ترک هروئین با اسپند

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/21

بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد به هروئین هستند و می‌خواهند برای ترک هروئین در خانه اقدام کنند، این سوال در ذهنشان پیش می‌آید که « ترک هروئین با داروهای گیاهی چگونه است؟!» از جمله داروهای گیاهی اسپند است، از اینرو متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی امروز قصد دارند تا بطور خاص به بررسی ترک هروئین با اسپند بپردازند. اگر خواهان دانستن این هستید که « آیا ترک هروئین با اسپند ممکن است؟» توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

آیا ترک هروئین با اسپند ممکن است؟

رویکرد ترک هروئین با اسپند اگر به تنهایی استفاده شود، می‌توان گفت که امکانپذیر نیست. در حقیقت کاربرد داروهای گیاهی از جمله اسپند در فرایند ترک اعتیاد به هروئین، به منظور مدیریت و کنترل علائم ترک هروئین است. بنابراین شما برای ترک کامل هروئین به روش‌هایی نظیر سم زدایی هروئین، داروی پزشکی ترک هروئین و همچنین روان درمانی نیاز دارید.

در حقیقت ترک هروئین با اسپند تنها بخشی از فرایند درمان اعتیاد را می‌تواند بر عهده بگیرد. البته نکته بسیار مهم در روند ترک هروئین با اسپند این است که داروی گیاهی مانند اسپند نمی‌تواند جایگزین داروهای پزشکی شود! بنابراین باید با مشورت پزشک و در کنار داروهای پزشکی که با آن تداخل ندارد، استفاده گردد.

تاثیر اسپند در ترک هروئین چگونه است؟

عوارض ترک هروئین عبارت است از بیخوابی، لرز، بی اشتهایی، حالت تهوع، اسهال، درد شدید عضلات و استخوان ها، بی نظمی قاعدگی در زنان، از دست دادن میل جنسی و…. خبر خوب این است که تاثیر اسپند در ترک هروئین به گونه ای می‌باشد که بسیاری از علائم مذکور را می‌تواند بهبود ببخشد.

تاثیر اسپند در بهبود اسهال یکی از علائم ترک هروئین، بسیار مشهود است. براحتی می‌توانید از اسپند برای قطع شدن اسهال استفاده کنید. اسپند خواض ضد میکروبی برای معده نیز دارد. می‌توان گفت روغن اسپند به همراه عسل می‌تواند به درمان اختلالات قاعدگی و افزایش میل و قوای جنسی که از عوارض ترک هروئین است هم کمک کند.

علاوه بر موارد مذکور از اسپند می‌توان به منظور بهبود اختلالات خواب (بیخوابی) ، ضد اسپاسم و ضد درد و همچنین تصفیه خون و تقویت حافظه نیز بکار می‌رود.

طریقه ترک هروئین با اسپند

علاوه بر مدیریت علائم ترک، اسپند می‌تواند در ترک اعتیاد مواد افیونی نظیر هروئین نیز کاربرد داشته باشد. روش ترک هروئین با اسپند به اینصورت است که ابتدا مقداری از دانه اسپند را بو بدهید و سپس آن را آسیاب نموده و با عسل مخلوط کنید و ۳ حبه از آن را روزانه مصرف نمایید.

قبل از ترک هروئین با اسپند با پزشک خود مشورت کنید

از آنجایی که اسپند به عنوان یک داروی گیاهی در نظر گرفته می‌شود، باید توجه داشته باشید که ممکن است با برخی از داروهای پزشکی تداخل ایجاد کند. بنابراین قبل از مصرف آن حتما با پزشک ترک اعتیاد خود مشورت نمایید. نکته قابل تامل دیگر این است که اگرچه علائم ترک هروئین کشنده نیستند، اما اگر خودتان به تنهایی اقدام به ترک هروئین کنید، به احتمال زیاد چیزی به جز عود نصیب تان نخواهد شد. بنابراین برای فرایند ترک اعتیاد هروئین بصورت راحت و ایمن کمک حرفه‌ای دریافت نمایید. ترک هروئین با اسپند در پاره ای از موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید فرایند درمان اعتیاد را راحت تر از قبل طی کنید، البته اگر پزشک تان آن را مغایر با برنامه جامع درمانی منحصربفرد تنظیم شده برای شما نداند. اگر خواهان ترک اعتیاد با روش های اصولی درمان هستید، همین امروز با متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید.

1402/11/21