مرکز ترک حشیش

ترک حشیش، یکی از مراحل مهم و چالش‌برانگیز در مسیر بازیابی و بهبود زندگی است که نیازمند اراده، تصمیم و راهنمایی‌های صحیح است. ترک این مواد و بازیابی سلامتی به طور طبیعی و بدون وابستگی، یک چالش طولانی و پیچیده است که نیاز به آگاهی، پشتوانه روانی و حمایت اجتماعی دارد.

چطور حشیش حشیش را ترک کنیم؟

با این توصیف بهترین کار در حال حاضر این است که از دیگر روش‌های غیردارویی برای ترک اعتیاد به حشیش استفاده شود. با این حال ممکن است در پژوهش‌های آتی داروهای موثری برای تسهیل فرآیند سم زدایی، جلوگیری از بروز اثرات ناخوشایند حشیش و پیشگیری از عود اعتیاد کشف شود. البته سم زدایی به تنهایی برای درمان اعتیاد به حشیش کافی نیست، بلکه بیماران باید فرآیندی خاص شامل مشاوره‌های فردی، گروه درمانی و … را پشت سر بگذارند و آموزشهای لازم درباره درمان به آنان داده شود.

همانطور که گفته شد مرحله اول ترک هر نوع ماده مخدری از جمله حشیش و ماریجوانا با سم زدایی شروع می‌شود. در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی بیمار معتاد به حشیش در ابتدا مورد معاینه و بررسی‌های پزشکی قرار می‌گیرد. آزمایش‌ها و مصاحبه‌های مختلفی با روانشناسان و روانپزشکان متخصص ترک حشیش انجام می‌شود و بسته به شرایط بیمار برای مثال میزان مصرف، مدت مصرف و چگونگی مصرف و سایر مشخصات فیزیکی و روانی فرد روش درمان مناسب با شرایط شخص به وی ارائه می‌شود. عموماً مرحله اول درمان با سم زدایی شروع می‌شود که معمولاً در انواع مخدر بین یک تا سه هفته طول می‌کشد. بعد از پایان سم زدایی بدن فرد کاملاً عاری از هر گونه کانابیس بوده کاملاً از مواد مخدر پاک است.

مرحله بعد از دوران سم زدایی یا دوران نقاهت در واقع بیمار معتاد نیست اما به دلیل تغییراتی که حین مصرف در مغز وی ایجاد شده نیاز و وسوسه شدیدی به مصرف مجدد حشیش خواهد داشت. در این مورد فرد باید تا جایی که امکان دارد از دیگران کمک بگیرد. مرکز ترک حشیش دکتر جوادی با بهره‌مندی از امکانات متنوع و متخصصان روانشناسی و روانپزشکی از بیماران حمایت می‌کند. عموماً افراد پس از سم زدایی به هفته‌ای یک بار مراجعه به مرکز ترک اعتیاد و مشاوره با روانشناس احتیاج دارند. فرد ممکن است دچار اختلالات ذهنی و روانی باشد که باعث شده به سمت اعتیاد کشیده شده و از طرفی مصرف مدت دارد حشیش قاعدتاً آسیب‌های زیادی به مغز فرد وارد کرده است، بیمار باید تحت نظر روانپزشک و با درمان‌های مناسب به رفع عوارض حشیش بر مغز اقدام کند. معاینه و ویزیت دوره‌ای روانپزشک عموماً ماهی یکبار است.

بیمارانی که در حال ترک اعتیاد به حشیش هستند، به لطف این آموزش‌ها به مهارت‌ها، ابزار و منابع کارآمدی مجهز می‌شوند که ادامه دادن فرآیند درمان را برایشان آسان‌تر می‌کند. اگرچه برخی بیماران درمان را با موفقیت به اتمام می‌رسانند و به زندگی عادی برمی‌گردند، اما همچنان خطر عود اعتیاد وجود دارد. برنامه‌های جامع در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی به منظور جلوگیری از برگشت به اعتیاد برای بیماران توسط روانشناسان متخصص ترک اعتیاد ارائه می‌شود.

روش ترک حشیش در واقع برای هر فرد ویژگی‌های خاصی دارد. کلینیک ترک حشیش به نوعی کمک اصلی به فرد در راه ترک حشیش است. با مراجعه به کلینیک ترک حشیش دکتر جوادی متقاضیان می‌توانند از بهترین روش ترک حشیش برای ترک اعتیاد به این ماده خطرناک استفاده کنند. این سوال که چگونه حشیش را ترک کنیم برای هر فرد پاسخی متفاوت دارد. افراد با توجه به دلایل گرایش به مصرف حشیش و نحوه و شکل مصرف دارای شدت و نوع اعتیاد متفاوتی از سایرین هستند. بنابراین روش ترک حشیش مانند سایر مواد مخدر بستگی به شرایط خاص هر فرد دارد.

نمودار ترک حشیش نسبت به زمان

No Data Found

سوء مصرف حشیش حشیش و اعتیاد به آن

مصرف مداوم کانابیس از نوجوانی اثرات ماندگاری در ذهن و مغز فرد به‌جا می‌گذارد. از آنجایی که این ماده مخدر در کشور ما غیر قانونی است انواع مختلفی از حشیش و ماریجوانا با دوز‌ها و قدرت متفاوت در بازار مصرف وجود دارد. بسته به کیفیت مخدری که فرد در طول سالیان استفاده کرده است و همچنین مدت زمانی که به آن اعتیاد دارد علائم اعتیاد و در ادامه عوارض ترک در فرد مشاهده می‌شود. علاوه بر این عوارض ناشی از ترک حشیش تا حد زیادی فردی و به نوعی ژنتیکی است. افراد با ویژگی‌های مختلف جسمانی و مغزی علائم متفاوتی از سوئمصرف را نشان می‌دهند. علائم سوءمصرف مواد در بیماران بر اساس ژنتیک آن‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مورد دیگری که در علائم اعتیاد و عوارض ترک حشیش مؤثر است چگونگی مصرف و قدرت حشیش است.

مصرف حشیش یا خانواده کانابیس‌ها مانند ماری جوانا و گل و علف، علائم مختلف جسمی و روانی را در بدن و ذهن شما ایجاد می‌کنند. علائم سوء مصرف مواد در بیماران ممکن است بر اساس ژنتیک آن‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. سایر عواملی که می‌توانند بیشتر موثر باشند قدرت حشیش و همچنین چگونگی مصرف آن است. تجربیات قبلی شما از استفاده این ماده محرک اعتیادآور نیز می‌تواند در واکنش شما به دارو تأثیر بگذارد. برخی از علائم موقتی هستند، اما بسیاری از آن‌ها می‌توانند طولانی‌تر در بدن بمانند. علائم طولانی مدت ممکن است منجر به عوارض جسمی و روحی شود.

علائم سوء مصرف حشیش می‌تواند هم در استفاده‌های گاه به گاه و هم به صورت مزمن در شخص ایجاد شود. علائم موقت متداول شامل موارد زیر است:

• افزایش احساسات و تغییرات خلق و خوی
  • حساس کند شدن گذر زمان در هنگام مصرف حشیش
  • گرم گرفتن با دیگران و معاشرتی‌تر شدن به‌صورت غیر معمول
  • خنده‌های بی‌دلیل و بی‌مورد
  • افزایش ضربان قلب و اشتها
  • کاهش انرژی و افزایش بی انگیزگی
  • مشکلات و فراموشی حافظه کوتاه مدت

همچنین مصرف طولانی مدت حشیش می‌تواند منجر به عوارض ماندگار و جدی‌تر شود. عوارض جسمی و ذهنی طولانی مدت مصرف این ماده شامل موارد زیر است:

• آسیب به ریه‌ها
  • مشکلات قلبی
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • مشکلات در یادگیری و تمرکز
  • پارانویا و توهم
  • افسردگی و اضطراب
  • افکار خودکشی
  • تشدید بیماری اسکیزوفرنی

حشیش نیز مانند ماری‌جوانا از بخش خاصی از گیاه شاهدانه به دست می‌آید. یکی از مواد محرک اعتیادآور که این روزها استفاده از آن رو به افزایش است. حشیش از بخش‌های مو مانند گیاه شاهدانه، موسوم به تریکوم یا کرک، و از برگ، ساقه و گل این گیاه استخراج می‌شود. حشیش نیز به شکل‌های مختلف مصرف می‌شود، در این میان یکی از پرمصرف‌ترین گونه‌های حشیش یک ماده رزینی جامد است. البته این ماده به صورت خمیر مانند یا تکه‌های جامد زرد، مایل به قهوه‌ای یا سیاه رنگ نیز مصرف می‌شود. روغن آن معمولاً ظاهری موم مانند یا شیره مانند و رنگی زرد یا طلایی دارد. روغن آن را می‌توان به صورت قطعات جامد درآورد، در این حالت حشیش به صورت برگه‌های زرد رنگ شیشه مانند عرضه می‌شود. حشیش مخدری قوی با اعتیادآوری بالا هست و به سرعت ایجاد وابستگی روانی می‌کند. مصرف این ماده محرک باعث بروز عوارض جبران ناپذیری در فرد مصرف کننده می‌شود که بیمار باید هر چه سریع‌تر برای ترک آن به بهترین مرکز ترک حشیش مراجعه کند.

هزینه ترک  حشیش  حشیش چقدر است؟

هزینه ترک حشیش در یک کلینیک ترک اعتیاد به میزان مصرف و طول زمان ترک وابسته است. این میزان هزینه با توجه به میزان و مدت زمان مصرف پیشین حشیش و در نتیجه وابستگی فرد تعیین می‌شود. برای ترک حشیش و دستیابی به وضعیتی بدون مصرف مواد، فرآیند سم زدایی اعتیاد ضروری است. این فرآیند شامل مشاوره تخصصی، برنامه‌های تحت نظر پزشکی، و استفاده از داروها و روش‌های کمکی برای کاهش علائم سختی و افزایش اراده فرد در ترک حشیش است. از این‌رو، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود و به نیازهای هر فرد بستگی دارد.

درمان بستری ترک اعتیاد حشیش اعتیاد حشیش در کلینیک دکتر جوادی

ترک اعتیاد به حشیش به روش بستری مراحل متعددی دارد. ابتدا بیمار در مرکز تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی پذیرش می‌شود، سپس سم زدایی و فرآیند ارزیابی انجام می‌شود. روش‌های درمانی مختلفی در این مراکز در اختیار بیماران قرار داده می‌شود. اگر خود یا یکی از عزیزانتان به دلیل ترس از علائم آزاردهنده خماری و ترک حشیش همچنان به مصرف آن ادامه می‌دهید، باید تحت درمان ترک اعتیاد بصورت سم زدایی تدریجی قرار بگیرید. از علائم قطع مصرف حشیش می‌توان به بی‌خوابی، تب، لرز، بی‌اشتهایی، دل درد، ولع و میل شدید به مصرف مواد، افسردگی، تحریک پذیری و اضطراب اشاره کرد. مرحله سم زدایی غالباً دلیل اصلی اجتناب بسیاری از بیماران برای شروع درمان اعتیاد است. ترس از تحمل علائم ترک، دلیل مشترک تقریباً تمام مصرف کنندگان مواد مخدر و محرک برای اجتناب از شروع درمان است.

ممکن است مراکز درمانی محدودی در محل زندگی‌تان وجود داشته باشد که درمان سرپایی و بستری خاص اعتیاد به حشیش را ارائه دهد، انگشت شمار بودن این مراکز به دلیل عاملهای جغرافیایی و دیگر مولفه‌های مربوط به شیوع مواد خاص است. با این حال روش‌های متعددی برای کمک به معتادان به حشیش در بهترین کمپ‌ ترک اعتیاد و محیط بستری ارائه می‌شود. هنگام بررسی مسائل مربوط به اعتیاد به حشیش از یاد نبرید که مراکز درمانی می‌توانند شما را از این مشکلات نجات دهند و تمام نیازهایتان را به روشی مناسب برطرف کنند، به شرطی که صادق باشید.

ویژگی‌های کلینیک تخصصی دکتر جوادی کلینیک تخصصی دکتر جوادی

برای ترک حشیش بهتر است به مرکزی تخصصی مراجعه کنید که خدمات ویژه ای را به شما ارائه می دهد. از ویژگی های کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• دارا بودن امکانات رفاهی و هتلینگ
  • بهترین کادر روانپزشکی و روانشناس ترک اعتیاد
  • روش‌های نوین درمانی
  • اتاق‌های مجزا با امکانات رفاهی ویژه
  • بهترین و مجهزترین مرکز با حضور شبانه‌روزی کادر درمانی
  • پیگیری پس از درمان

درمان سرپایی ترک حشیش ترک حشیش

هرچند بهترین روش برای ترک اعتیاد حشیش بستری در یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد زیر نظر پزشکان متخصص است، اما بیمارانی که با اعتیاد به حشیش دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند روش سرپایی را برای غلبه بر این مشکل انتخاب کنند. درمان سرپایی برای بیمارانی مناسب است که مسئولیت مراقبت از خانواده‌شان را به عهده دارند، نان‌آور خانه هستند یا تعهدات شغلی و تحصیلی اجازه بستری شدن به آن‌ها نمی‌دهد. از فواید ترک حشیش در روش سرپایی این است که همچنان از درمان مناسب برخوردار می‌شوند و در عین حال این امکان را دارند که به مسئولیت‌های فعلی خود نیز عمل کنند.

ترک اعتیاد به حشیش به هیچ وجه آسان نیست و دشواری این درمان سرنوشت ساز در نهایت به خود بیمار و اراده‌اش برای ترک حشیش بستگی دارد.

سوالات متداول متداول

برای ترک همیشگی حشیش و کنترل علائم ترک می‌بایست دوره بستری برای ترک حشیش تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

دریافت برنامه درمانی جامع برای ترک اعتیاد حشیش در کلینیک دکتر جوادی  این امکان را به بیماران خود میدهد که بهترین روش ترک اعتیاد را طبق شرایط خود انتخاب کنند.

مدت زمان ترک حشیش به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی حشیش در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.