستید به تنهایی، با اعتیاد مبارزه کنید. درمان متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌تواند به شما کمک کند تا بهبودی کامل و پایدار داشته باشید و به زندگی سالم و عاری از اعتیاد بازگردید. بنا به خواست شما، میزان اعتیاد و اراده‌ای که دارید، می‌توانید از خدمات بستری و سرپایی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی استفاده کنید.

برای ترک کوکائین آماده اید؟! کافیست همین حالا با مشاورین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و از خدمات درمانی ما بهره مند شوید. مرکز دکتر جوادی با ارائه امکانات رفاهی و همچنین برخورداری از کادر پزشکی متخصص آماده درمان شما است.

1402/10/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =