۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

علائم اعتیاد به گل در جوانان به چه شکل بروز پیدا می کند؟

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/15
امتیاز به نوشته:
5/5

اگر نگاهی به آمارهای منتشر شده توسط کلینیک های ترک اعتیاد بیاندازیم متوجه می‌شویم که امروزه افراد زیادی به خصوص جوان ها درگیر اعتیاد به مصرف گل شده‌اند. در پی این موضوع دغدغه بسیاری از خانواده‌ها تشخیص زودهنگام این موضوع در میان فرزندانشان است. در این صورت می‌توانند با اقدام به موقع برای ترک اعتیاد، آینده فرزندان خود را نجات بدهند. در این مقاله تصمیم داریم تا با علائم اعتیاد به گل آشنا شویم. اگر احساس می‌کنید که شما یا عزیزانتان احتمالا دچار این بیماری شده‌اید حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید.

محرک گل را بیشتر بشناسید

در ابتدا بهتر است با مواد محرک آشنا شویم و بتوانیم این ماده اعتیاد آور را تشخیص بدهیم. در واقع گل، ماری جوانا، حشیش و علف (وید) همگی گیاهان روان گردان هستند که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند. استعمال این ماده مخدر به صورت سیگار های دست پیچ صورت می‌گیرد و به شدت در میان جوانان رایج است. طبق مشاهدات کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی و دیگر کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد مشکل اصلی ناآگاهی مردم و جوانان است. آنها تصور می‌کنند که محرک گل اعتیادآور نبوده و به راحتی می‌توانند روی مصرف آن کنترل داشته باشند. در صورتی که محرک گل و انواع مشتقات آن به شدت باعث ایجاد اعتیاد روانی و ذهنی در فرد مصرف کننده می‌شود و به مرور زمان عوارض جسمی و ذهنی نظیر دیگر مخدرهای اعتیادآور دارد. در ادامه با علائم مصرف مخدر گل بیشتر آشنا می‌شویم.

درمان خود را در کلینیک ترک اعتیاد دکترجوادی بهترین مرکز ترک ماری جوانا به همراه روانشناسان متخصص شروع کنید.

شماره تماس: ۰۲۱۷۹۴۴۱

نشانه ها و علائم مصرف مواد مخدر گل چیست؟

گل یا همان ماری جوانا یکی از خطرناک‌ترین مخدر‌هایی است که بیشتر مصرف کنندگان آن جوانان هستند. مخدر گل ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی ‌قراری در فرد ایجاد می‌کند و باعث توهم می ‌شود. شاید در باور عمومی به اشتباه مخدر گل کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده باشد اما چنین نیست. تاثیر مخدر گل بر روی مغز تا حدی است که در صورت مصرف نکردن، فرد دچار اضطراب شدید، تپش قلب و بی قراری می‌شود.

علائم ظاهری مصرف ماده گل در جوانان

نشانه های زیادی در رابطه با سوء مصرف ماده گل وجود دارد. که در اینجا به بررسی برخی از نشانه های ظاهری که در فرد مصرف کننده بروز پیدا می‌کند، می‌پردازیم.

علائ اعتیاد به مخدرگل

  • قرمزی چشم ها
  • تاری دید
  • سرفه خشک
  • خشکی دهان و تشنگی
  • تندی ضربان قلب
  • مشکلات خواب
  • از دست دادن وزن
  • پرخاشگری و عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • بی قراری
  • کابوس های شبانه
  • آهسته شدن زمان واکنش
  • از دست دادن کنترل رفتاری

این ها بخشی از علائم ظاهری هستند که در فرد مصرف کننده مخدر گل نمایان می‌شود. علاوه بر این موارد، مصرف مخدر گل عوارض جبران ناپذیری بر روی روند تحلیل مغزی ایجاد می‌کند. اما با وجود همه این مشکلات سوال رایج در میان افراد و خانواده‌ها این است که ترک گل چند روز طول می کشد؟ این در صورتی است که اقدام به ترک اعتیاد کل با روش درست و تحت نظر پزشک بسیار بیشتر از طول دوره درمان اهمیت دارد که بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

