۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

بهترین مرکز ترک الکل (از خصوصی تا دولتی)

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/07/17
امتیاز به نوشته:
5/5

همان‌طور که می‌دانید مصرف بیش از اندازه هر ماده‌ای و افراط در انجام هر کاری، نوعی اعتیاد به حساب می‌آید که شما برای ترک هر یک از این عادت‌ها، باید از روش‌ها و متدهای خاصی استفاده کنید؛ بنابراین چون مصرف بیش از اندازه الکل نوعی اعتیاد به شمار می‌رود، برای ترک الکل مانند ترک اعتیاد به مواد مخدر نیز، شما باید به مراکز و کلینیک‌های درمانی مراجعه کنید. در حال حاضر بر طبق آمارهای به دست آمده، از جمعیت ۸۱ میلیونی، چیزی بالغ بر ۲ تا ۳ میلیون ایرانی درگیر اعتیاد هستند و در مقایسه با سایر کشورهای جهان، این آمار بالاترین نرخ اعتیاد به حساب می‌آید.

البته خبر خوب این است که در سالیان اخیر به منظور جلوگیری از افزایش این آمار تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است و مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد بسیاری در مناطق مختلف استان تهران تاسیس شده‌اند و افراد می‌توانند برای درمان بیماری خود به آن‌ها مراجعه کنند ولی در چنین شرایطی انتخاب مرکز ترک الکل و اعتیادی که هم معتبر بوده و هم خدمات مناسبی به بیماران خود ارائه کند، کار سخت و دشواری خواهد بود.

بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین مرکز ترک الکل خصوصی و دولتی را معرفی کنیم که خدمات رفاهی مناسب، خدمات بهداشتی خوب و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و خدمات انگیزشی به بیماران خود ارائه می‌کنند و همچنین این مراکز به عنوان یک مزیت از به‌روزترین متدها و براساس علم روز دنیا برای ترک اعتیاد استفاده می‌کنند اما پیش از آنکه به سراغ معرفی بهترین مرکز ترک الکل خصوصی و دولتی در تهران برویم، بر خود لازم می‌دانیم تا به این دو پرسش مهم پاسخ بدهیم که اساسا فرآیند ترک الکل در یک کلینیک درمانی به چه شکل است و ترک الکل به چه شیوه‌ای انجام می‌شود.

بهترین مرکز ترک الکل از خصوصی تا دولتی

ترک الکل در یک کلینیک درمانی به چه شکل است؟

اعتیاد به مصرف بیش از اندازه الکل بیماری‌ای است که می‌تواند افراد زیادی را به خود درگیر کند و ابتلا به آن صرف نظر از پارامترهایی مانند سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی و وضعیت اقتصادی فرد، یک معضل تلقی میگردد. به علاوه هر چه فرد به مدت طولانی‌تری به مصرف الکل اعتیاد داشته باشد، ترک الکل برای چنین فردی کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود اما این هرگز به معنی غیرممکن بودن آن نیست. درواقع برای ترک الکل در کلینیک، از سوی آن مرکز برنامه‌ای درمانی به شما داده می‌شود و در طول انجام این برنامه درمانی، فرد بیمار حمایت‌های لازم را از سوی پرسنل مرکز ترک الکل دریافت می‌کند.

نکته مهمی که باید در ارتباط با ترک الکل به آن توجه داشته باشید این است که هر فرد بیماری برای ترک الکل لازم است که دوره برنامه ترک الکل را زیر نظر یک پزشک متخصص بگذارند، تا هم فرد نتیجه مناسبی از آن برنامه درمانی بگیرد و همچنین احتمال لغزش مجدد فرد به مصرف الکل تقریبا به صفر برسد.

ترک الکل به چه شیوه ای انجام می‌شود؟

تاثیر هر ماده‌ای بر روی بدن هر فردی به عوامل مختلفی وابسته است اما از جمله اساسی‌ترین تاثیرات مصرف بیش از اندازه الکل روی بدن افراد، به خطر افتادن سلامتی به ویژه سلامت مغز است. چرا که مصرف بیش از اندازه الکل در طولانی مدت آسیب‌های جدی به سلامت مغز و جسم وارد می‌کند و سلامت روانی فرد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. پس باتوجه به موارد گفته شده مصرف بیش از اندازه الکل نه تنها بر نحوه عملکرد مغز افراد تاثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند آسیب‌های جدی به جسم آن‌ها وارد کند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ترک الکل بدون مراجعه به مرکز ترک اعتیاد و کمک گرفتن از پزشکان این مراکز تقریبا غیرممکن خواهد بود.

چون در مرکز ترک الکل به طور معمول، فرآیند ترک به وسیله سم زدایی آغاز می‌شود و فرد بیمار پس از گذراندن دوره نقاهت و استفاده از خدمات رفاهی، روانپزشکی و مشاوره‌های روانشناسی مرکز ترک اعتیاد، می‌تواند مجدد حس شیرین زندگی سالم و به دور از اعتیاد را تجربه کند.

بهترین مرکز ترک الکل خصوصی

تا اینجای مقاله در مورد اهمیت این موضوع صحبت کردیم که مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر تا چه اندازه می‌تواند در ترک الکل موثر باشد اما باوجود اینکه در حال حاضر تعداد مراکز ترک الکل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، انتخاب و شناسایی یک مرکز ترک الکل کار بسیار دشواری خواهد بود.

ما در اینجا مراکز ترک الکل معتبری را به شما معرفی خواهیم کرد که پرسنل و پزشکان این مرکز به شکلی تخصصی خدمات خود را بیماران و مراجعه‌کنندگان خود ارائه می‌کنند.

درمان اعتیاد به الکل در مرکز ترک الکل طلوع

ترک اعتیاد به الکل و مشروب در مرکز ترک الکل طلوع روش مناسبی است که شما با استفاده از خدمات این مرکز درمانی، با گذشت زمان و گذراندن دوره برنامه‌های درمانی، تجربه موفقی از درمان خود با استفاده از این روش داشته باشید. درواقع در این مرکز، انواع مختلفی از روش‌های ترک اعتیاد و سم‌زدایی برای درمان بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیماران باتوجه به وضعیت سلامتی و اجتماعی خود یکی از این روش ها را انتخاب می‌کنند. به علاوه سم‌زدایی در مرکز ترک الکل طلوع به دو صورت سرپایی و بستری انجام می‌شود و در این شرایط نیز وضعیت سلامتی و اجتماعی هر فردی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مناسب‌ترین روش برای درمان بیماری فرد موردنظر و ترک الکل انتخاب شود.

بهترین مرکز ترک الکل (از خصوصی تا دولتی)

درمان اعتیاد به الکل در مرکز ترک الکل پیام

یکی دیگر از کلینیک هایی که برای ترک الکل می توان به آنجا مراجعه کرد، کلینیک ترک الکل پیام است. فرد بعد از مراجعه به این کلینیک، توسط مشاورین این مجموعه از نظر روحی و روانی بررسی می شود و بعد از آن توسط پزشکان متخصص نحوه مصرف و میزان آن بررسی و داروهای مورد نیاز تجویز می شود. در این مرکز برای ترک الکل از روش های نوین مانند ایمپلنت دی سولفیرام استفاده می شود. روانشناسان و روانپزشکان در این مجموعه تا پایان طول درمان همراه شما خواهند بود تا وسوسه مجدد مصرف را از شما دور کنند. اتاق های بستری در این مرکز بسیار مجهز و دارای خدمات ویژه هتلینگ است.

درمان اعتیاد به الکل در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی

در کلینیک تخصصی دکتر جوادی، کادر و پرسنلی مجرب گرد هم آمده‌اند تا تمامی خدمات مربوط به درمان ترک الکل را به بهترین شکل ممکن به بیماران این مرکز درمانی ارائه کنند. به علاوه کلینیک ترک الکل دکتر جوادی از جمله مراکز ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به الکل پیشرفته در تهران به حساب می‌آید. درواقع از این جهت این مرکز درمانی با این عنوان شناخته می‌شود که تمامی امکانات رفاهی و هتلینگ اعم از اتاق‌های VIP و لوکس به صورت مجزا، خدمات و سرویس‌های نگهداری بیمارستانی به صورت شبانه‌روزی به بیماران ارائه می‌شود. ارائه این خدمات در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد دکتر جوادی، این مرکز را نسبت به سایر مراکز برای ترک الکل، متمایز کرده است.

نکته جالب توجه دیگر در مورد این مرکز درمان اعتیاد شبانه‌روزی، ارائه خدمات به همراه بیماران است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فراهم کردن اتاق رفاهی برای همراهان بیمار، ارائه خدمات گروه درمانی، مشاوره‌های روزانه روانشناس اعتیاد به صورت خصوصی با بیمار و همراهان بیمار، ارائه خدمات اورژانس و آمبولانس در مواقع اضطراری اشاره کرد.

کلینیک ترک الکل دکتر جوادی

فرآیند ترک الکل در کلینیک های تخصصی درمان اعتیاد

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، روش سم‌زدایی بهترین و موثرترین راهکار برای درمان و ترک اعتیاد به الکل است و باید بگوییم که در ابتدا این مراکز، بیشتر برای افرادی مناسب است که در گذشته تجربه ناموفقی در ترک الکل داشته‌اند و به همین دلیل به دنبال روشی مناسب برای درمان اعتیاد خود هستند. روشی که برای ترک الکل در کلینیک تخصصی درمان اعتیاد دکتر جوادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش سم‌زدایی الکل با نالتروکسان و دی سولفیرام است. در خصوص درمان اعتیاد به الکل با استفاده از روش سم‌زدایی باید به این نکته مهم اشاره کنیم که برنامه ترک اعتیاد با استفاده از سم‌زدایی به طور معمول حدود سه تا چهار هفته طول می‌کشد.

بهترین مرکز ترک الکل دولتی

بهترین مرکز ترک اعتیاد خصوصی از تجربه و تخصص قوی در زمینه درمان اعتیاد برخوردار است. این مراکز ترک اعتیاد عموماً دارای تیم‌های متخصص و متعهدی هستند که به طور کامل به نیازها و وضعیت هر فرد پاسخ می‌دهند. آنها از روش‌های مدرن و موثر در ترک اعتیاد استفاده کرده و برنامه‌های درمانی شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهند. همچنین، این مرکزها به فراهم کردن محیطی حمایتی و انسانی برای افراد متعهد هستند تا آنها را در مسیر ترک اعتیاد همراهی کنند. انتخاب بهترین مرکز ترک اعتیاد می‌تواند ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین قدم باشد تا فرد به سمت بهبود و بهبود سلامتی خود حرکت کند.

در طی سالیان اخیر، تلاش‌های فراوانی برای کنترل آمار میزان افراد معتاد در کشور انجام شده است و تعداد زیادی مرکز ترک الکل و اعتیاد زیرنظر دولت تاسیس شده‌اند اما در مقایسه با مراکز ترک الکل خصوصی، این مراکز خصوصی بوده‌اند که گوی سقبت را ربودند.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که باید به این موضوع باور داشته باشید که اعتیاد یک بیماری قابل درمان است اما مهم این است که اولین قدم را در این مسیر محکم بردارید و روشی را برای خود انتخاب کنید که می‌تواند بیشترین میزان موفقیت را برای شما داشته باشد.

1402/07/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =