قرص ترک گل

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/12/20

ماری جوانا یک ماده مخدر تفریحی است که بسیاری از افراد گمان می‌کنند اعتیادآور نیست، اما برعکس! ماری جوانا پتانسیل اعتیاد بالایی دارد و می‌تواند افراد را دچار وابستگی بکند. در اینصورت اگر برای قطع مصرف آن اقدام کنید، دچار علائم ترک خواهید شد. علائم ترک گل، تهدیدکننده زندگی نیستند، اما می‌توانند ناخوشایند باشند. از این رو باید از روش های اصولی برای درمان اعتیاد به ماری جوانا استفاده کرد. یکی از روش ها کاربرد داروی ترک ماری جوانا است. در این مطلب قصد داریم تا بطور خاص در مورد قرص ترک گل صحبت کنیم. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که قصد ترک اعتیاد به ماری جوانا را دارید، با ما همراه باشید.

قرص ترک ماری جوانا چیست؟

معمولا در فرایند سم زدایی گل از بدن، علائم ترک ماری جوانا ظاهر خواهد شد. این علائم اگرچه کشنده نیستند، اما می‌توانند فوق العاده ناخوشایند باشند. داروی ترک ماری جوانا، در واقع دارویی است که به برطرف شدن و یا کاهش شدت علائم مذکور کمک می‌کند.

باید بدانید هیچ دارویی برای ترک اعتیاد ماری جوانا وجود ندارد، اما چندین قرص ترک هستند که به شما در رفع و بهبودی علائم ترک کمک می‌کنند.

بهترین قرص ترک ماری جوانا چیست؟

داروهای گیاهی ترک ماری جوانا برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، زیرا علائم ترک بروز یافته در افراد متفاوت است. بنابراین

بهترین راه برای دانستن اینکه چه داروهایی باید مصرف کنید، مراجعه به متخصص ترک اعتیاد است. پزشک حاضر در کلینیک دکتر جوادی وضعیت شما را ارزیابی می کند و چندین آزمایش انجام می دهد تا مطمئن شود که به کدام قرص ترک گل حساسیت ندارید.

پس از دریافت نسخه، باید داروها را طبق برنامه و با دوز تجویزی مصرف کنید. استفاده از رویکرد دارو درمانی برای ترک اعتیاد، می تواند به کاهش علائم ناخوشایند ترک کمک کند. همچنین شما را برای مقاومت در برابر وسوسه بازگشت به مصرف ماری جوانا مجهزتر می کند.

بهترین قرص ترک گل

داروی ترک ماری جوانا شامل چه مواردی است؟

قرص ترک گل شامل موارد زیر است:

گاباپنتین

گاباپنین یک داروی مسکن درد عصبی و صرع است که به افراد در ترک ماری جوانا کمک می‌کند. گاباپنتین سیستم استرس در مغز فرد را که با ترک گل فعال می‌شود، هدف قرار می‌دهد. افرادی که از داروی ترک ماری جوانا استفاده می‌کنند، علائم ترک کمتری از قبیل بیخوابی را تجربه خواهند کرد.

در حقیقت مصرف گل می‌تواند مدارهای استرس را فعال و موجب اختلالات خواب، اضطراب، تحریک پذیری و ناهنجاری شود که هریک از این موارد می‌تواند فرد را برای بازگشت به مصرف ترغیب کند. اما مصرف گاباپنتین منجر به کاهش سندرم ترک و مقاومت در برابر هوس و میل مصرف ماری جوانا خواهد شد. توجه داشته باشید از آنجایی که این قرص ترک گل مغز را آرام می‌کند، می‌تواند دارای عوارض جانبی مانند خواب آلودگی نیز باشد.

داروی ترک ماری جوانا ضدافسردگی

زمانیکه برای ترک ماری جانا اقدام می‌کنید، ممکن است دچار علائم افسردگی، نوسانات خلقی، انگیزه نداشتن و یا اختلالات تمرکز شوید. در اینصورت پزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی می‌تواند برای شما برخی از داروهای ضدافسردگی نظیر سرترالین، فلوکسین و… را تجویز کند. لازم به ذکر است که افسردگی تنها با دارو درمان نمی‌شود و برای درمان کامل آن لازم است تا در جلساتی که توسط روانشناس ترک اعتیاد در مرکز دکتر جوادی تنظیم می‌شود نیز شرکت کنید

بنزودیازپین ها

علائم ترک ماری جوانا می‌تواند شما را مضطرب و بیخواب کند، برای برطرف کردن علائم مذکور می‌توانید از داروی ترک ماری جوانای لورازپام و کلونازپام بهره بگیرید.

Dronabinol  (Marinol)

این یک داروی مصنوعی است که اثراتی مشابه  THC روی بدن دارد.

-Nاستیل سیستئین (NAC)

این قرص ترک گل، علائم ترک را بهبود می‌بخشد. این دارو موجب کاهش هوس و میل نسبت به گل و همچنین بهبود نوسانات خلقی می‌شود.

در این مطلب راجع به قرص ترک ماری جوانا صحبت کردیم. باید بدانید که رویکرد درمان دارویی برای ترک ماری جوانا، جزئی از برنامه جامع درمانی تنظیم شده در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی است و عموما در کنار سم زدایی و روان درمانی از آن بهره گرفته می‌شود. انتخاب داروی ترک ماری جوانا و دوزهای آن باید متناسب با نیازهای فرد باشد و توسط متخصص مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی نظارت شود تا عوارض جانبی آن به حداقل رسیده و اثربخشی آن به حداکثر برسد. اگر خواهان ترک تضمینی اعتیاد به گل هستید، می‌توانید با متخصصین مرکز دکتر جوادی تماس بگیرید.

1402/12/20