ترک ماری جوانا در خانه

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/15

ترک کردن ماری جوانا در خانه اگر به تنهایی و بدون کمک حرفه‌ای انجام شود، عوارض ترک بسیار ناخوشایندی خواهد داشت. به منظور کنترل این علائم، دریافت کمک حرفه‌ای برای ترک گل ضروری است تا بتوان فرآیندی ایمن را طی کرد. در این مطلب قصد داریم راجع به راه های ترک ماری جوانا در منزل صحبت کنیم، اگر قصد درمان اعتیاد به ماری جوانا را دارید، با ما همراه باشید.

راه های ترک گل در منزل

اگر محیط خانه را برای ترک مناسب می‌بینید، لازم است تا در گام ابتدایی نوع سم زدایی ترک ماری جوانا را انتخاب کنید. می‌دانیم که فرایند سم زدایی در بدن افراد مختلف متفاوت است، یک شخص می‌تواند فرایند سم زدایی سبک و فرد دیگر می‌تواند سم زدایی با علائم ترک شدید را تجربه کند. عوامل موثر بر شدت سم زدایی ماری جوانا به میزان اعتیاد، مدت مصرف گل، ژنتیک، جنسیت، محیطی که در آن برای ترک اقدام می‌کنید و روش سم زدایی بستگی دارد. در میان راه های ترک گل در خانه، دو رویکرد متداول سم زدایی وجود دارد که عبارتند از:

ترک گل در منزل

بوقلمون سرد از روش های ترک ماری جوانا در خانه

افرادی که از کمک حرفه‌ای بهره نمی‌گیرند و به ترک ماری جوانا در منزل می‌پردازند، اغلب از روش بوقلمون سرد استفاده می‌کنند. بوقملون سرد شامل ترک ناگهانی مصرف ماری جوانا می‌باشد. به دلیل قطع یکباره مصرف گل، علائم ترک بسیار شدید و ناخوشایند خواهد بود. افرادی معمولا از این روش استفاده می‌کنند که به توانایی خود در ترک تدریجی ماری جوانا شک دارند و همچنین طرفدار نتایج سریع هستند. توجه داشته باشید که به دلیل تجربه علائم ترک گل شدید، معمولا افرادی که این رویکرد را بکار می‌برند، عود می‌کنند.

سم زدایی تدریجی روشی موثر برای ترک گل در خانه

این روش شامل خروج تدریجی ماری جوانا از بدن است. در این روش دوز مصرفی گل به تدریج کاهش می‌یابد، از این رو شدت علائم ترک کم‌تر از بوقلمون سرد خواهد بود. برای سم زدایی تدریجی لازم است تا یک برنامه درمانی از یک مرکز ترک الکل معتبر در تهران، مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی دریافت کرده و اگر می‌خواهید به ترک ماری جوانا در خانه بپردازید، بر طبق آن عمل کنید. این نوع درمان را درمان سرپایی می‌نامیم.

برای افرادی که از اعتیادهای سنگین رنج می‌برند، معمولا توصیه می‌شود، از درمان بستری بهره‌مند شوند تا در صورت بروز علائم ترک شدید، این عوارض سریعا توسط کادر درمان مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی کنترل گردند. اما علائم ترک ماری جوانا شامل چه مواردی هستند؟ مطلب زیر را بخوانید تا بدانید چه روندی را قرار است طی کنید.

علائم ترک ماری جوانا

علائم رایج ترک ماری جوانا شامل موارد زیر خواهد بود:

• پرخاشگری
  • اضطراب
  • تغییرات اشتها
  • هوس
  • علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، تعریق و لرز
  • تحریک پذیری و نوسانات خلقی
  • مشکلات خواب
  • کاهش یا افزایش وزن

برای برخی افراد، علائم پس از ترک حاد گل نیز وجود دارد که می‌تواند تا ماه‌ها ادامه دار باشد، مخصوصا اگر بدون دریافت کمک از مراکز ترک اعتیاد، اقدام به ترک ماری جوانا در خانه کنید.

اگر اقدام به ترک ماری جوانا در خانه کنید، محرک ها را جدی بگیرید!