آیا تست اعتیاد به گل می تواند اعتیاد را نشان دهد؟

علاوه بر تمام نشانه های ظاهری که در فرد مبتلا به سوء مصرف گل نمود پیدا می‌کند، یکی از راه‌های تشخیص مواد مخدر گل انجام تست اعتیاد گل (THC) است. باید در نظر داشته باشید که تست اعتیاد به گل امکان پذیر است اما برای وجود یا عدم وجود اعتیاد فرد کافی نیست. تست اعتیاد به ماری جوانا و گل دارای درصدی خطا است که پیشنهاد میشود برای اطمینان از این موضوع به کلینیک های تخصصی و پزشک مراجعه کنید.

عوارض مصرف مخدر گل

اگر به دنبال یک روش خانگی برای تست اعتیاد گل می گردید می تواند از کیت تست اعتیاد خانگی حشیش استفاده کنید. این کیت می تواند تا حدودی وجود مخدر گل یا ماری جوانا را تشخیص بدهد اما قطعی نیست.


در همین زمینه بخوانید: روش های نوین در ترک اعتیاد چیست؟


عوارض مصرف مخدر گل

همان طور که میدانید مصرف ماده محرک گل علاوه بر نشانه های جسمی و روانی ظاهری یک سری عوارض هم به همراه دارد. برخی از این عوارض بر اثر مصرف کوتاه مدت بوده و برخی دیگر در طولانی مدت بروز پیدا می‌کنند. عمدتا عوارض مصرف ماری جوانا و گل خصوصا در طولانی مدت شبیه به یکدیگرند که در ادامه به برخی از این عوارض اشاره شده است.

عوارض کوتاه مدت مصرف گل

  • گیجی و بی‌توجهی به اطراف
  • تند شدن ضربان قلب و افزایش اضطراب
  • آسیب به حافظه
  • پرخاشگری
  • افسردگی و گوشه نشینی
  • از بین بردن مهارت های احتیاطی در رانندگی
  • ناتوانی در تشخیص رویا و واقعیت
  • کاهش قدرت تصمیم گیری

اه های درمان ترک اعتیاد گل

عوارض بلند مدت مصرف گل

  • از دست رفتن حافظه
  • اختلالات یادگیری
  • نوسانات اخلاقی
  • کاهش میل جنسی
  • اختلال در سلول های جنسی و ایجاد ناباروری
  • ایجاد مشکلات تنفسی و ریوی

[bannershortcode image_src=”https://drjavadiclinic.com/wp-content/uploads/2020/10/banner-implant.jpg” image_width=”932″ image_height=”273″ image_alt=”ایمپلنت نالتروکسان” phone=”02179441″ title=”بهترین روش برای جلوگیری از بازگشت به اعتیاد با ایمپلنت نالتروکسان” phone_text=”02179441″ first_link=”https://drjavadiclinic.com/service/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86/” first_link_title=”ایمپلنت نالتروکسان” second_link=”https://drjavadiclinic.com/contact-us/” second_link_title=”تماس با ما”]ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد است.[/bannershortcode]

راههای درمان اعتیاد به گل کدام است؟

یکی سری نکات مشترک و ضروری در رابطه با هر ترک اعتیادی وجود دارد که بیماران باید به آن توجه داشته باشند. به عنوان مثال اولین قدم ضروری برای ترک اعتیاد به ماری جوانا صحیح مراجعه به یک کلینیک تخصصی با افراد باتجربه است. حال تفاوتی ندارد که ترک حشیش باشد یا داروهای اعتیاد آور مانند آلپرازولام و یا زولپیدم. تشخیص صحیح و به کار بردن روش های درست برای ترک اعتیاد دقیقا همان چیزی است که می‌تواند عوارض ناشی از ترک اعتیاد هر ماده مخدری از جمله گل را به حداقل ممکن برساند؛ ضمن آنکه می‌تواند یک ترک اعتیاد بدون بازگشت را به همراه داشته باشد.

