۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

برای ترک زولپیدم چه باید کرد

برای ترک زولپیدم چه باید کرد
آخرین تاریخ آپدیت: 1403/01/26
امتیاز به نوشته:
5/5

معمولا افرادی که دچار اعتیاد هستند، در مسیر درمان خود را تنها می‌یابند. اما باید بدانید که اگر شما با اعتیاد به زولپیدم دست و پنجه نرم می‌کنید، به هیچ عنوان تنها نیستید. افراد زیادی هستند که مانند شما درگیر اعتیاد به این دارو شده‌اند. اگر می‌خواهید ترک زولپیدم را تجربه کنید، جای درستی آمده‌اید! متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی اینجا هستند تا به پرسش “چگونه زولپیدم را ترک کنیم؟” پاسخ دهند. برای یادگیری چگونگی ترک قرص زولپیدم همراه ما باشید.

ترفندهای ترک قرص زولپیدم

چگونگی ترک زولپیدم بسیار مهم است و نباید به تنهایی برای آن اقدام کنید، زیرا درگیر علائم ترک زولپیدم خواهید شد و اگر در این مسیر کمک حرفه‌ای دریافت نکنید، احتمال عود بسیار بالا می‌رود. لذا مراحل درمان اعتیاد به زولپیدم زیر را بخوانید:

برای قطع مصرف زولپیدم حتما با پزشک مشورت کنید

زولپیدم یک داروی نسخه‌ای برای درمان بی‌خوابی است که منجر به بهبود کیفیت خواب می‌شود و می‌تواند زمان به خواب رفتن را کاهش دهد. عوارض قرص زولپیدم به مرور زمان با مصرف طولانی مدت زولپیدم بروز پیدا می‌کند. قطع مصرف زولپیدم، حتی زمانی که بازه مصرف آن طبق تجویز باشد، باید با مشورت پزشک انجام گیرد. اما زمانی که شما درگیر اعتیاد به زولپیدم شوید، قضیه متفاوت تر است.

ترفندهای ترک قرص زولپیدم 

پیدا کردن یک کلینیک ترک اعتیاد خوب در تهران

برای ترک زولپیدم باید به عواملی مانند شدت اعتیاد و… توجه کنید. در بهترین کلینیک‌های روانشناسی و ترک اعتیاد تهران مانند کلینیک دکتر جوادی، دو نوع خدمات درمانی ارائه داده می‌شود. اگر اعتیادتان سبک باشد، می‌توانید از خدمات درمانی سرپایی بهره بگیرید و اگر اعتیادتان سنگین باشید، ما خدمات بستری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در هر دو خدمات درمانی، پزشکان کلینیک دکتر جوادی، در مورد چگونگی ترک زولپیدم، تعیین مدت زمان ترک زولپیدم، داروی ترک زولپیدم و روان درمانی برای ایجاد الگوهای خواب سالم با شما صحبت کرده و مراحل اجرایی را تنظیم می‌کنند. مراحل درمانی اعتیاد به توجه به ارزیابی‌های انجام شده روی بیمار تدوین خواهد شد.

بطور کلی روش‌های کاربردی در مرکز ترک اعتیاد عبارت است از:

مرکز سم زدایی زولپیدم، متشکل از  متخصصان پزشکی آموزش دیده در حوزه اعتیاد است که برنامه جامع درمانی برای ترک اعتیاد به زولپیدم تنظیم می‌کنند. تدوین این برنامه به منظور ارائه حمایت فیزیکی، روانی و عاطفی در طول فرآیند سم زدایی است. برنامه مذکور می‌تواند متشکل از برنامه‌های سلامت رفتاری مانند درمان شناختی رفتاری و راهنمایی‌های لازم برای چگونگی ترک زولپیدم بصورت موفقیت آمیز باشد.

اگر زولپیدم را به مدت طولانی و یا در دوزهای بالا مصرف کرده‌اید، هرگز برای ترک زولپیدم در منزل آن هم به تنهایی اقدام نکنید. استفاده از روش بوقلمون سرد می‌تواند منجر عوارض ناخوشایندی از قبیل عود شود. به یاد داشته باشید که ترک تدریجی زولپیدم بسیار مهم است.

پیروی از دستورالعمل‌های درج شده بر روی بسته Ambien می‌تواند به شما کمک کند تا با موفقیت و به صورت ایمن، مصرف دارو را قطع کنید. روند کاهش دوز فقط باید تحت مراقبت و نظارت یک پزشک انجام شود، زیرا آن‌ها می‌توانند علائم احتمالی ترک را که ممکن است با کاهش دوز در بدن شما ایجاد شود، کنترل و مدیریت کنند.

پیدا کردن یک کلینیک ترک اعتیاد خوب در تهران

خواب تان را تنظیم کنید

در روند چگونگی ترک زولپیدم، روال منظم برای خواب را فراموش نکنید. خواب عمیق و باکیفیت می‌تواند بسیاری از علائم ترک نظیر نوسانات خلقی را تا حدودی بهبود ببخشد. بنابراین سعی کنید روال خوابتان را تنظیم کنید. سعی کنید روزی 7 الی 8 ساعت بخوابید، البته این بازه زمانی کاملا به شما وابسته است. کارهایی که قبل از خواب منجر به خراب شدن برنامه خوابتان می‌شود را انجام ندهید، مانند بازی با گوشی موبایل! در عوض گوش دادن به آهنگ آرامش بخش و سایر تکنیک‌های آرام سازی ذهن می‌تواند شما را آرام کرده و به فرایند خواب با کیفیت و خوب کمک کند.

جمع بندی:

در این مطلب به پرسش ” برای ترک زولپیدم چه باید کرد؟” پرداختیم. حالا می‌دانیم که امبین یا زولپیدم یک داروی قوی با پتانسیل اعتیاد است. بنابراین بازه مصرفی آن باید کوتاه مدت باشد و اگر در بازه طولانی مدت آن را مصرف کنید، خطر ابتلا به اعتیاد زولپیدم بسیار زیاد است. برای قطع مصرف زولپیدم در حالت عادی نیز حتما با پزشک خود مشورت نمایید و از قطع خودسرانه آن اجتناب کنید. اما اگر دچار اعتیاد به زولپیدم شده‌اید، قضیه بسیار جدی تر است. هرگز برای ترک اعتیاد به زولپیدم به تنهایی اقدام نکنید، زیرا عوارض ترک زولپیدم بسیار ناخوشایند بوده و می‌تواند منجر به عود شما گردد. در این راستا کافیست به متخصصین کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید و از خدمات درمانی ما بهره مند شوید. مطمئن باشید در این مسیر تنها نیستید، زیرا ما همراه شما هستیم. همین حالا اراده خود را جمع کنید و با مشاورین مرکز دکتر جوادی تماس بگیرید تا در مسیر سلامتی قدم بردارید.

1403/01/26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 17 =