محرک می‌تواند هر شی، فرد یا محیطی باشد که شما را به یاد مصرف ماری جوانا می‌اندازد. مسلما با ترک گل در خانه، بیشتر در معرض این محرک‌ها قرار خواهید گرفت و احتمال عود شما بالا می‌رود. اما در محیطی مانند مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، محیط عاری از هر نوع محرک بوده و این کمک شایانی به روند ترک گل خواهد کرد.

نکات مهم برای ترک گل در خانه

نکاتی برای ترک گل در خانه

عوامل زیر به شما برای ترک ماری جوانا در منزل کمک می‌کند:

• پیدا کردن عوامل حواس پرتی

یکی از علائم ترک گل، میل و هوس نسبت به این ماده است. میل به گل را می‌توان با پرت کردن حواس خود کاهش داد. مثلا یک مهارت جدید یا مورد علاقه خود را انجام دهید. بطور کلی یک روتین جدید زندگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید زندگی گذشته خود را راحت‌تر فراموش کنید.

• ورزش کردن

ورزش کردن منجر به داشتن انرژی و انگیزه بیشتری می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند تا با علائم ترک ماری جوانا در خانه کنار بیایید. از آنجایی که مصرف گل بر استرس و پاداش تاثیر می‌گذارد، ورزش می‌تواند به مدیریت استرس و کاهش میل کمک کند.

• خود مراقبتی در روند ترک گل در منزل

با خود مراقبتی می‌توانید روند ترک ماری جوانا در خانه را بهبود ببخشید. تغذیه سالم، استراحت کافی، تنفس عمیق، آرام سازی عضلات و….همگی جز برنامه‌های خود مراقبتی است که می‌توانید انجام دهید.

• یافتن حمایت و پشتیبابی

داشتن کسانی که شما را در فرایند ترک گل حمایت می‌کنند، می‌تواند بسیار موثر باشد. اما حمایت حرفه‌ای یعنی حضور روانشناس و روانپزشک ترک اعتیاد در یک کلینیک ترک اعتیاد خوب در تهران(نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی)، در کنار شما روند درمان را بهبود خواهد بخشید.

راه های دریافت کمک حرفه ای برای ترک ماری جوانا در خانه

دریافت کمک حرفه‌ای برای ترک ماری جوانا احتمال موفقیت آن را افزایش خواهد داد. متخصصصین مرکز دکتر جوادی با استفاده از دارو درمانی و روان درمانی علائم ترک کاهش داده یا بطور کلی آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

دارودرمانی برای ترک گل

برای ترک ماری جوانا هیچ دارویی مورد تایید FDA نیست. اما برخی داروها نظیر بوسپیرون می‌تواند به کاهش شدت علائم ترک گل مانند اضطراب و تحریک پذیری کمک کند.

روان درمانی ترک ماری جوانا

روان درمانی توسط روانشناس ترک ماری جوانا با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که رویکرد آن متناسب با نیاز هر بیمار تعیین خواهد شد. از رویکردهای روان درمانی موثر برای ترک اعتیاد، درمان شناختی رفتاری است که فرد می‌تواند در طی آن مهارت‌های مقابله‌ای منفی خود را شناسایی کرده و با مهارت‌های مقابله‌ای مثبت جایگزین کند. رویکردهای دیگر عبارتند از: مدیریت احتمالی و مصاحبه انگیزشی.

بهترین مرکز ترک ماری جوانا در تهران برای دریافت برنامه درمانی

مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، با بهره‌گیری از خدمات درمانی سرپایی و بستری می‌تواند به افرادی با سلیقه‌های مختلف خدمات ارائه دهد. چه بخواهید برای ترک ماری جوانا در خانه اقدام کنید چه بخواهید آن را در یک مرکز معتبر ترک اعتیاد درمان کنید، می‌توانید به کادر پزشکی مرکز دکتر جوادی مراجعه کنید و از خدمات ما برخوردار شوید. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید تا بتوانید فرایند درمانی ایمن و راحت را طی کنید.

1402/11/15