1402/11/15

29 پاسخ به “علائم اعتیاد به گل در جوانان به چه شکل بروز پیدا می کند؟”

  1. سودابه احمدی گفت:

    سلام
    مقاله شما را خواندم خیلی کامل بود اما اگه میشود من را بیشتر راهنمایی کنید . پسر من 17 سالش است .تو وسایلش از این سبزیا پیدا کردم که بوی تندی داره . تو اینترنت جستجو کردم فهمیدم بهش میگویند ماریجوانا. هنوز نمیدونه که من متوجه شدم . چطور میتونم بهش بگم که بیاد بریم سم زدایی کنه از بدنش بره بیرون؟ لطفا سریع بهم جواب بدید خیلی نگرانشم

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام
      ماریجوانا جز مواد محرک است و سم زدایی آن بصورت تدریجی می‌باشد. می‌توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید و از راهنمایی روانشناسان ما بهره مند شوید.

      • Roya گفت:

        سلام من نزدیک یک سال و چهار ماه ازدواج کردم. اخلاق همسرم بد یه مدت خیلی تغییر کرده، قبلا خیلی خوب و با حوصله مهربون بود. الان خیلی عوض شده عصبی بداخلاق افسرده. همش میخاد از خونه بره بیرون، خود زنی میکنه، از سرکار میاد چشاش خیلی قرمز، زشت میشه خیلی لاغر شده، میبینمش خیلی براش ناراحت میشم. غیر مستقیم گفتم اگه چیزی هست بگو تا کمکت کنم داد میکشه تو داری بهم تهمت معتاد بودن رو میزنی توروخدا بگید چیکار کنم ? مشاورم بهش گفتم بریم باهام نمیاد

        • کلینیک دکتر جوادی گفت:

          سلام دوست عزیز
          ما شرایط شما را درک می کنیم، ولی بدون جلسات مشاوره حضوری لطفا قضاوت همسرتان را کنار بگذارید و دوستانه از او بخواهید با شما همراه شود. در اینگونه اختلافات تنها راز موفقیت حفظ آرامش و رابطه متقابل است تا بواسطه آن به اهدافتان نزدیک شوید. اگر نمی توانید همسرتان را برای شرکت در جلسه مشاوره متقاعد کنید، خودتان مراجعه کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند مراجعه به مشاور بدون همسرشان فایده ای ندارد، این طور نیست. شما می توانید از مزایای مشاوره بهره مند شوید، حتی اگر به تنهایی در آن شرکت کنید. در طول جلسات مشاوره به راه حل های خوبی برای رفتار با همسرتان، بهبود رابطه و تغییر خود می رسید. حتی اگر همسرتان نظر خوبی نسبت به مشاوره نداشته باشد، تغییر شما می تواند رابطه شما را به سمت بهتر شدن پیش ببرد و همسرتان هم با مشاهده تغییرات رفتار شما به حضور در جلسات تشویق می شود.

  2. حدیث مطهری نیا گفت:

    سلام .
    ممنون بابت راهنمایی هاتون
    برادر من همه این علائم هارو داره و هرچی بهش میگم نکش میگه دوست دارم نمیدونم چی کنم میشه راهنمایی کنین

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      در خصوص چگونگی برخورد با ایشان و جلب رضایتشان برای ترک، باید در ابتدا خودتان به مشاور کلینیک مراجعه کنید.

  3. میلاد گفت:

    باسلام من مصرف میکنم ولی احساس میکنم اعتیادنداره بنظرتون وضعیت من چطوره؟؟؟؟

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      همانطور که خیلی از دوستان گریبانگیر اعتیاد، در این سایت از تجربیات خودشان برای ما گفتند و نیز صحبت های ما با بیماران مصرف‌کننده، همگی نشان دهنده این است که در ابتدا هیچ فردی باور به امکان ایجاد وابستگی به مواد مخدر مصرفی خود نداشته است. همه در ابتدا بصورت تفریحی شروع کردند ولی به مرور که تحمل بدن بالا میرود و بدن دوز بیشتری میطلبد، شما متوجه میزان وابستگی و اعتیاد خود میشوید. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با روان‌شناس مجموعه ما، همه روزه در ساعات کاری مراجعه فرمایید.

