تجربه ترک تریاک در منزل

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/21

بهترین و سریع‌ترین روش ترک تریاک در منزل

بگذارید در ابتدای راه بگوییم که ترک تریاک در منزل، به دلیل بروز علائم ترک ناخوشایند، آسان نیست. دریافت کمک حرفه‌ای و مراجعه به بهترین کلینیک ترک اعتیاد در تهران می‌تواند بسیار فرایندی ایمن و راحت را در اختیار شما بگذارد. با این حال ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم به سمت اهداف پاکسازی خود حرکت کنید. در این مطلب قصد داریم تا بهترین روش ترک تریاک در منزل را آموزش دهیم. اگر خواهان تجربه ترک تریاک در منزل هستید، با ما همراه باشید.

5 نکته مهم برای ترک تریاک در منزل

برای انجام موفق فرایند ترک تریاک در منزل، کارهای زیر را انجام دهید:

1. تاریخ ترک را مشخص کنید.

اگر تاریخی که انتخاب می‌کنید، یک روز خاص مانند روز تولد و… باشد، این انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر درمان اعتیاد به شما خواهد داد.

1. تغییر محیط و دوری از محرک‌ها

هر گونه محرک در خانه یا محل کار باید حذف شود. ارتباط خود را با دوستانی که شما را تشویق به مصرف دوباره تریاک می‌کنند، قطع کنید. برای ترک تریاک در منزل از شر بافور یا وسایلی مثل سیخ و سنجاق، قلیان یا قل قلی خلاص شوید.

1. حواس خود را پرت کنید

یکی از علائم ترک تریاک، میل و هوس زیاد به تریاک است. با ترک تریاک در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، شدت علائم ترک کاهش خواهد یافت. زیرا علائم و نشانه‌های مذکور تحت نظارت پزشکان مدیریت و کنترل می‌شوند و شما تجربه ترک تریاک بدون درد و خماری را خواهید داشت. اما تجربه ترک تریاک در منزل شدت میل و هوس و سایر علائم را افزایش می‌دهد و چون شما تحت نظارت پزشک نیستید، باید از راه حل‌های دیگری برای کنترل عوارض ترک تریاک استفاده کنید. یکی از آن‌ها پرت کردن حواستان است.

فعالیت‌های جایگزین در برابر میل به تریاک، می‌تواند پیاده روی، تماس با یک دوست یا اعضای خانواده و صحبت پیرامون مسائلی که ذهنتان را درگیر کرده است، باشد. این موارد و هر مورد دیگر که شما با آن راحت هستید، می‌تواند برای مقابله میل و هوس شما به تریاک موثر باشد.

1. جمع بندی تلاش‌های گذشته

به تلاش‌هایی که تابحال برای ترک تریاک در منزل داشته‌اید، فکر کنید. بررسی کنید کدام کار موثر بوده و کدام یک موثر نیست. در مورد اینکه کدام مورد ممکن است به عود کمک کرده باشد؟ فکر کنید. بر این اساس برنامه ترک تریاک در منزل موفقی بچینید.

1. شبکه پشتیبانی ایجاد کنید.

داشتن همراه و همدل در مسیر ترک تریاک در منزل بسیار موثر خواهد بود. خانواده و دوستان نقش به سزایی در این راه می‌توانند داشته باشند. از مواد فروش خود بخواهید، دیگر با شما تماس نگیرد و به شما مواد نفروشد. اگر حمایت کننده قوی ندارید و خانواده یا دوستانتان خودشان درگیر هستند، می‌توانید از روانشناس و روانپزشک اعتیاد حاضر در بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران کمک بخواهید. کمک حرفه‌ای فرایند درمان شما ایمن و راحت‌تر خواهد کرد و شانس موفقیت‌تان را افزایش خواهد داد.

عوارض ترک تریاک در خانه

همانطور که گفتیم سم زدایی تریاک موجب بروز علائم ترک خواهد شد. آگاهی از این علائم و دانستن اینکه قرار است چه چیزی در مسیر درمان اتفاق بیفتد، موجب کاهش نگرانی شما خواهد شد. زمانی که شما اقدام به سم زدایی تریاک در خانه می‌کنید، شدت علائم مذکور بیشتر می‌شود. پاکسازی تریاک از بدن شامل عوارض زیر خواهد بود:

• اضطراب
  • بی خوابی
  • آبریزش بینی
  • بیقراری
  • دردعضلانی
  • تپش قلب
  • فشارخون بالا

اگر قصد ندارید به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید، توصیه ما این است که حتما با یک پزشک ترک اعتیاد برای کنترل علائم ترک تریاک مشورت نمایید. زیرا نداشتن کمک حرفه‌ای و انجام سم زدایی تریاک در خانه و به تنهایی، این فرایند را برای شما بسیار آزادهنده خواهد کرد.

انواع روش‌های ترک تریاک

انواع روش‌های ترک تریاک بدون درد عبارت است از:

1. ترک یابویی

ترک یابویی یا بوقلمون سرد به قطع ناگهانی تریاک اشاره دارد. تجربه ترک تریاک در منزل با این روش می‌تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد. این روش حتما باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

1. ترک تدریجی

کاهش تدریجی تریاک و دارودرمانی برای کنترل علائم ترک، می‌تواند روند درمانی ایمن و راحت را برای شما به ارمغان بیارود. مساله اینجاست که این روش نیز حتما باید با برنامه ریزی پزشک ترک اعتیاد و تحت نظارت او انجام شود.

1. ترک تریاک در منزل با دارو

اگر نمی‌خواهید به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید، پیشنهاد ما این است که با یک پزشک ترک اعتیاد مشورت نمایید و از او بخواهید تا با دارودرمانی در مراحل ترک تریاک شما کمک کند. متاسفانه معمولا از متادون یا قرص ب2 برای ترک تریاک استفاده می‌کنند، مساله اینجاست که این داروها به شدت اعتیادآور هستند و تنها صورت مساله را پاک می‌کنند در حالیکه مشکل اصلی یعنی اعتیاد برطرف نمی‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید حتما باید طبق تجویز پزشک پیش بروید.

بهترین روش ترک تریاک در منزل

برای بسیاری از افراد، ترک تریاک در منزل آسانتر است، زیرا آن‌ها در محیط آشنا احساس راحتی بیشتری می‌کنند. اما باید توجه داشت که محیط خانه می‌تواند برای فرد تا حدودی محرک عود باشد. در هر صورت اراده انسان می‌تواند کوه را نیز جابجا کند، در درجه اول اراده محکم و قوی برای ترک و سپس دریافت کمک حرفه‌ای، می‌تواند بهترین تجربه ترک تریاک در منزل را برای شما به ارمغان بیاورد.  با در نظر گرفتن تمام این شرایط، اگر می‌خواهید ترک تریاک در منزل را انجام دهید، توصیه می‌کنیم حتما با پزشک ترک اعتیاد مشورت نموده و از او کمک بخواهید.

در این راستا بهترین پزشک ترک اعتیاد در شمال تهران، آماده مشاوره دادن به شما عزیزان است. برای ترک تریاک در منزل، با تیم متخصص کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید. ما آماده ارائه هر گونه خدمات درمانی و روانشناسی تلفنی و حضوری به شما هستیم. کافیست همین حالا با ما تماس گرفته و از خدمات مورد نظرتان برخوردار شوید.

1402/09/21