۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

آیا برای کاهش فشار خون می توان از شیره تریاک استفاده کرد؟

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/07/17
امتیاز به نوشته:
5/5

عمدتاً تصور بیشتر مردم در رابطه با مصرف مخدر تریاک این است که مصرف تریاک باعث پایین آوردن قند خون و فشار خون می‌شود. در مقابل برخی مطالعات هم عکس این موضوع را نشان می‌دهند. به راستی رابطه بین مصرف شیره تریاک و فشار خون چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی از مصرف شیره تریاک و تاثیرات آن روی سلامتی بدن را بررسی کنیم، پس در ادامه همراه کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی باشید.

مخدر تریاک و عوارض مصرف آن چیست؟

تریاک از پرمصرف‌‌ترین مواد مخدر در ایران و برخی کشور‌های همسایه محسوب می‌‌شود که از گیاه خشخاش به دست می‌آید. مخدر تریاک حدود ده درصد مورفین دارد. مورفین یک نوع مسکن قوی برای کاهش درد است. مصرف طولانی مدت تریاک باعث ایجاد وابستگی و در نهایت اعتیاد می‌شود و برای ترک آن باید از مرکز ترک تریاک کمک گرفت. از تریاک، مواد مخدر دیگری نیز به دست می‌‌آید که به آن‌‌ها مواد افیونی می‌گویند. از جمله این مواد می‌توان به شیره، هروئین، کراک و… اشاره کرد.

تریاک تأثیر منفی در کنترل فشار خون دارد

تریاک و همه مخدر‌های وابسته به آن با توجه به دوز مخدری که دارند در کوتاه مدت و طولانی مدت باعث عوارض بسیار خطرناک جسمی و روحی می‌شوند. یکی از جنجالی‌ترین عوارض تریاک، تاثیر آن روی فشار خون است که شایعات زیادی بر سر آن است. در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی قرار است به بررسی همین امر بپردازیم.

[bannershortcode image_src=”https://drjavadiclinic.com/wp-content/uploads/2020/10/banner-implant.jpg” image_width=”932″ image_height=”273″ image_alt=”ایمپلنت نالتروکسان” phone=”02179441″ title=”بهترین روش برای جلوگیری از بازگشت به اعتیاد” phone_text=”02179441″ first_link=”https://drjavadiclinic.com/service/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%b1%d9%88%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86/” first_link_title=”ایمپلنت نالتروکسان” second_link=”https://drjavadiclinic.com/contact-us/” second_link_title=”تماس با ما”]ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا است که برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد استفاده می‌شود.[/bannershortcode]

مصرف شیره تریاک چه خطراتی در پی دارد؟

اخیراً مطالعه‌ای روی ۸ هزار فرد انجام شد که ۶ سال به طول انجامید. افراد مورد مطالعه که مبتلا به سوء‌مصرف تریاک بودند در انتهای تحقیق نتایج قابل استنادی را در اختیار محققین قراردادند. در واقع تحقیقات نشان داد که مصرف تریاک در ۸۳ درصد از این افراد مورد مطالعه تأثیر منفی گذاشته است. مصرف تریاک نه تنها باعث کاهش فشار خون و قند نمی‌شود بلکه میزان آن را افزایش داده و یا منجر به سکته قلبی، مغزی و انواع سرطان‌ها می‌شود.

اثرات منفی ناشی از مصرف شیره تریاک باعث کاهش طول عمر افراد تا ۲۰ سال هم می‌گردد. به همین دلیل در مرکز سم زدایی بدن و ترک اعتیاد دکتر جوادی از بهترین روش‌های ترک اعتیاد با توجه به شرایط هر بیمار استفاده می‌شود. در این صورت بیمار می‌تواند با بهترین روش و در کمترین زمان اقدام به ترک اعتیاد تریاک یا هر ماده مخدر دیگری کند.

نقش تریاک در ابتلا به دیابت و فشار خون

باور های غلط در مورد مصرف تریاک

از گذشته تاکنون مصرف تریاک در کشور ما رواج زیادی داشته است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن برخی شایعه‌ها و باورهای غلط در مورد اثرات مصرف تریاک است. در ادامه به برخی از این باورهای غلط اشاره می کنیم:

  • تریاک باعث کاهش علائم بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود؛
  • تریاک باعث کاهش اضطراب، غم و اندوه و استرس می‌شود؛
  • تریاک باعث افزایش کارایی، توجه و قدرت تمرکز می‌شود؛
  • تریاک انرژی جسمی را بیشتر می‌کند و فعالیت‌ها را بهبود می‌بخشد؛
  • تریاک نسبت به مسکن‌های دیگر اثربخشی بیشتر و عوارض کمتری دارد؛
  • %A

1402/07/17

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.