۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک گل با متادون

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/17
امتیاز به نوشته:
5/5

بسیاری از افراد که خواهان ترک گل یا همان ماری‌جوانا هستند، از متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی سوال می‌پرسند: ” آیا ترک گل با متادون امکان‏‌پذیر است؟” باید بگوییم در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد از این رویکرد استفاده می‌شود. اما در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی به هیچ عنوان، این روش کاربرد ندارد، علت آن است که متادون اعتیادآور است و انجام فرایند درمان به‌وسیله آن، تنها نوع اعتیاد تغییر خواهد کرد. با این‌حال برای رفع ابهام این دسته از افراد، امروز در مورد فرایند ترک گل با متادون صحبت خواهیم کرد.

آیا ترک گل با متادون امکان‌پذیر است؟

متادون در برخی از مراکز درمانی و کمپ های ترک اعتیاد به عنوان دارویی برای ترک گل استفاده می‌شود. اما در نهایت این پزشک ترک اعتیاد است که با توجه به ارزیابی‌های دقیق‌، برای ترک گل با متادون یا هر داروی دیگری تصمیم گیری می‌کند.

متاسفانه اعتیاد به ماری جوانا به علت تجربه‌های روانی مثبت، کسب آرامش و فرار از مشکلات ایجاد می‌شود. رویکرد برتر برای درمان اعتیاد به گل اغلب استفاده از جنبه‌های روان‌شناختی و رفتاری است.

به‌طور کلی ترک ماری جوانا با متادون رویکرد جالب توجهی نیست و اکثرا از متادون در درمان اعتیاد به هروئین استفاده می‌شود.

گفتنی است که متادون دارای عوارض و پیامدهای جانبی است که می‌تواند بر اساس شرایط فردی و تاریخچه پزشکی افراد متفاوت باشد. به همین دلیل ترک گل با متادون باید با دقت و با توجه به مزایا و معایب آن و همچنین مشورت با پزشک ترک اعتیاد انجام گیرد.

 

آیا ترک گل با متادون، رویکرد مناسبی است؟

آیا ترک گل با متادون، رویکرد مناسبی است؟

استفاده از متادون به عنوان روش اصلی برای ترک اعتیاد به ماری‌جوانا یا گل مورد تأیید رسمی نیست و به عنوان یک درمان استاندارد برای اعتیاد به ماری‌جوانا در نظر گرفته نمی‌شود.

اعتیاد به ماری‌جوانا در مقایسه با اعتیاد به مواد مخدر قوی‌تر مانند هروئین یا کوکائین، علائم ترک فیزیکی کمتری دارد. به همین دلیل، معمولاً برای ترک ماری‌جوانا از روش‌هایی استفاده می‌شود که بر روی روان‌شناسی و رفتارهای اجتماعی تمرکز دارند.

به‌طورکلی ترک گل با متادون، به دلیل عوارض و پیامدهای غیرضروری توصیه نمی‌شود.

به هر حال، اگر شما یا عزیزانتان از اعتیاد به ماری‌جوانا رنج می‌برید، تماس با مرکزی مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی و دریافت برنامه درمانی موثرترین راه ممکن برای بهبود است. درمان اعتیاد به گل می‌تواند شامل روان‌شناسی، مشاوره تحت نظر و در صورت لزوم دارودرمانی برای کاهش شدت علائم ترک ماری جوانا باشد.

عوارض ترک گل با متادون

عوارض ترک گل با متادون شامل چه مواردی است؟

اگر همچنان تصمیم به استفاده از متادون برای ترک اعتیاد به ماری‌جوانا دارید، باید در نظر داشته باشید که متادون دارای عوارض و پیامدهای جانبی است که می‌تواند در طول فرآیند درمانی ایجاد شود. بعضی از این عوارض عبارتند از:

  • احتمال بروز وابستگی: استفاده طولانی‌مدت از متادون ممکن است باعث وابستگی فرد به این ماده شود. به همین دلیل است که در بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران، یعنی کلینیک دکتر جوادی، به هیچ عنوان از متادون برای ترک گل یا سایر مواد مخدر استفاده نمی‌شود.
  • افزایش تحمل: ممکن است با گذشت زمان، بدن نسبت به متادون تحمل بیشتری پیدا کند و نیاز به مقدار بیشتری از دارو باشد تا اثرات مورد انتظار حاصل شود. در صورت ادامه این روند، فرد با اعتیاد به متادون روبرو خواهد شد.
  • در گیر شدن فرد با عوارض جانبی: مصرف متادون می‌تواند عوارض جانبی مانند خواب آلودگی، سردرد، تهوع، تشنج‌ و مشکلات جهت‌گیری ناشی از تأثیرات روان‌شناختی را به همراه داشته باشد.
  • تداخل با داروها و مواد دیگر: متادون ممکن است با برخی از داروها و مواد دیگر تداخل کند و عوارض جدی به وجود آورد.
  • اثرات روان‌شناختی: ترک گل با متادون می‌تواند تأثیرات روان‌شناختی مانند تغییرات خلق و خوی و اختلال در تمرکز و حافظه را در فرد ایجاد کند.

 

در نهایت، باید بگوییم که ترک گل با متادون راهکار مطمئن و تاییدشده‌ای نیست و بهتر است برای درمان اعتیاد به ماری جوانا، از روش‌های دیگری مانند مشاوره، روان‌درمانی و ابزارهای مدیریت رفتار استفاده کنید. این را باید بدانید که بهترین راه برای درمان اعتیاد شما، مشورت با پزشک متخصص اعتیاد و تنظیم برنامه درمانی متناسب با شرایط جسمی و روانی‌تان خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود تا برای ترک گل به یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید.

1402/11/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =