۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک تریاک با خود تریاک

ترک ماده تریاک با خود تریاک
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/23
امتیاز به نوشته:
5/5

ترک بدون دریافت کمک حرفه‌ای و بصورت خودسرانه بسیار دشوار است. اگر شما فردی هستید که برای ترک تریاک در منزل می‌خواهید اقدام کنید، تاکید می‌کنیم که هرگز آن را به تنهایی انجام ندهید و حداقل از خدمات سرپایی یک مرکز درمانی معتبر نظیر کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی بهره بگیرید. روش های ترک متفاوت است، اما امروز بطور خاص قصد داریم تا به بررسی ترک با خود تریاک بپردازیم. اگر می‌خواهید بدانید که آیا ترک با خود تریاک امکان پذیر است؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید.

ترک ماده تریاک با خود تریاک امکان پذیر است؟

ترک تریاک با خود تریاک امکان‌پذیر نیست. استفاده از تریاک برای ترک ماده تریاک ، یک روش معمولاً ناموفق و خطرناک است. زیرا تریاک یک ماده مخدر است که باعث اعتیاد شدید می‌شود و استفاده مداوم از آن موجب وابستگی فیزیکی و روانی خواهد شد.

باید بدانید که در نهایت، ترک اعتیاد به تریاک یک فرآیند طولانی و دشوار است و نیاز به تعهد و صبر دارد و رویکرد ترک با خود تریاک، به عنوان راهی برای درمان اعتیاد تریاک، نه تنها ناموفق خواهد بود، بلکه می‌تواند به فرد آسیب وارد کند و موجب عود اعتیاد شود.

ترک کردن تریاک با خود تریاک امکان پذیر است؟

ترک ماده تریاک با خود تریاک چگونه انجام می شود؟

معمولا در این رویکرد از مواد مشتق شده تریاک، مانند شربت اپیوم یا شیره تریاک استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که این مواد حاوی تریاک هستند و استفاده از آن‌ها تنها می‌تواند به عنوان جایگزین تریاک کاربرد داشته باشد و منجر به تخفیف علائم ترک تریاک شود. اما در ترک با خود تریاک، عملا اتفاقات دیگری نیز می‌افتد! مغز به حضور مواد مشتق شده تریاک که حالا جایگزین ماده اصلی شده‌اند، عادت کرده و اعتیاد دومرتبه شکل خواهد گرفت. از این رو است که می‌گوییم که ترک تریاک با خود تریاک امکان پذیر نیست.

روش جایگزین رویکرد ترک تریاک با خود تریاک چیست؟

اگر فرد می‌خواهید از اعتیاد به تریاک خلاص شود، بهترین راه این است که کمک حرفه‌ای و درمان اعتیاد تخصصی را از یک مرکز معتبر ترک اعتیاد مانند کلینیک جوادی دریافت نمایید.

در این راستا معمولا ترکیبی از رویکردهای ترک شیره مانند سم زدایی تدریجی ترک تریاک، استفاده از داروهای ترک که پتانسیل اعتیاد ندارند و روان درمانی استفاده می‌شود. البته ممکن است برخی از روش های نوین ترک اعتیاد مانند کاشت ایمپلنت نالتروکسان نیز انجام گیرد تا ترک تریاک بصورت کاملا قطعی انجام شود.

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی معمولا در بدو ورود یک سری ارزیابی های جسمی و روانی روی شما صورت می‌گیرد و متناسب با آن ارزیابی‌ها، برنامه جامع درمانی تنظیم خواهد شد. سپس اولین گام درمان سم زدایی ترک تریاک است. ما در مرکز دکتر جوادی از رویکردهایی مانند ترک با خود تریاک بهره نمی‌گیریم و معمولا سم زدایی بصورت تدریجی انجام می‌شود. سپس داروی ترک برای مدیریت علائم ترک و بعد از آن روان درمانی ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

همچنین، شرکت در گروه‌های حمایتی نیز می‌تواند به فرد کمک کند تا با افرادی که تجربیات مشابهی دارند، ارتباط برقرار نماید و از تجربیات آنها استفاده بکند. اگر خواهان ترک  با روش‌های اصولی هستید، می‌توانید با متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید و از خدمات درمانی آن‌ها بهره مند شوید.

1402/11/23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =