نشانه مصرف هروئین

مصرف هروئین می‌تواند تاثیر مخربی بر زندگی مصرف کننده و عزیزان اطرافش بگذارد. پذیرش اینکه مصرف هروئین شما به اعتیاد تبدیل شده، دشوار است و مطرح کردن مشکل اعتیاد به هروئین، با دوستان یا اعضای خانواده نیز می‌تواند به همان اندازه سخت باشد. شناسایی علائم مصرف هروئین گامی حیاتی در مسیر بهبودی است. اگر نگران یکی از عزیزان خود هستید، مهم است که با علائم اعتیاد به هروئین آشنا کنید. هنگامی که مشکل را درک کردید، می توانید با متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید و از آن‌ها برای ترک هروئین عزیزانتان مشاوره بخواهید.

علائم مصرف هروئین  چیست؟

علائم اعتیاد به هروئین بسته به فرد و میزان مصرف این ماده  متفاوت خواهد بود. با این حال، یک سری علائم رایج وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. نشانه های مصرف هروئین می‌تواند روانی، فیزیکی، ظاهری و رفتاری باشد. از این رو سم زدایی هروئین از اهمیت بسیاری برخوردار است.

علائم مصرف هروئین بصورت روانی

• احساس شرم، و گناه
  • ناامیدی
  • قضاوت ضعیف
  • اختلال تمرکز
  • سردرگمی

علائم مصرف هروئین بصورت فیزیکی

• کاهش وزن قابل توجه
  • بی حالی
  • آبریزش چشم
  • آبریزش بینی
  • علائم مشابه آنفولانزای
  • کبودی یا پوسته پوسته شدن

با نشانه های مصرف هروئین آشنا شوید

اگر نگران این هستید که یکی از عزیزانتان از اعتیاد رنج می‌برد، نشانه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آنها توجه کنید تا به شما کمک کند تشخیص دهید که کسی به هروئین اعتیاد دارد یا خیر؟

واضح ترین نشانه های مصرف هروئین در فردی که به او اهمیت می دهید، لوازمی است که برای تهیه، تزریق، خرخر کردن یا دود کردن هروئین استفاده می‌شود. لوازم مصرف هروئین عبارت است از:

• سوزن یا سرنگ زمانی که هیچ بیماری پزشکی ندارید
  • قاشق های نقره ای سوخته
  • کیسه های پلاستیکی حاوی پودر سفید
  • فویل یا بسته بندی آدامس با علائم سوختگی

کسانی که هروئین مصرف می‌کنند، ممکن است عادت خود را به خوبی پنهان کنند و تمام تلاش خود را بکنند تا اطمینان حاصل کنند که افراد نزدیک به آنها متوجه مصرف هروئین آن‌ها نمی‌شوند. اگر هیچ نشانه آشکاری از وسایلی که ممکن است برای مصرف هروئین استفاده شود، وجود ندارد، می‌توانید به دنبال تغییراتی در رفتار باشید که نشان دهنده سوء مصرف و اعتیاد به هروئین است.

علائم رفتاری مصرف هروین

علائم مصرف هروئین در رفتار نیز وجود دارد:

• دروغ گفتن در مورد محل نگهداری یا دلایل قرض گرفتن پول
  • خوابیدن بیش از حد
  • کناره گیری از دوستان و خانواده یا به طور کلی انزوای اجتماعی
  • عدم علاقه به بهداشت فردی
  • بدتر شدن عملکرد در محل کار یا از دست دادن ناگهانی شغل
  • دزدی یا قرض گرفتن پول از عزیزان
  • پوشیدن لباس هایی که آثار سوزن یا تحریک پوست ناشی از خاراندن را پنهان می کند

علائم مصرف بیش از حد هروئین

هروئین چنان تأثیر عمیقی بر بدن ما دارد که ما را در معرض خطر واکنش های جدی مانند سوءمصرف هروئین قرار می دهد. در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد فردی مصرف بیش از حد هروئین را تجربه کرده است:

• کبود شدن لب ها و/یا ناخن ها
  • پوست رنگ پریده
  • تنفس کم عمق یا نفس نفس زدن
  • مردمک ها
  • نبض ضعیف و فشار خون پایین
  • هذیان

در این مطلب به بررسی علائم مصرف هروئین پرداختیم. با توجه به این موارد می‌توانید متوجه شوید که عزیزانتان به مصرف هروئین می‌پردازند یا خیر. گام بعدی بعد از مشخص شدن اعتیاد، ترک هروئین است. اگر عزیز شما تمایلی به ترک ندارد، باید بستر را برای او فراهم کنید، در این راستا می‌توانید با مشاور و یا روانشناسان ترک اعتیاد کلینیک دکتر جوادی صحبت نمایید. ما با استفاده از روش های نوین ترک اعتیاد کاری خواهیم کرد تا شما یا عزیزانتان بدون درد و خماری هروئین را ترک کنید. همچنین اگر کسیمایل به بستری شدن در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی نیست، می‌تواند از خدمات سرپایی این مرکز استفاده کند. به این معنی که تنها برای دریافت درمان در ساعات مشخصی به مرکز دکتر جوادی مراجعه کرده و باقی زمان خود را در خانه ‌بگذارند.

آیا در خود یا عزیزانتان نشانه های مصرف هروئین وجود دارد؟ آیا مایل به ترک هروئین هستید؟! کافیست با مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید. ما در مسیر درمان همراه شما هستیم.