۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

معرفی بهترین مرکز ترک حشیش در تهران

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/08/03
امتیاز به نوشته:
5/5

آیا از عوارض مصرف حشیش خسته شده‌اید؟ دلتان می‌خواهد دیگر دچار مشکل در تفکر و تمرکز نباشید و یا اینکه عملکرد خوبی در محیط کار یا مدرسه داشته باشید؟ کافیست به بهترین کلینیک ترک حشیش در تهران مراجعه کنید. کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، با بهره‌گیری از امکانات رفاهی و هتلینگ و همچنین کادر درمانی متخصص آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این کلینیک با ترکیب روش‌های ترک حشیش، یعنی سم زدایی حشیش، ترک حشیش با دارو و روان درمانی به درمان اعتیاد شما می‌پردازد. در این مطلب قصد داریم خدمات و مراحل درمان بهترین کلینیک ترک حشیش در تهران را بررسی کنیم. اگر خواهان این هستید که اعتیاد به حشیش خود یا عزیزانتان را درمان کنید، با ما همراه باشید.

مراحل درمان بهترین کلینیک ترک حشیش در تهران

مراحل درمان در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی به شرح  زیر است:

  1. ابتدا بیمار در جلسه مشاوره با روان درمانگران از علل اعتیاد خود به حشیش صحبت می‌کند و به او روند درمان توضیح داده می‌شود
  2. سپس بیمار تحت آزمایش هایی مانند خون، تست اعتیاد و…قرار می‌گیرد تا میزان اعتیاد و نوع بیماری های جسمی‌اش (اگر دارد) مشخص شود.
  3. بعد از ارزیابی شرایط جسمی و روحی بیمار، حالا نوبت تنظیم برنامه درمانی توسط کادر پزشکی کلینیک دکتر جوادی است. (لازم به ذکر است که برنامه درمانی متناسب به شرایط فیزیکی و روحی بیمار تنظیم می‌شود و کاملا منحصر بفرد خواهد بود.) مراحل کلی برنامه درمانی به شرح زیر است:
  4. انجام سم زدایی تدریجی حشیش
  5. ترک حشیش با دارو
  6. روان درمانی
  7. خود مراقبتی

در بخش بعد هر کدام از مراحل مذکور را توضیح می‌دهیم.

سم زدایی تدریجی حشیش

سم زدایی حشیش غالبا بصورت تدریجی انجام می‌شود تا شدت علائم ترک حشیش کاهش یابد. زیرا در رویکرد بوقلمون سرد(قطع ناگهانی و یکباره مصرف حشیش)، عوارض ترک، شدید و بسیار ناخوشایند خواهد بود و ممکن است فرد را به عود وادار کند. از این رو سم زدایی حشیش بصورت تدریجی انتخاب می‌شود تا بدن به مرور به عدم حضور حشیش عادت کند و با آن سازگار شود. به اینصورت شدت علائم کمتر خواهد بود.

سم‌زدایی تدریجی از حشیش یک روش موثر برای ترک مصرف این ماده مخدر است. این روش معمولاً به تدریج کاهش مصرف حشیش را در مدت زمان معین تا ترک نهایی هدف قرار می‌دهد. در این روش، ابتدا باید برنامه‌ای برای کاهش تدریجی مصرف حشیش تعیین کنید و مقدار و فاصله‌های زمانی بین مصرف‌ها را تنظیم کنید. سپس به مرور زمان، میزان مصرف را به تدریج کاهش داده و با مشاوره متخصص، از تکنیک‌های مدیتیشن و مدیریت استرس بهره‌مند شوید. اهمیت دارد که در این مسیر، با دقت به تغییرات جسمی و روحیتان توجه کنید و در صورت نیاز، با کمک متخصصان درمانی تصمیمات خود را بگیرید.

ترک حشیش با دارو

باید بدانید که دارویی برای فرایند ترک حشیش وجود ندارد. اما در بهترین کلینیک ترک حشیش در تهران به منظور کاهش شدت علائم ترک از یک سری داروها با نیمه عمر کوتاه مانند دیازپام استفاده می‌شود.

روان درمانی

روان درمانی در طی فرایند درمان اعتیاد به حشیش به دلیل بروز علائم ترک روانی بسیار مهم و ضروری است. از آنجایی که عوارض حشیش بر مغز زیاد و ناخوشایند است، لازم است تا روانپزشک ترک اعتیاد در صورت نیاز، برای برطرف کردن علائم ترک روانی دارو تجویز کند و روانشناس ترک اعتیاد، به بررسی علل اعتیاد بپردازد. یکی از پرکاربردترین روش ها برای درمان اعتیاد، درمان شناختی رفتاری است. درمان شناختی- رفتاری کمک می‌کند تا افراد مهارت‌های مقابله ای منفی را بوسیله درمانگر شناسایی کرده و مهارت‌های مقابله ای مثبت را جایگزین آن کنند.

در این راستا کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، جلسات روان درمانی را بنا به نیاز فرد، بصورت فردی، گروهی، زوج درمانی یا خانواده درمانی اجرا می‌کند.

خود مراقبتی

متخصصین بهترین کلینیک ترک حشیش در تهران به شما در انجام برخی از برنامه های خودیاری یاری می‌رسانند. مثلا کار درمان مجموعه دکتر جوادی، در انجام فعالیت بدنی به شما کمک می‌کند. در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی انواع خدمات ورزشی نظیر فوتبال دستی، تنیس روی میز، بیلیارد و… وجود دارند، تا فعالیت بدنی و به دنبال آن انگیزه خود را برای ترک حشیش حفظ کنید. از طرفی بسیاری از شما سوال می‌پرسید “برای ترک حشیش چه بخوریم؟ ” با مراجعه به مرکز دکتر جوادی، پزشک ترک اعتیاد برای پرانرژی بودن بدن شما برنامه غذایی مخصوص نیازهای شما تنظیم خواهد کرد. خود مراقبتی شامل کارهای زیر است:

  • ورزش (حداقل نیم ساعت در روز)
  • مدیتیشن برای افزایش قدرت ذهن
  • یافتن سرگرمی جدید(اینکار به شما کمک می‌کند تا در مقابل هوس و میل به حشیش مقاومت کنید. زمان هایی که دچار میل به حشیش شدید، سریعا سرگرم شوید، مثلا موسیقی گوش کنید، بنویسید، کتاب بخوانید یا هر کاری که به آن علاقه دارید تا حواستان از میل و هوس پرت شود.)
  • تنفس عمیق (راهی مناسب برای کاهش استرس در طی فرایند ترک حشیش است)
  • تمرکز بر هدف و اهداف جدید می‌تواند به شما انگیزه لازم را برای به اتمام رساندن فرایند ترک حشیش بدهد. تعیین هدف‌های جدید و تلاش برای رسیدن به آن‌ها می‌تواند به شما احساس پیشرفت و رضایت بخشیده و به روند درمان اعتیاد به حشیش کمک کند.
  • یوگا و ماساژ را امتحان کنید.

خدمات درمان سرپایی و بستری در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

محیط فرد نقش به سزایی در عود او می‌تواند داشته باشد، زیرا معمولا محیط خانه یا اطراف آن پر از محرک هایی نظیر وسایل کشیدن حشیش، افرادی که شما را تشویق به کشیدن می‌کنند و… است. از آنجایی که محیط درمان در فرایند ترک حشیش بسیار موثر است، بهترین کلینیک ترک حشیش در تهران، از خدمات بستری و سرپایی به منظور درمان اعتیاد شما استفاده می‌کند، تا هر کجا که راحت هستید به ترک حشیش بپردازید.

اگر اعتیادتان به حشیش سنگین است، توصیه می‌کنیم برای درمان، از خدمات بستری استفاده کنید. زیرا در اینصورت متخصصان کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی بصورت 24 ساعته بر علائم ترک شما نظارت و آن‌ها را مدیریت و کنترل می‌کنند. همچنین شما از خدمات رفاهی و هتلینگ برخوردار می‌شوید و می‌توانید در محیطی آرامشبخش، فرایند درمان خود را به ایمن‌ترین حالت ممکن بگذرانید.

اگر دارای اراده قوی هستید و محیط خانه تان آرامشبخش می‌باشد و  ترک حشیش در منزل را ترجیح می‌دهید ، می‌توانید از درمان سرپایی استفاده کنید. این درمان بصورتی است که شما تنها برای ساعاتی مشخص در هفته به مرکز دکتر جوادی مراجعه می‌کنید و باقی روز را درگیر کارهای روزانه خود خواهید بود.

درمان اعتیاد حشیش چالشی است که با اراده و هدف گذاری درست در بهترین مرکز ترک حشیش در تهران امکانپذیر است. کادر پزشکی کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با بهره گیری از روش های نوین درمان اعتیاد و تجهیزات پیشرفته به درمان شما می‌پردازند. همچنین این مرکز با خدمات رفاهی و هتلینگ نظیر اتاق های VIP، اتاق تک نفره یا دونفره همراه با اینترنت، یخچال اختصاصی، تلویزیون، کمد اختصاصی محیطی آرامشبخش را برای شما عزیزان فراهم می‌کند. نیازی نیست نگران فرایند درمان باشید، کافیست به ما اطمینان کنید، ما در مسیر درمان با شما هستیم.

1402/08/03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =