۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

روش خانگی ترک حشیش

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/08/03
امتیاز به نوشته:
5/5

بسیاری از افراد از متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی سوال می‌پرسند:”آیا ماده حشیش اعتیاد آور است؟ باید بگوییم بله! عوارض مصرف این ماده مخدر به حدی زیاد است می‌تواند بطور مستقیم بر مغز اثر بگذارد. برای کسانی که وابستگی قابل توجهی به این ماده دارند، تلاش برای ترک حشیش در منزل، می‌تواند منجر به علائم ترک ناراحت کننده و چالش برانگیز، از نوسانات خلقی و اضطراب گرفته تا افسردگی گردد. بنابراین دریافت کمک حرفه‌ای از بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور حتی برای زمانیکه می‌خواهید اقدام به ترک حشیش در خانه کنید هم ضروری بنظر می‌رسد. در این مطلب قصد داریم تا چگونگی ترک حشیش در منزل را بررسی کنیم، بنابراین اگر خواهان درمان اعتیاد به حشیش در خانه هستید، جای درستی آمده‌اید! کافیست همراه ما باشید.

چگونگی ترک حشیش در منزل

باید بدانید که ترک ماده حشیش آسان نیست و نیازمند اراده محکم است. اگر علائم مصرف حشیش را دارید و بدون این ماده دچار علائم ترک می‌شوید، ممکن است متوجه شوید که پشتیبانی و دریافت یک برنامه درمانی حرفه‌ای از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، مسیری ایمن و راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اما برای کسانی که قصد ترک ماده حشیش در منزل را دارند، چند قدم ساده وجود دارد که درمان را تا حد امکان راحت می‌کند که در بخش بعدی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ترک حشیش در خانه ممکن است با انگیزه، تصمیم و روش‌های مناسب به‌دست آید. اولین گام مهم در این راه، تصمیم قاطع برای ترک و جلوگیری از مصرف حشیش است. برنامه‌ریزی دقیق برای کاهش مرحله به مرحله مصرف، اعتماد به خود و به افراد حاضر به کمک، و مشاوره از تخصصی‌ها می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین، شرکت در فعالیت‌های آموزشی و مشارکت در گروه‌های حمایتی، تحت نظر گرفتن یک مشاور متخصص، و ایجاد فضای سالم و پشتیبانی خانوادگی نقش‌های مهمی در ترک حشیش ایفا می‌کند. هنگام ترک حشیش، تمرکز بر فرآیند بهبود و به کمک جلوگیری از واقعیات منفی و استرس‌زا اساسی است.

7 گام برای کمک به ترک حشیش در منزل

برای ترک حشیش در خانه این مراحل را طی کنید:

  1. یک برنامه ترک ماده حشیش تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

یک برنامه ثابت و یک هدف روشن در ذهن می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر فرایند ترک حشیش ثابت قدم بمانید. می‌خواهید به روش بوقلمون سرد حشیش را ترک کنید یا از ترک تدریجی حشیش استفاده کنید؟! این به انتخاب شما بستگی دارد.

توصیه ما این است که از سم زدایی حشیش بصورت تدریجی استفاده کنید، زیرا شدت علائم ترک در این روش بسیار کمتر بوده و به بدن فرصت سازگاری با شرایط بدون حشیش داده می‌شود.

اگر در تنظیم برنامه درمانی و میزان کاهش دوز مصرفی مشکل دارید، می‌توانید با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید و از خدمات سرپایی این مجموعه استفاده کنید.

در هر صورت لازم است تا یک برنامه زمانی داشته باشید و خود را ملزم به رعایت آن کنید. فقط یادتان باشد انجام فرایند ترک حشیش در منزل بدون حمایت دوستان و اعضای خانواده کار مشکلی است.

  1. یک شبکه پشتیبانی قوی ایجاد کنید

با ایجاد یک شبکه حمایتی مستحکم در اطرافتان ترک حشیش در منزل بسیار آسان می‌شود زیرا زمان‌هایی که میل و هوس به این ماده افزایش می‌یابد آن‌ها شما را حمایت می‌کنند. بعید است گروهی از دوستانی که به طور مکرر از حشیش استفاده می‌کنند، شما را تشویق به استفاده از روش‌های ترک حشیش کنند!  بنابراین از معاشرت با این افراد دوری کنید و افراد حمایت کننده را دور خود جمع کنید.

7 گام برای کمک به ترک حشیش در منزل

اگر فکر می‌کنید کسی شما را حمایت نمی‌کند، ناراحت نباشید! افراد زیادی مانند شما هستند. می‌توانید با مشاورین حاضر در کلینیک ترک اعتیاد جوادی تماس بگیرید. ما آماده حمایت از شما در این مسیر هستیم. همچنین می‌توانید ازگروه های حمایتی 12 مرحله‌ای کمک بگیرید.

  1. تمام وسایل کشیدن حشیش را دور بریزید

تمام وسایل مربوط به مصرف حشیش را  دور بریزید. از بانک‌ها و پیپ‌ها گرفته تا کاغذهای سیگار و ویپ‌ها، از شر هر چیزی که شما را وسوسه می‌کند، خلاص شوید.

  1. محرک‌ها را مشخص کنید

ترک حشیش در منزل، به لحاظ وجود محرک‌ها کار درمان را دشوار می‌کند. بنابراین تغییر محیط و ایجاد محیطی عاری از هر گونه محرک مانند محیط درمانی مرکز دکتر جوادی باعث می‌شود تا خیلی کمتر میل و هوس به حشیش را تجربه کنید.

برای ترک حشیش در خانه باید بدانید که لیست ثابتی از محرک‌ها وجود ندارد، مهم این است که بفهمید چه چیزی شما را به استفاده از حشیش ترغیب می‌کند و سپس یافتن استراتژی‌های مقابله‌ای را یاد بگیرید (اینکار را با کمک روانشناس ترک اعتیاد یا مطالعه می‌توانید انجام دهید.) بطور کلی افراد، مکان‌ها و چیزهایی که شما را به مصرف حشیش تحریک می‌کنند، مشخص و از آن‌ها دوری کنید.

  1. حداقل سی دقیقه ورزش روزانه داشته باشید

فعالیت بدنی می‌تواند خلق و خوی شما و همچنین سطح تناسب اندام شما را بهبود بخشد. ورزش مواد شیمیایی مغز را آزاد می‌کند که باعث ایجاد حس خوب در شما می‌شود، بدون اینکه نیاز به مصرف حشیش داشته باشید. بنابراین با حداقل نیم ساعت ورزش در روز، بیس و پایه سلامتی خود را محکم کنید.

  1. خوب غذا بخورید و هیدراته بمانید

تا جایی که ممکن است غذاهای سالم و کامل و تا حد امکان کمتر غذاهای فرآوری شده بخورید. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا به شما کمک کند در عین هیدراته ماندن، انرژی بیشتری داشته باشید. آب همچنین به پاکسازی سموم باقی‌مانده از بدن شما کمک می‌کند تا به سمت زندگی عاری از حشیش حرکت کنید.

  1. بهبود خواب خود را در اولویت قرار دهید.

بیایید با خودتان و ما صادق باشید! آیا مصرف حشیش موجب بهبود خواب شما می‌شود؟! بجای اینکه حشیش مصرف کنید تا بخوابید!! روی فعالیت روزانه خود تمرکز کنید، قبل از خواب از موبایل دوری کنید و مدیتیشن و ذهن آگاهی را یاد بگیرید.

برخی داروهای خواب‌آور مانند ملاتونین می‌تواند به کاهش بی‌خوابی که اغلب در هفته اول سم زدایی حشیش رخ می‌دهد، کمک کند. البته به هیچ عنوان بودن نسخه پزشک آن را خریداری نکنید.

  1. به دنبال یک جایگزین سالم برای حشیش باشید.

زندگی بسیار بیشتر از لحظه‌هایی است که صرف کشیدن حشیش می‌کنید. برای ترک حشیش در منزل، به دنبال فعالیت‌های دیگری برای پر کردن جای خالی حشیش باشید.

یک سرگرمی قدیمی را دوباره در آغوش بگیرید یا چیزی کاملا متفاوت را امتحان کنید. به دنبال راه‌های سالم‌تر و سازنده‌تر برای گذراندن وقت خود باشید.

دریافت کمک حرفه ای برای ترک حشیش در خانه

در این مطلب به بررسی راه‌های موثر برای ترک حشیش در منزل پرداختیم. ممکن است فکر کنید شما اراده لازم را برای ترک حشیش ندارید، یا از مهارت های مقابله ای مثبت آگاه نیستید و نمی‌توانید در مقابل محرک ها مقاومت کنید یا اینکه به یک پزشک ترک اعتیاد برای تنظیم برنامه درمانی ترک حشیش در خانه نیاز دارید. در اینصورت کمک حرفه‌ای در دسترس شماست! می‌توانید با روانشناس و تیم پزشکی کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید. نگران فرایند درمان نباشید، ما در گذراندن این مسیر همراه شما خواهیم بود.

1402/08/03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =