مرکز ترک کراک

وقتی صحبت از شکل گیری وابستگی روانی افراد به مصرف مواد مخدر و محرک در میان باشد، کراک و کوکائین یکی از قدرتمندترین داروهای غیرقانونی به شمار می‌روند. از آنجا که این مواد موجب سرخوشی شدید شده و مراکز اصلی لذت مغز را تحریک می‌کند، مصرف کنندگان کراک و کوکائین حتی با یک بار مصرف به داشتن آن احساسات وابستگی شدید پیدا می‌کنند. این ماده محرک دو برابر قوی‌تر از همتای سنتی خود یعنی کوکائین است و به همین دلیل است که ترک کراک اهمیت زیادی دارد و باید در مرکز ترک کراک انجام شود.

کراک شکل متبلور و کریستال شکل کوکائین است، و با فرم سنتی پودری کوکائین تفاوت دارد. با این حال احتمال وابسته شدن به کراک با احتمال اعتیاد به فرم پودری کوکائین برابر است. این نوع ماده محرک به صورت بلورین یا بلوک‌های جامد تهیه می‌شود و رنگ آن می‌تواند طیفی از سفید و گلبهی تا زرد را شامل شود. دریافت بهترین برنامه درمانی برای ترک اعتیاد به کراک بسیار مهم است. در صورت عدم کنترل، اعتیاد به کراک می‌تواند در نهایت مصرف کننده را بکشد یا در او آسیب روانی دائمی ایجاد کند.

دلیل وابستگی شدید به کراک کراک چیست؟

پس از مصرف کراک، این ماده به سرعت وارد جریان خون می‌شود و مصرف بعدی بلافاصله پس از مصرف اولیه آغاز می‌شود. این امر باعث می‌شود که همان مقدار کراک یا کوکائین در دفعات بعدی، دیگر نمی‌تواند به اندازه دفعه قبلی سرخوشی تولید کند. سرخوشی حاصل از این مواد محرک اعتیادآور فقط حدود پانزده دقیقه طول می‌کشد و بسیار کوتاه است. تقریباً همه مصرف کنندگان این مواد میزان سرخوشی حاصله را شدید و فوری توصیف می‌کنند. مصرف کننده کراک به دلیل دریافت فوری پاداش ناشی از مصرف این ماده مخدر، می‌تواند به سرعت به آن معتاد شود و به همین دلیل دوره درمانی ترک مواد محرک نیاز به نظارت کامل کادر پزشکی و روانشناسی دارد.

نمودار ترک کراک نسبت به زمان

No Data Found

علائم ترک  اعتیاد کراک  اعتیاد کراک

از آنجا که عملکرد بدن در غیاب دارویی که به آن وابسته است، با مشکل مواجه می‌شود و بیمار به هنگام ترک مخدر کراک، برخی علائم ناراحتی را تجربه می‌کنند. که می‌تواند درد عضلانی، اسهال و تب، افسردگی، اضطراب، هوس‌های مستاصلانه برای کراک بیشتر باشد. در افراد که مدت زمان طولانی اعتیاد به کراک دارند ممکن است علائم ترک جدی‌تری داشته باشند مانند گرایش به خودکشی و افسردگی شدید.

بهترین راه درمان سوء مصرف کراک کراک

از آنجا که مصرف کننده دائماً به دنبال تکرار سرخوشی برابر با سرخوشی تجربه شده در مصرف قبلی است، مصرف مجدد خود را با دوز بیشتری مصرف می‌کند که به همین دلیل تمامی مصرف کنندگان کراک و کوکائین بعد از اولین بار مصرف، وابستگی شدیدی به آن پیدا می‌کنند. ترک اعتیاد به کراک تنها راهیست که فرد مصرف کننده کراک قادر به رهایی از این مواد است و اهمیت درمان اعتیاد به کوکائین نیز در همین است. زیرا تنها تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد می‌توان علائم ترک کراک را کنترل و از مصرف مجدد جلوگیری کرد.

دریافت بهترین روش ترک اعتیاد کراک در  کلینیک دکتر جوادی  کلینیک دکتر جوادی

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ سیستم واحدی وجود ندارد که پاک ماندن مصرف کننده را تضمین کند. هرکس پیشنهاد کند که یک برنامه توانبخشی خاص یا سرویس کمک به ترک کراک خاصی در اختیار دارد که برای همه بصورت تضمینی جواب می‌دهد، راست نمی‌گوید. هر فردی که به یکی از این مراکز توانبخشی ترک می‌رود متفاوت از دیگریست. صرف اینکه یک نوع توانبخشی کراک برای بیمار جواب داده به این معنا نیست که همان درمان کراک برای شخص دیگری نیز الزاما جواب می‌دهد. در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تمامی بیماران با توجه به شرایط و نوع اعتیاد، طبق نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد هر بیمار با یک نوع درمان اعتیاد خاص بصورت مجزا و فردی درمان می‌شود.

گزینه ارجح برای افرادی که تحت درمان قرار دارند، سم زدایی تدریجی کراک از بدن (بستری) است. این نوع برنامه به لحاظ آماری بهترین شانس بهبودی را فراهم می‌کند چرا که بیمار در تمام مراحل درمانی خود تحت نظر پزشک، روانشناس و کادر درمانی مجرب بوده و علائم ترک او تحت کنترل است. ترک اعتیاد کراک ممکن است اول مسیری دشوار بنظر بیاید، به خصوص به این دلیل که بهبود یافتن از کراک مدت زمان زیادی طول می‌کشد. با این وجود در صورت اتخاذ نوع صحیح درمان کراک تجربه یک زندگی عاری از کراک، شدنی است.

اگر خودتان با اعتیاد به کراک دست و پنجه نرم می‌کنید یا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان به فرد وابسته به کراک کمک کرد، به یاد داشته باشید که بهبودی از این مواد اعتیادآور امری دست یافتنی است.

مراحل سم زدایی تدریجی بدن از  کراک  کراک

ترک اعتیاد کراک با قطع کردن نیاز جسمی به آن شروع می‌شود. این که خیلی ساده مصرف کراک متوقف گردد، امری غیرممکن و خطرناک است لذا قطع مصرف بیمار باید به دقت کنترل شود. انجام این کار در خانه عملی نیست زیرا بدون کمک متخصص ترک اعتیاد تقریباً غیرممکن است مصرف کننده بتواند جلوی میل به مصرف خود به کراک را بگیرد. روند قطع مصرف باید در بهترین کلینیک ترک اعتیاد انجام شود تا پزشکان بتوانند علائم ترک را تحت نظر داشته باشند، از فقدان خطر عود مصرف کراک اطمینان حاصل کنند و برای کمک به بیمار داروهایی تجویز کنند. این‌ها موارد مهمی هستند زیرا قطع مصرف مواد محرک حتی تحت نظارت پزشکی، روندی دردناک و استرس‌زا است.

به همین دلیل ضروری است که سم زدایی کراک در یک محیط تحت کنترل، ایمن و بهترین مرکز ترک کراک انجام شود. چنین شرایطی باعث جلوگیری از درخواست بیمار برای داروهای دیگر (یا حتی کراک بیشتر) جهت کاهش علائم دردناک سم زدایی می‌گردد. کادر پزشکی می‌توانند در سخت‌ترین زمانهای فرآیند، حمایت اخلاقی و تشویق خود را عرضه کنند و با تجویز داروهای روانپزشکی فرایند سم‌زدایی سریع را برای بیمار راحت‌تر کنند.

ویژگی های کلینیک تخصصی دکتر جوادی: کلینیک تخصصی دکتر جوادی:

• دارا بودن امکانات رفاهی و هتلینگ
  • بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد