داروی گیاهی برای ترک گل

دارو گیاهی برای ترک گل
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/12/20

استفاده از داروی گیاهی برای ترک، می‌تواند تکمیل کننده فرایند درمان اعتیاد شما باشد. اما هرگز نمی‌توان آن‌ را به عنوان یک گزینه درمانی اصلی در نظر گرفت. بسیاری از شما عزیزان در فرایند ترک گل، به دنبال بهترین داروی گیاهی برای ترک ماری جوانا هستید. از این رو متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، بر آن شدند تا مطلبی را به مبحث “داروی گیاهی برای ترک گل” اختصاص دهند. اگر طرفدار طب سنتی هستید و می‌خواهید برای ترک اعتیاد از این داروها بهره بگیرید، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

داروی گیاهی برای ترک گل به چه منظوری استفاده می شود؟

معمولا فرایند ترک اعتیاد به ماری جوانا با سم زدایی آغاز می‌گردد. به دلیل وابستگی و سازگاری بدن با مواد ماری جوانا، بدن فرد به کاهش دوز مصرفی گل در طی سم زدایی واکنش نشان خواهد داد. این واکنش بصورت علائم ترک ماری جوانا نشان داده می‌شود. متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، برای برطرف کردن و یا کاهش شدت عوارض ترک، از رویکردهای مانند داروی ترک گل، روان درمانی و داروی گیاهی برای ترک گل بهره می‌گیرند.

استفاده از رویکرد داروی گیاهی برای ترک ماری جوانا کافیست؟

پاسخ یک نه مطلق است! ترک اعتیاد به گل، حتما باید زیر نظر متخصصین حرفه‌ای اعتیاد صورت گیرد و به منظور آن لازم است تا از روش های ترک اصولی مانند سم زدایی تدریجی، داروی ترک گل و روان درمانی بهره گرفته شود. در حقیقت رویکرد داروی گیاهی برای ترک ماری جوانا یک جز از برنامه درمانی جامع می‌تواند باشد.

داروی گیاهی برای ترک گل شامل چه مواردی است؟

داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر ماری جوانا عبارتند از:

• جینسینگ

یکی از مهم ترین و سخت ترین علائم ترک، میل و هوس زیاد به این ماده است. در کنار روان درمانی و داروهای پزشکی می‌توانید از داروی گیاهی جینسینگ برای کاهش شدت هوس استفاده کنید. همچنین این دارو می‌تواند انرژی و تمرکز از دست رفته بواسطه مصرف گل را تا حدود زیادی بازیابی کند. قبل از مصرف این دارو، حتما با پزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مشورت کنید، زیرا خطر تداخل جینسینگ با سایر داروها وجود دارد.

• خار مریم

اگر دچار آسیب کبدی هستید، این داروی گیاهی ترک می‌تواند به بازسازی بافت کبد کمک کند.

میزان تاثیر دارو گیاهی برای ترک گل

• لوبلیا

این داروی گیاهی برای ترک می‌تواند مفید باشد، زیرا هوس و میل ناشی از آن را کاهش می‌دهد و همچنین می‌تواند اختلالات تمرکز و اضطراب ناشی از قطع مصرف ماری جوانا را کم کند.

• کندر

داروی گیاهی کندر می‌تواند اضطراب ناشی از ترک را کاهش دهد.

• بابونه

یک داروی گیاهی برای ترک، بابونه است. بابونه عملکرد روده و معده را تنظیم کرده و به هضم غذا نیز کمک می‌کند. در نتیجه می‌تواند علائمی  مانند اسهال و اختلالات معده را بهبود ببخشد.

• جینکو

برخی از عوارض ترک عبارت است از:اختلال حافظه، اختلال تمرکز و نوسانات خلقی. تمامی این موارد می‌تواند با جینکو بهبود یابد.

• فلفل سیاه

فلفل سیاه را می‌توان قوی ترین داروی گیاهی برای ترک در نظر گرفت. زیرا این دارو می‌تواند بسیاری از علائم ترک گل را درمان کند.

• زنجبیل

یکی از علائم ترک اسهال است که با داروی گیاهی زنجبیل درمان می‌یابد.

• بلغور

از علائم ترک  می‌توان به انرژی کم، افکار منفی، اضطراب و تنش درونی، اختلالات خواب، کج خلقی و… اشاره کرد. آب بلغور می‌تواند علائم مذکور بهبود دهد و از این طریق انگیزه بیمار را برای درمان کامل اعتیاد تقویت کند.

• سنبل الطیب

یک داروی گیاهی برای ترک ، سنبل الطیب می‌باشد. علف گربه می‌تواند علائمی مانند اختلالات دستگاه گوارش، اختلالات معده، تهوع، عفونت ریه و سردرد را بهبود ببخشد.

• نعناع

این داروی گیاهی برای ترک مناسب است، زیرا خواص آرامبخشی دارد و می‌تواند اختلالات خواب را بهبود ببخشد. همچنین اختلالات گوارشی، اضطراب و درد معده را نیز می‌تواند تسکین دهد.

• اسطوخودوس

این داروی گیاهی برای ترک مفید است، چون می‌تواند اضطراب ناشی از کاهش دوز گل را بهبود ببخشد.

• داروی گیاهی قاشقک

دم کرده این داروی گیاهی برای ترک خوب است، زیرا می‌تواند منجر به افزایش ترشح اندورفین در مغز شود. برای اینکه ترک اعتیاد بطور کامل صورت گیرد، باید سیستم عصبی بدن باز هم به نبودن ماری جوانا عادت کند. بهترین داروی گیاهی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر ماری جوانا به منظور تقویت سیستم عصبی و بهبود اضطراب گیاه قاشقک است.

سایر داروهای گیاهی برای ترک عبارتند از: گیاه قاصدک، شاه پسند آبی، نارون قرمز و ریشه طلایی. توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه این داروها ممکن است شما را درگیر عوارض بکند. لذا قبل از مصرف هر کدام، حتما با پزشک حاضر در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی مشورت نمایید.

در این مطلب به بررسی داروی گیاهی برای ترک پرداختیم. حالا می‌دانیم که استفاده از داروهای گیاهی به منظور بهبود علائم ترک بکار می‌رود، اما نمی‌توان آن را به عنوان درمان تکمیلی در نظر گرفت. اگر بخواهید ماری جاوانا را ترک کنید باید کمک حرفه‌ای دریافت کنید، زیرا به تنهایی از پس آن برنمی‌آیید و به احتمال زیاد دچار عود خواهید شد. برای استفاده از روش های معتبر ترک کافیست تا با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید.

1402/12/20