۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

آیا ترک گل سخت است؟

آیا ترک گل سخت است
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/29
امتیاز به نوشته:
5/5

بسیاری از افراد در شروع مسیر ترک مواد مخدری نظیر گل یا ماری جوانا دچار اضطراب و سردرگمی هستند و می‌پرسند « ایا ترک گل سخت است ؟» باید بگوییم که بطور کلی فرایند ترک اعتیاد آسان نیست و ترک گل نیز می‌تواند برای برخی افراد نسبت به سایر مردم، دشوارتر باشد. در برخی از افراد وابستگی جسمی و روانی به ماری جوانا بیشتر بوده و از این رو ترک سخت‌تر است. اما خبر خوب آن است که با دریافت پشتیبانی حرفه‌ای و استفاده از روش‌های ترک اصولی می‌توانید با حداقل درد و خماری، از شر اعتیاد به ماری جوانا خلاص شوید. اگر می‌خواهید بدانید که « برای ترک راحت تر ماری جوانا چه کار باید کرد؟» به خواندن این مطلب ادامه دهید.

آیا می توان گل را بدون بازگشت ترک کرد؟

بله امکان ترک اعتیاد بخ مواد مخدر ماریجوانا بطور قطعی وجود دارد، اما ممکن است که برای برخی از افراد، فرایند ترک سخت باشد و آن‌ها چالش‌های بیشتری را در مسیر درمان خود داشته باشد. اما با مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر در تهران نظیر مرکز دکتر جوادی و استفاده از رویکردهایی مانند مشاوره روانشناختی، سم زدایی و داروی ترک گل و البته اراده فردی، می‌توان گل را بدون بازگشت ترک کرد.

برای ترک راحت تر ماری جوانا چه کنیم؟

گفتیم که در بعضی از بیماران، ترک سخت است، اما می‌توان فرایند درمان اعتیاد را حتی برای این دسته از افراد آسان کرد. به منظور ترک راحت‌تر ماری جوانا کارهای زیر را انجام دهید:

  1. دریافت حمایت از خانواده و دوستان: برای ترک راحت‌تر گل می‌توانید از افراد قابل اعتماد زندگی خود بخواهید که شما را در مسیر ترک حمایت کنند. درخواست حمایت را به منزله ضعف تان تلقی نکنید، بلکه این کار نشان دهنده شجاعت شماست. در موارد مواجهه با علائم ترک گل ، حمایت دوستان می‌تواند برای جلوگیری از عود بسیار موثر باشد.
  2. دریافت مشاوره ترک اعتیاد: روان درمانی ترک اعتیاد، به دلیل اثرات منفی گل بر مغز و بدن، در مسیر ترک راحت‌تر ماری جوانا بسیار موثر خواهد بود. در روان درمانی ریشه گرایش به اعتیاد پیدا شده و علائم ترک روانی بهبود می‌یابد.
  3. تغییر سبک و روال زندگی: ایجاد فعالیت‌های سالم و مفید، مثل ورزش، هنر یا علایق دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا حواس خود را از مصرف ماریجوانا یا گل پرت کنید.
  4. اجرای تکنیک‌های مدیریت استرس: یاد گیری تکنیک‌هایی مانند روش‌های تنفسی، مدیتیشن و تکنیک‌های آرامش به شما در ترک راحت‌تر ماری جوانا کمک می‌کند.
  5. دوری از محرک‌های مصرف گل: محرک‌ها می‌تواند عامل بسیار مهمی در عود ماری جوانا باشد. بنابراین تا حد امکان از حضور در محیط‌هایی که در آن‌ها گل مصرف کرده‌اید، اجتناب کنید.
  6. دریافت کمک حرفه‌ای از یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر: دریافت کمک پزشکی از متخصصین اعتیاد یک مرکز معتبر نظیر کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که ترک بدون بازگشت و با حداقل درد و خماری انجام خواهد شد.

برای ترک راحت تر ماری جوانا چه کنیم؟

خدمات ترک راحت ماری جوانا در مرکز دکتر جوادی

درست است که برای برخی از شما به دلایل مختلف از جمله شدت اعتیاد به گل بسیار زیاد، ترک سخت است، اما با دریافت کمک پزشکی از متخصصین اعتیاد حاضر در کلینیک دکتر جوادی می‌توانید با حداقل درد و خماری فرایند درمان اعتیاد را انجام دهید. خدمات ترک راحت‌تر ماری جوانا در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی عبارت است:

  • مشاوره ترک رایگان در بدو مراجعه
  • مشاوره بستری
  • انجام نقشه مغزی در صورت لزوم
  • ارزیابی جسمی و روانی بیمار
  • تنظیم برنامه جامع درمانی برای هر بیمار
  • استفاده از روش های نوین ترک اعتیاد نظیر کاشت ایمپلنت نالتروکسان
  • سم زدایی با روش‌های اصولی و معتبر
  • استفاده از داروی ترک به منظور مدیریت علائم ترک
  • مشاوره و استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی ترک اعتیاد
  • مشاوره تغذیه به منظور دانستن اینکه برای ترک چه بخوریم
  • ارائه خدمات کار درمانی
  • امکانات رفاهی و هتلینگ و برخورداری از محیطی آرامشبخش
  • مراقبت‌های بعد از ترک

با این تفاسیر، اگر خواهان ترک راحت‌تر ماری جوانا هستید، می‌توانید همین حالا با متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و از خدمات درمانی آن‌ها برخوردار شوید.

1402/11/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 9 =