۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک قرص متادون با شربت اپیوم

ترک قرص متادون با شربت اپیوم
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/29
امتیاز به نوشته:
5/5

گفته می‌شود که ترک قرص های اعتیاداوری نظیر متادون با شربت اپیوم، یکی از روش‌های ترک است. از آنجایی که شربت اپیوم یکی از مشتقات اپیوم است و جز مواد افیونی به حساب می‌آید، در این مطلب قصد داریم تا ببینیم آیا می‌توان متادون را با اپیوم ترک کرد؟ اگر شما نیز قصد استفاده از این روش را دارید، با کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی همراه باشید تا متوجه شوید روش ترک اصولی متادون چیست.

آیا می توان متادون را با اپیوم ترک کرد؟

ترک متادون با اپیوم بصورت خودسرانه و بدون نظارت پزشک به عنوان یک راه حل توصیه نمی‌شود. ممکن است برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد از این رویکرد بهره بگیرند، اما کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی از ان استفاده نمی‌کند. زیرا استفاده نادرست از شربت اپیوم در فرایند ترک قرص متادون، می‌تواند فرد را با اعتیاد جدیدی تحت عنوان اعتیاد به شربت اپیوم روبه رو کند.

معمولا روش سم زدایی ترک اعتیاد با داروی نگه دارنده به اینصورت است که دوز متادون به تدریج کاهش می‌یابد و دوز اپیوم افزایش خواهد یافت. اما مساله دیگر آن است حضور همزمان متادون و اپیوم می‌تواند منجر به تشدید عوارض جانبی هر ماده و تداخل آن‌ها شود و یا اینکه تاثیرات درمانی اپیوم کاهش یابد. تداخل متادون و شربت اپیوم ممکن است موجب بروز عوارض روانی و جسمی مانند تهوع، استفراغ، احتمال اعتیاد به شربت اپیوم، اوردوز، خشم، اضطراب، اختلالات تنفسی و… گردد.

بنابراین ترک کردن متادون با شربت اپیوم بطور کلی توصیه نمی‌شود. روش‌های راحت‌تری برای ترک اصولی متادون وجود دارد که در بخش بعد آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

آیا می توان متادون را با اپیوم ترک کرد؟

ترک اصولی متادون چگونه انجام می شود؟

ترک اصولی اعتیاد به متادون معمولاً به عنوان یک فرآیند تدریجی و تحت نظارت پزشکی انجام می‌شود. این فرآیند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. مشاوره ترک اعتیاد و پزشکی: اولین گام برای ترک اعتیاد به متادون، مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر نظیر کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی و مشاوره با روانشناس ترک اعتیاد است.
  2. مشاوره بستری: در مشاوره بستری کل مسیر درمان اعتیاد به متادون به فرد توضیح داده می‌شود.
  3. ارزیابی جسمی و روانی فرد: برای تنظیم برنامه درمانی انجام می‌شود.
  4. تنظیم پروتکل ترک اعتیاد
  5. سم زدایی ترک: بصورت کاهش دوز تدریجی متادون تا بطور کامل از بدن خارج شود.
  6. استفاده از داروی ترک برای مدیریت و کنترل علائم ترک
  7. مشاوره و روان درمانی ترک اعتیاد

به طور کلی، ترک نیازمند یک برنامه تحت نظارت پزشکی و فرآیند تدریجی است که شامل کاهش دوز متادون و استفاده از داروهای ترک اعتیاد، به همراه پشتیبانی روانی می‌شود.

بنابراین اگر خواهان جایگزین مناسبی برای ترک اصولی متادون با شربت اپیوم هستید، همین حالا با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید.

1402/11/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 2 =