۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک شیشه با متادون

ترک شیشه با متادون
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/21
امتیاز به نوشته:
5/5

یکی از گزینه‌های درمان که در بسیاری از کمپ‌های ترک شیشه از آن استفاده می‌شود، رویکرد ترک شیشه با متادون است. ما متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، به چندین علت از رویکرد درمان‌های جایگزین برای ترک شیشه بهره نمی‌گیریم که در این مطلب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. بطور کلی قصد داریم امروز در مورد روش ترک شیشه با متادون صحبت کنیم، بنابراین اگر مشتاق استفاده از این روش هستید یا می‌خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

ترک شیشه یا متادون چگونه است؟

یکی از روش‌های ترک شیشه با متادون است. این دارو به عنوان یک آگونیست گیرنده مواد افیونی عمل می‌کند و به گیرنده‌های مواد افیونی در مغز مثل سایر مواد افیونی (مانند هروئین یا اکسی کدون) متصل می‌شود. هنگامی که متادون به گیرنده‌های مواد افیونی در مغز متصل می‌شود، می‌تواند به کاهش هوس و میل نسبت به شیشه و علائم ترک مرتبط با اعتیاد به مواد افیونی کمک کند.

در حقیقت متادون، سرخوشی ناشی از مصرف مواد مخدر را مسدود می‌کند و به افراد در مقابله با هوس شیشه کمک شایانی خواهد کرد. هنگامی که از متادون برای درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می‌شود، دوز شیشه به آرامی کاهش می‌یابد و این فرایند علائم ترک تدریجی را ایجاد خواهد کرد.

بطور خلاصه، متادون به صورت زیر عمل می‌کند:

  • متادون علائم ترک مواد افیونی را کاهش می‌دهد.
  • اثرات متادون طولانی تر است و نیاز به مصرف بیشتر مواد افیونی را کاهش می‌دهد.
  • در کاهش هوس نسبت به مواد افیونی بسیار موثر است و به افراد کمک می کند تا در مسیر بهبودی باقی بمانند.

ترک شیشه با متادون

معایب ترک شیشه با متادون

از دلایلی که در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی از رویکرد ترک شیشه با متادون استفاده نمی‌شود، موارد زیر است:

  • متادون ممکن است در برخی از بیماران باعث آرامش، سرگیجه و حالت تهوع شود
  • متادون پتانسیل سوء استفاده دارد و می تواند منجر به وابستگی و اعتیاد به شیشه شود
  • متادون می‌تواند منجر به افسردگی، اختلالات تنفسی و بیخوابی شود

در حقیقت وجود اعتیاد به متادون است که باعث می‌شود که کادر پزشکی متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، رویکرد ترک شیشه با متادون را انتخاب نکنند. ما در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی قصد نداریم تا شما عزیزان از چاله به چاه بیندازینم! هدف ما ترک تضمینی شیشه شما است. در حقیقت با مصرف متادون

راه حل مناسب برای ترک شیشه چیست؟

درمان اعتیاد به شیشه و از بین بردن علائم مصرف شیشه، می‌تواند علائم ترک ناخوشایندی را در پی داشته باشد. چندین  رویکرد برای ترک شیشه وجود دارد که یکی از آن‌ها ترک شیشه با متادون است. هر کدام از این رویکردها، مزایا و معایب خاص خود دارند. اما بهترین رویکرد برای ترک شیشه این است که به یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید و از روش های نوین ترک اعتیاد بهره بگیرید، تا درمان شما بصورت ایمن و راحت و با حداقل درد و خماری انجام شود. ما در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی از رویکردهای زیر به منظور ترک شیشه بهره می‌گیریم:

  1. سم زدایی تدریجی شیشه
  2. داروی ترک شیشه(مثلا نالتروکسان که اعتیادآور نیست و به عنوان داروی تنفر از اعتیاد کاربرد دارد)
  3. روان درمانی

اگر شما می‌خواهید بصورت کاملا ایمن شیشه را ترک کنید و بصورت 24 ساعته تحت نظارت کادر پزشکی متخصص در حوزه اعتیاد باشید، می‌توانید به متخصصین ما مراجعه کنید و از امکانات ما برخوردار شوید. کافیست با ما تماس بگیرید، مشاورین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

1402/09/21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =