مرکز ترک اعتیاد الکل در تهران

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/25

ترک الکل نیازمند متخصصین حرفه‌ای اعتیاد است. در طول فرایند درمان اعتیاد به الکل، عوارض ترک خطرناکی نظیر تشنج ممکن است رخ دهد. از اینرو برای درمان اعتیاد باید حتما به مراکز ترک الکل در تهران مراجعه کنید. نظارت پزشکان متخصص اعتیاد، علائم ترک را کاهش و یا بهبود خواهد داد و منجر به فرایند درمانی ایمن و راحت می‌گردد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین مرکز ترک الکل در تهران را معرفی کنیم. اگر شما یا یکی از عزیزانتان دچار اعتیاد به الکل هستید و قصد درمان دارید، این مطلب را بخوانید.

معرفی بهترین مرکز ترک الکل در تهران

کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی در صدر مراکز درمانی و به عنوان بهترین مرکز ترک الکل در تهران شناخته شده است. این مرکز با بهره گیری از متخصصین ترک اعتیاد، از جدیدترین روش های ترک برای درمان شما استفاده می‌کند. در این راستا انواع روش های نوین اعتیاد از قبیل کاشت ایمپلنت نالتروکسان، کاشت ایمپلنت دی سولفیرام و… در این مرکز قابل اجرا است.

مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی با داشتن امکانات رفاهی و هتلینگ از قبیل اتاق‌های vip، یک نفره و دونفره و امکانات شخصی نظیر یخچال، کمد اختصاصی، تلویزیون، اینترنت برای انجام فعالیت‌های کاری و روزانه، محیط کار درمانی به منظور حفظ و تقویت انگیزه بیمار، برای شما محیطی آرامبخش و خارج از هرگونه استربس فراهم کرده است.

متخصصین مجهزترین کلینیک ترک الکل در تهران از به روزترین دانش اعتیاد برخوردار هستند و با روش‌های سنتی اعتیاد که اغلب در کمپ ترک اعتیاد استفاده می‌شود، خداحافظی کرده‌اند.

روش های درمانی در بهترین مركز ترك اعتياد الكل تهران

در تهران، مرکز ترک دکتر جوادی، ترکیبی از روش‌های ترک اعتیاد را بکار می‌برد، تا درمان بصورت ریشه‌ای صورت گیرد. متاسفانه الکل علاوه بر اعتیاد جسمی، اعتیاد روانی نیز ایجاد می‌کند. اثرات الکل روی مغز ثابت شده است، در حقیقت الکل شیمی مغز را تغییر می‌دهد. از این رو تیم متخصص دکتر جوادی اعم از پزشک ترک اعتیاد، روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد و… درصدد درمان اعتیاد جسمی و روانی هستند و از مجموع روش‌های زیر استفاده می‌کنند:

سم زدایی ترک الکل

سم زدایی ترک، در حقیقت اولین گام اجرایی درمان اعتیاد فرد است. در این رویکرد الکل از بدن خارج می‌شود. متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، به جای روش سنتی بوقلمون سرد، از سم زدایی تدریجی به منظور پاکسازی بدن استفاده می‌کنند. علت آن است که در سم زدایی تدریجی، دوز الکل مصرفی به تدریج کاهش می‌یابد و در نهایت به صفر می‌رسد ، در حالیکه در بوقلمون سرد بصورت ناگهانی مصرف الکل قطع می‌شود. علائم ترک پاسخی به نبود الکل در بدن است، حالا شما بگویید در کدام روش علائم سنگین‌تری تجربه خواهد شد؟! بله درست است به دلیل قطع ناگهانی مصرف الکل، در بوقلمون سرد فرد دچار علائم ترک سنگین‌تری می‌شود، این در حالیست که با ترک تدریجی الکل، بدن به مرور به عدم حضور الکل عادت کرده و خود را با شرایط جدید سازگار می‌کند.

دارودرمانی

متاسفانه در کمپ ترک اعتیاد و برخی از مراکز ترک الکل در تهران، داروهای شبه افیونی و اعتیادآور برای درمان استفاده می‌شود. اما در بهترین مرکز ترک اعتیاد الکل در تهران به هیچ عنوان داروهایی که پتانسیل اعتیاد دارند، کاربرد نخواهد داشت. برای الکل از داروهایی مانند دی سولفیرام، نالتروکسان و اکامپروسات استفاده می‌شود که از میل به الکل یا مصرف آن جلوگیری می‌کنند. در حقیقت متد دارودرمانی در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی به منظور بهبود یا کاهش شدت علائم ترک الکل بکار می‌رود.

روش های درمانی در بهترین مركز ترك اعتياد الكل تهران

کاشت ایمپلنت دی سولفیرام

در معتبرترین کلینیک ترک الکل غرب تهران از این روش به عنوان یک روش نوین ترک اعتیاد به منظور جلوگیری از مصرف الکل استفاده می‌شود. کاشت ایمپلنت دی سولفیرام نباید همزمان با مصرف الکل صورت گیرد، از این رو بعد از سم زدایی اجرا خواهد شد. زیرا عوارض مصرف همزمان دی سولفیرام و الکل بسیار ناخوشایند است.

روان درمانی و بازتوانی

در بهترین مرکز ترک اعتیاد به الکل در تهران روی این بخش تاکید ویژه‌ای می‌شود. زیرا اگر شما به مرکزی مراجعه کنید که تنها به ترک اعتیاد جسمی و پاکسازی الکل از بدنتان بپردازد، به احتمال قوی دوباره به مصرف الکل روی می‌آورید. اما با حضور در جلسات روان درمانی و صحبت با روانشناس ترک اعتیاد مرکز دکتر جوادی، می‌توانید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید. مهم‌ترین رویکرد کاربردی برای درمان اعتیاد روانی، درمان شناختی-رفتاری است. در این رویکرد شما می‌توانید متوجه شوید که در چه موقعیت‌هایی به مصرف الکل روی می‌آورید و چگونه به شرایط تنش‌زا پاسخ می‌دهید، در ضمن می‌توانید یاد بگیرید که نحوه مقابله صحیح با مشکلات چگونه باشد تا نیازی به مصرف الکل برای کاهش استرس خود نداشته باشید.

مراحل درمان در بهترین مرکز ترک الکل

برای آگاهی از مراحل ترک در کمپ ترک اعتیاد دکتر جوادی موارد زیر را بخوانید:

• در بدو ورود برای شما یک جلسه مشاوره برگزار خواهد شد. تا پزشک ترک اعتیاد در مورد نوع درمان و شرایط کلی بیمار اطلاعاتی بدست آورد.
  • سپس یک سری آزمایشات کلی مانند آزمایش خون به منظور بررسی شرایط جسمی فرد انجام می‌شود
  • در این مرحله روانشناس ترک اعتیاد به همراهی پزشک ترک اعتیاد، بهترین برنامه درمانی فرد را با توجه به موقعیت روحی و جسمی او تنظیم خواهند کرد.
  • حال زمان اجرای برنامه درمانی جامع است.
  • برنامه درمانی با سم زدایی تدریجی الکل از بدن آغاز می‌شود.
  • دارودرمانی برای کاهش شدت و بهبود عوارض ترک الکل تجویز می‌شود(تجویز داروی پزشکی توسط پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد برای درمان علائم ترک جسمی و روانی ترک صورت می‌گیرد).
  • روان درمانی برای بهبود علائم ترک روانی و پیدا کردن علت اعتیاد و درمان آن اجرا خواهد شد.
  • در حین درمان فرد، کاردرمانی نیز انجام می‌شود تا انگیزه او برای ادامه مسیر درمان تقویت گردد.
  • تغذیه در مبحث اعتیاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو از مشاور تغذیه نیز برای هر بیمار کمک گرفته می‌شود. مخصوصا در مورد ترک الکل، فرد به احتمال زیاد دچار بی‌‍اشتهایی خواهد شد و مشاور تغذیه به بهبود روند غذایی او می‌تواند کمک شایانی بکند.
  • مراقبت‌های بعد از ترک

در بهترین مرکز ترک در تهران، یعنی مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، ما از به روزترین روش های ترک اعتیاد و ترکیبی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. مرکز ما با بهره‌گیری از امکانات رفاهی و هتلینگ و همچنین متخصصین مجرب در زمینه اعتیاد می‌توانند به ترک تضمینی الکل شما بپردازند. کافیست همین حالا اراده کنید و با ما تماس بگیرید. ما در مسیر درمان همراه شما خواهیم بود.

1402/09/25