    • amin گفت:

      سلام ببخشید میشه چن تا سوال ازتون از طریق پیوی واتساپ یا ایدی تلگرام بپرسم؟

      • کلینیک دکتر جوادی گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای ارتباط با ما لطفا با شماره ۴۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲- ۰۲۱ تماس بگیرید. به دلیل تعطیلات قرنطینه و ازدیاد مراجعین برای پذیرش، در حال حاضر از طریق فضای مجازی امکان پاسخ‌گویی نیست.

  4. حسین گفت:

    سلام باتشکر از کلینیک خوبتون،بنده به مدت چهار ماه مصرف گل داشتم و دقیقا اعلام اعتیاد کوتاه مدت ب گل رو احساس کردم مخصوصا خشکی دهان و عدم تشخیص خواب و واقعیت،الان هم ۲ماهه ترک کردم و هنوز اون علائم رو دارم،خواستم بدونم چه مدت طول میکشه که از این شرایط رهایی پیدا کنم و درضمن ۱۸سالمه باسپاس فراوان

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیلی ممنون از لطف شما، خوشحالیم که شما با اراده تصمیم به ترک گل گرفته‌اید. در مورد علائم ترک نگران نباشید و با روانشناس در مورد دلایل مصرف گل در گذشته صحبت کنید تا با از بین رفتن ریشه افکار منفی در شما، امکان بازگشت دوباره به اعتیاد از بین برود. با ورزش و مطالعه سعی کنید افکار خود را متمرکز کنید. به تدریج علائم در شما کم میشود و تا آن زمان باید صبور باشید و به هیچ وجه برای رفع این علائم از ماده مخدر دیگر استفاده نکنید. برای دریافت مشاوره از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی میتوانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

      • حسین بهروزچکان گفت:

        حداکثر تا چند ماه علائم از بین رفته و کامل پاک میشم؟

        • کلینیک دکتر جوادی گفت:

          سلام دوست عزیز
          بستگی به مدت زمان اعتیاد و دوز مصرف فرد دارد. مطمئناً میزان ماندگاری علائم در کسی که دو ماه به مصرف گل اعتیاد داشته، با کسی که 4 سال مصرف میکرده، کمتر است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

      • حسین گفت:

        حداکثر چند ماه علائم باقی میمونه؟

        • کلینیک دکتر جوادی گفت:

          سلام دوست عزیز
          با توجه به میزان دوز مصرفی فرد و مدت زمان اعتیاد، متغیر است. حتی نحوه ترک نیز بر میزان ماندگاری علائم تاثیر میگذارد. با ترک اصولی و علمی میتوانید روی کاهش علائم امیدوار باشید.

          • حسین گفت:

            ببخشید منظورتون از ترک اصولی چیه؟

          • کلینیک دکتر جوادی گفت:

            سلام دوست عزیز
            منظور از ترک اصولی، ترک اعتیاد به صورت تدریجی، علمی و تحت مراقبت تیم پزشکی متشکل از روانپزشک و مشاور است.

  5. م.ش گفت:

    سلام،من یه پسر ۱۵ ساله دارم و با دوستانی رفت و آمد داره که میدونم یکی دوتاشون تفریحی گل مصرف میکنن، خودش تا ب حال علائمی نداشته ولی چطور میتونم مطمئن بشم
    آیا صلاحه که ناگهانی ببرمش آزمایش؟اصلا آزمایش نشون میده؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای جلوگیری از روابط پر خطر و تغییر دوستان می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید یا فرزندتان را قانع کنید که به یک مشاور روانشناس مراجعه کند، و در صورت نیاز می‌توانید از کیت های تست اعتیاد استفاده کنید، که البته بدون مشورت روانشناس این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم.

  6. nafas گفت:

    سلام وقتتون بخیر من به تازگی متوجه شدم که نامزدم گل میکشه و بهش هم گفتم و خیلی پشیمونه و من واقعا هرجور که فکرشو میکنم نمیتونم کنارش بمونم و اونم میگه بمون و من ترک میکنم ،قول میدم .باید چیکار کنم بنظر شما؟
    میگه اگه بری بدتر میشم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کلینیک دکتر جوادی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بدلیل اینکه این موضوع قطعا با آینده شما و حتی فرزندتان ارتباط مستقیم دارد، حتما با روانشناس مجرب در این زمینه مشورت کنید. در صورت اطمینان از اراده و صداقت ایشان جهت ترک اعتیاد، با هماهنگی یک مرکز ترک اعتیاد درمان ایشان را آغاز کنید و در طی درمان نیز بطور مستقیم بر عملکرد ایشان نظارت داشته باشید. همکاری خانواده، تغییر محل سکونت، تغییر محل کار و قطع ارتباط با دوستان قبلی در این زمینه بسیار به ایشان کمک می‌کند.

  7. مریم باقر گفت:

    میشع بهم کمک کنید من نامزدم ب گل اعتیاد پیدا کرده و خیلی عوض شده جوری شده ک دیگه نمیشناسمش حتی باهام بهم زده من باید چیکار. کنم چ جوری بهش کمک کنم

    • hdmteam گفت:

      عوارض مواد محرک بیشتر بر روی اعصاب و روان فرد است که با مشاوره های روان درمانی میتوانید مسیر ترک اعتیاد را برای او هموار کنید.

  8. سامینا گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    من با آقا پسری آشنا شده بودم و قصد ازدواج داشتیم، منتها ایشون موضوعی رو به من گفتند که من خیلی می‌ترسم! ایشون گفتند میدونند که در سن 63 سالگی فوت میکنن چون چندین سال پیش که گل مصرف کردند از زندگی تا مرگشون رو دیدن! و بطور کامل یادشون نمیاد ولی یادشونه که اون چیزهایی که دیدن روی عدد 63 متوقف شده! و یه صدایی هم توی گوششون نجوا میکرده: “اینا همه فراموش میشه مگه نه”وقتی بهش گفتم برو بابا توهم بوده و توهمت رو جدی نگیر، گفت گل که توهم‌زا نیست، مواد شیمیایی توهم زاست! حالا میخوام از شما بپرسم که آیا درسته که آدم گل بکشه و از تولد تا مرگش رو مشاهده کنه؟! چون من نظر یه سری مصرف کننده گل رو خوندم میگفتن گل آدم رو به تکامل میرسونه!! آیا گل توهم زا نیست؟! و اما سوال مهم ترم اینه که میخوام نظر شما رو درباره حرفهای پارتنرم بدونم! ایشون قبلا گل، سیگار، تریاک، قلیان و مشروبات الکلی بصورت تفریحی مصرف میکرده و الان میگه هیچ کدوم رو دیگه مصرف نمیکنه، اما من با این تعریفش بهش شک کردم! چطور میتونم متوجه بشم چیزی مصرف میکنه یا نه؟؟! آیا جا داره از این آدم بترسم و ازش دوری کنم؟ از وقتی اینو واسم تعریف کرده ازش میترسم و حتی شب ها فکر و خیال سراغم میاد و به شدت خوف میکنم، طوریکه سه شبه نتونستم بخوابم…

    • hdmteam گفت:

      لطفاً به روانشناس متخصص ترک اعتیاد مراجعه کنید. توجیه و هذیان گویی چیزی نیست که بتوان در ابتدای زندگی مشترک از آن چشم پوشی کرد.

  9. ناشناس گفت:

    سلام مرسی از مقاله ی خوبتون من میخواستم امتحان کنم گل رو خیلی کنجکاوم بدونم چه حسی میده ، بنظر شما چیکا کنم؟

    • hdmteam گفت:

      دنبال تفریح مناسب تری باشید که عواقبش قابل جبران باشه 🙂

  10. Sina گفت:

    سلام.
    من سینام 18 سالمه دوساله گل میکشیدم روزی پنج تا پیپر شایدم بیشتر میشد ولی یه داستانی پیش اومد که گذاشتم کنار به درد نمیخوره الانم که اینجا پیام گذاشتم برایه هم سنو سال هایه خودم گذاشتم. (اون رفیقتون که زنگ میزنه بهتون بیا گل گرفتم بکشیم، اعتیاد نداره بچه نشو فلان…. خودش گرفتارش شده میخواد شمارم بدبخت کنه) دو سال از زندگی کردن افتادم ضرر مالی خیلی دادم درکل نکشید حتی برایه یه بار
    جا داره تشکر کنم از دکتر جوادی که خیلی کمک کردن که به زندگی عادی خودم برگردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =