۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک همزمان شیشه و متادون

ترک همزمان شیشه و متادون
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/29
امتیاز به نوشته:
5/5

مصرف همزمان شیشه و متادون یکی از رایج ترین ترکیبات مواد اعتیادآور مخصوصا در سال‌های اخیر است. ترکیب مواد اعتیادآور مثل شیشه و متادون به منظور کسب لذت بیشتر انجام می‌شود. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید برای ترک همزمان شیشه و متادون اقدام کنید، باید بدانید احتمالا علائم ترک شما شدیدتر خواهد شد و فرایند درمانی سخت تری را باید پشت سر بگذارید. متخصصین اعتیاد ابدا ترک همزمان شیشه و متادون را به تنهایی توصیه نمی‌کنید و پیشنهاد آن‌ها دریافت کمک حرفه‌ای از یک مرکز درمانی معتبر نظیر کلینیک دکتر جوادی است. در این مطلب قصد داریم تا تاثیر ترک هم زمان ترک شیشه و متادون بر بدن را بررسی کنیم، بنابراین با ما همراه باشید.

آیا ترک همزمان شیشه و متادون امکان پذیر است؟

بله، ترک همزمان شیشه و متادون امکان‌پذیر است، اما باید توجه داشت که این فرایند بسیار پیچیده و دشوار است و نیازمند راهنمایی و پشتیبانی حرفه‌ای می‌باشد. این دو ماده اعتیادآور، از دو دسته مواد محرک و مخدر هستند و افراد در ترک همزمان شیشه و متادون با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند.

ترک همزمان شیشه و متادون، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مشاوره حرفه‌ای، استفاده از درمان‌های متنوع و پشتیبانی مداوم است. در طی فرایند ترک، ممکن است با علائم سختی همچون افسردگی، اضطراب، خواب آلودگی و افزایش اشتیاق به مصرف مواجه شوید که به منظور کاهش عوارض جانبی، نیازمند راهنمایی و حمایت متخصصین حرفه‌ای هستید.

دلایل مصرف همزمان شیشه و متادون چیست؟

مصرف همزمان شیشه و متادون دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد از جمله اینکه:

  • شیشه به عنوان یک ماده محرک، موجب تحریک فرد می‌شود و متادون به عنوان یک مسکن منجر به کاهش فعالیت و آرام سازی افراد خواهد شد. مصرف همزمان این دو محرک و مخدر در کنارهم، ممکن است به علت برطرف کردن اثرات متضاد یکدیگر باشد.
  • برخی از افراد گمان می‌کنند که می‌توان شیشه را با کمک متادون ترک کرد! اما این گمانی بیش نیست. متادون خاصیت درمانی برای ترک اعتیاد شیشه ندارد و تنها منجر به اعتیاد به هر دوی این مواد می‌شود.
  • برخی از افراد نیز به منظور کسب لذت بیشتر به مصرف همزمان شیشه و متادون می‌پردازند.

دلایل مصرف همزمان شیشه و متادون چیست؟

تاثیر ترک همزمان شیشه و متادون بر بدن چگونه است؟

ترک همزمان شیشه و متادون تاثیرات مختلفی بر بدن و سلامتی شما دارد. در ادامه برخی از این تاثیرات را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • عوارض ترک همزمان شیشه و متادون: ترک همزمان این دو ماده مخدر و محرک ، ممکن است با عوراض ترک شیشه و متادون همراه باشد، از جمله افسردگی، اضطراب، خواب آلودگی، افزایش خونریزی بینی (در صورت مصرف شیشه)، افزایش ضربان قلب، اختلال در خواب و تشنج.
  • اختلال در سیستم عصبی: شیشه و متادون تأثیرات مخربی بر سیستم عصبی مرکزی دارند. ترک همزمان شیشه و متادون می‌تواند باعث اختلالاتی در فعالیت عصبی و عملکرد مغزی شما شود.
  • مشکلات روانی: ترک اعتیاد به این دو ماده مخدر و محرک ممکن است با عوارض روانی همراه باشد، از جمله افسردگی عمیق، اضطراب شدید، اختلالات خلق و خو و مشکلات خودکشی.
  • مشکلات فیزیکی: ترک همزمان شیشه و متادون ممکن است با مشکلات فیزیکی متنوعی همراه باشد، از جمله اختلالات خواب، کم‌خوابی، افزایش وزن یا کاهش وزن، مشکلات گوارشی و اختلال در سیستم ایمنی بدن.

با توجه به تاثیر ترک همزمان شیشه و متادون بر بدن، حالا دیگر باید متوجه شده باشید که چرا برای این فرایند نیازمند دریافت کمک حرفه‌ای هستید. متخصصین اعتیاد حاضر در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، به شما کمک می‌کنند تا بهبود فیزیکی و روانی شما صورت گیرد و از بازگشت به مصرف این مواد جلوگیری به عمل آید.

چگونه ترک همزمان شیشه و متادون صورت می‌گیرد؟

دستور العمل ترک به اینصورت است که ابتدا سم زدایی محرک شیشه صورت می‌گیرد و سپس سم زدایی مخدر متادون از بدن انجام می‌شود. در این حین داروهایی برای مدیریت و کنترل علائم ترک نیز تجویز خواهد شد تا فرایند ترک اعتیاد با حداقل درد و خماری طی شود. در طول فرایند و بعد از آن نیز از روان درمانی ترک اعتیاد برای درمان ریشه اعتیاد که عمدتا روانی ست و همچنین بهبود علائم ترک روانی بهره گرفته خواهد شد.

بهترین روش ترک همزمان شیشه و متادون

ترک همزمان اعتیاد به شیشه و متادون نیازمند رویکردهای گسترده‌ای همچون مشاوره ترک اعتیاد، سم زدایی، درمان دارویی و پزشکی، حمایت روانی و تغییرات سبک زندگی شما می‌باشد.

از آنجایی که ترک کردن شیشه (متامفتامین) ممکن است با علائمی از قبیل افسردگی شدید، خواب آلودگی، اضطراب، بی‌قراری، افزایش خونریزی بینی، اختلال در خواب و خلق وخو همراه باشد و همچنین، ترک متادون نیز ممکن است علائمی مانند اضطراب، افسردگی، خواب آلودگی، اختلالات گوارشی، درد عضلانی، و افزایش ضربان قلب را پدیدار کند، ترک اعتیاد همزمان این دو ماده سخت‌تر است.

بهترین راه ترک همزمان شیشه و متادون، مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد و دریافت کمک پزشکی از متخصصان و پزشکان آن است. متخصصین اعتیاد حاضر در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی با ارزیابی جسمی و روانی شما در بدو ورود بهترین پروتکل ترک اعتیاد را برای شما تنظیم می‌کنند و سپس با استفاده از روش های ترک اعتیاد نظیر سم زدایی، داروی ترک اعتیاد و روان درمانی به درمان شما می‌پردازند. خواهان ترک همزمان شیشه و متادون با حداقل خماری هستید؟! همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی برخوردار شوید.

 

1402/11/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =