مدت زمان ترک زولپیدم

بسیاری از شما عزیزان زمانی که به مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه می‌کنید از متخصصین ما سوال می‌پرسید: “ ترک قرص زولپیدم چند روز طول میکشد؟” باید بگوییم که مدت زمان ترک زولپیدم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما بطور کلی ممکن است علائم ترک زولپیدم از چند روز تا چند هفته به طول انجامد. معمولا افرادی که اعتیاد به زولپیدم شدیدتری دارند، شدیدترین علائم را از خود بروز خواهند داد و به مدت طولانی تری علائم ترک را تجربه می‌کنند.

ترک قرص زولپیدم  چند روز طول می کشد؟

دوز معمولی مصرف Ambien  5 میلی گرم در روز است. اما بسیاری از افراد معتاد به Ambien دوزهای بسیار بیشتری را مصرف می‌کنند، بطور مثال اغلب 10-20 میلی گرم در روز و در برخی موارد بیشتر!

به طور کلی، مدت زمان ترک زولپیدم، 14 روز طول می‌کشد. بدترین علائم ترک بین روزهای 3 و 5 رخ می‌دهد. علائمی که پس از 2 هفته یا بیشتر باقی می‌مانند، دیگر علائم حاد ترک محسوب نمی‌شوند و به آن‌ها علائم ترک پس از حاد (PAWS) می‌گویند. این علائم  ممکن است 18-24 ماه بسته به عوامل مختلف دوام بیاورند. با این حال،  شدت علائم مذکور با گذشت زمان کاهش می‌یابد. برخی از رایج ترین PAWS ها عبارتند از:

• اضطراب
  • تمرکز ضعیف
  • بی خوابی
  • کم اشتهایی
  • نوسانات خلقی
  • تحریک پذیری
  • بی قراری.

اما اگر بخواهیم به پرسش ” ترک زولپیدم چند روز طول میکشد؟” بطور جامعی پاسخ دهیم، لازم است تا جدول زمانی ترک زولپیدم را بخوانیم.

جدول زمانی ترک زولپیدم

مدت زمان دقیق ترک زولپیدم در کلینیک دکترجوادی و اینکه در هر بازه زمانی سم زدایی زولپیدم چه اتفاقی رخ می‌دهد را می‌توانید در زیر بخوانید:

48 ساعت اول سم زدایی ترک زولپیدم

Ambien نیمه عمری در حدود 2 ساعت دارد که از اکثر داروهای آرامبخش کوتاه‌تر است. نیمه عمر مدت زمانی است که نصف دارو از بدن خارج می‌شود.

علائم ترک زولپیدم معمولاً ظرف 48 ساعت پس از آخرین دوز ظاهر می‌گردد. برای اکثر افراد، علائم در روزهای 1-2 خفیف است، اما شدت افزایشی خواهد داشت.

روزهای 3-5 سم زدایی زولپیدم

معمولاً حدود 48 ساعت پس از آخرین دوز مصرفی زولپیدم، علائم ترک کاملاً آشکار می‌شود.

روزهای 3-5 در واقع بازه زمانی است که علائم برای اکثر افراد شدیدترین هستند. علائم ترک در این مدت زمان ترک زولپیدم عبارت است از:

• سردرگمی
  • از دست دادن حافظه
  • نوسانات خلقی
  • اختلالات خوابیدن(بیخوابی)
  • لرزش
  • تهوع
  • حملات پانیک
  • بی خوابی برگشتی

معمولا افراد در بازی زمانی 7 تا 14 روز، پس از اوج گیری علائم، حس می‌کنند به زندگی طبیعی بازگشته اند. پس از دو هفته علائم به تدریج شروع به محو شدن می‌کند.

مدت زمان ترک زولپیدم به چه عواملی وابسته است؟

همانگونه که گفتیم اینکه ترک زولپیدم چند روز طول می‌کشد؟ کاملا وابسته به شرایط هر بیمار است و موقعیت فیزیکی و روانی بیمار می‌تواند در این فرایند کاملا دخیل باشد.

عوامل موثر بر بازه زمانی ترک زولپیدم عبارت است از:

• شدت اعتیاد به زولپیدم
  • مدت زمان مصرف زولپیدم
  • دارا بودن بیماری مربوط به سلامت روان
  • اختلالات جسمی افراد
  • مرکز درمانی

بنابراین اگر فردی اعتیاد شدیدتری داشته باشد، زمان ترک و شدت علائم ترک او افزایش می‌یابد. یا اگر فردی دارای بیماری های زمینه ای جسمی و روانی باشد که علائم ترک مربوط به آن‌ها را قوت دهد، زمان ترک زولپیدم بیشتر خواهد شد یا حتی ممکن است فرد دچار علائم ترک پس از حاد نیز بشود. اما اگر تحت نظارت متخصصین اعتیاد یک مرکز درمانی خوب قرار بگیرید، می‌توان گفت که مدت زمان ترک زولپیدم به دلیل تجویز دارو توسط کادر درمانی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

در این مطلب به پرسش ” ترک زولپیدم چند روز طول میکشد؟” پاسخ دادیم. حالا می‌دانیم که بطورکلی ترک زولپیدم چیزی حدود 14 روز طول می‌کشد، اما این مدت زمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به شرایط خود بیمار دارد. البته متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی میتوانند با استفاده از روش های نوین ترک اعتیاد، شدت و زمان ماندگاری علائم ترک شما را تا حدود زیادی کاهش دهند. بنابراین اگر خواهان درمانی ایمن و راحت هستید، همین حالا با مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس حاصل فرمایید.