۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

اختلالات بعد از ترک تریاک

اختلالات بعد از ترک تریاک
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/20
امتیاز به نوشته:
5/5

وقتی فردی تصمیم به ترک تریاک می‌گیرد، باید خود را برای بروز برخی حالات ناخوشایند جسمی و روانی آماده کند. ما امروز در این مقاله سعی داریم بدانیم که بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟ و فرد چه حالت‌هایی را تجربه می‌کند.

بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟

فرد پس از طی دوره‌ای حدود 2 هفته تا 1 ماه اعتیاد به تریاک را ترک کرده و پس از گذراندن دوره‌های ترک و روان درمانی به زندگی عادی باز می‌گردد. البته این زمان به دوز مصرفی و مدت زمان مصرف هر بیمار بستگی دارد. هر چه میزان و مدت مصرف کمتر باشد، به زمان کمتری نیز برای ترک اعتیاد زمان نیاز داریم.

پس از اتمام دوره سم زدایی فرد ممکن است با علائم ترک اعتیاد تریاک رو به رو شود. مانند:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • اختلال در خواب

اعتیاد به تریاک و افسردگی

رایج‌ترین اختلالی که پس از ترک وابستگی به تریاک می‌تواند زندگی فرد را مختل کند، افسردگی است. وقتی فردی افسرده است انگیزه و علاقه خود را برای ادامه زندگی از دست می‌دهد. چیزی او را شاد نمی‌کند و نمی‌تواند زندگی عادی در کنار عزیزان خود داشته باشد. بهترین راه برای حل این مشکل شرکت در جلسات روان درمانی است.

مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر می‌تواند در زمینه رفع اختلال‌های روانی بیمار نیز شما را یاری رساند. پیشنهاد کلینیک دکتر جوادی به عنوان یکی از بهترین مراکز ترک در تهران این است که حتما تحت نظر پزشک متخصص اعتیاد فرآیند ترک و سم زدایی تریاک از بدن خود را انجام دهید تا با درست‌ترین روش و کمترین عوارض روند ترک و درمان شما به پایان برسد.

در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی پس از طی دوره سم زدایی، بیمار باید در جلسات مشاوره‌ای شرکت کرده تا تعارضات روانی ایجاد شده برای وی و اختلالاتی که باعث بروز اعتیاد در او شده است را مداوا کند. جلسات روان درمانی معمولا به صورت فردی، خانوادگی و گروهی تشکیل می‌شوند تا ارتباطات از هم گسسته بیمار نیز ترمیم شوند و بیمار با ذهن و بدنی سالم به کانون گرم خانواده بازگردد.

اعتیاد به تریاک و افسردگی

شروع زندگی سالم پس از ترک تریاک

پس از ترخیص و یا اتمام دوره ترک فرد باید زندگی سالم و جدید خود را آغاز کند. یکی از مهم ترین فاکتورهای داشتن زندگی سالم، تغذیه درست و رژیم غذایی مناسب است. بدن فرد در هنگام اعتیاد به تریاک آسیب زیادی از  نظر جسمانی می‌بیند و مواد مفید در بدن او از بین می‌روند، به همین دلیل نیاز به تقویت جسمانی دارد. البته بهتر است این رژیم تحت نظر یک مشاوره تغذیه پیگیری شود تا از شدت برخی تعارضات روانی مانند اختلال در خوابیدن یا بروز استرس در فرد جلوگیری کند.

دومین راه برای شروعی دوباره پس از ترک شیره تریاک، ورزش کردن و داشتن بدن و جسمی سالم است. با این کار هم از نظر جسمانی، قوای سابق خود را به دست می‌آورید و هم از نظر روانی شاداب تر خواهید بود. این کار به کاهش اضطراب و داشتن خوابی خوب و با کیفیت کمک شایانی می‌کند.

حتما به این نکته توجه کنید که ممکن است بعد از ترخیص و شروع زندگی عادی شما همچنان به یک مشاور و روانشناس نیاز داشته باشید. پس حتی الامکان خود را از حضور در جلسات روان درمانی محروم نکنید تا زندگی شادتری داشته باشید.‌ یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی پیگیری بیماران پس از ترخیص می‌باشد. در صورت بروز هر گونه اختلال یا مشکلی می‌توانید همچنان با روانشناسان و روانپزشکان ما در این مرکز در ارتباط باشید.

ترک مواد مخدر در کلینیک دکتر جوادی

شما می‌توانید در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی هم به صورت بستری و هم به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفته شوید. شما با مراجعه به این مرکز می‌‌توانید مدت زمان ترک تریاک را کاهش دهید و ترک بدون درد را تجربه کنید. اما بهتر است در جلسات روان درمانی که توسط روانپزشکان و روانشناسان این مرکز برای شما در نظر گرفته شده است شرکت نمایید تا از عوارض روانی پس از ترک اعتیاد تریاک در امان باشید.

یک باور رایج و بسیار اشتباه درباره ترک وجود دارد و آن هم ترک در خانه می‌باشد. فرد با این کار و قطع ناگهانی و غیر اصولی تریاک آسیب جدی و شدیدی به جسم و روان خود می‌زند. در این حالت فرد نه تنها فرآیند ترک را طی نمی‌کند، بلکه ممکن است با مصرف داروهای نامناسب مجددا دچار اعتیاد به مواد مخدر دیگری شود.

پس بهترین راه برای درمان و ترک اعتیاد به تریاک مراجعه به مراکزی است که با روش‌های اصولی و درست و همچنین استفاده از پیشرفته‌ترین متدها اقدام به درمان شما عزیزان می‌نمایند. ما در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان هستیم.

1402/09/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سیزده =