یک ماه بعد از ترک تریاک

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/21

ترک تریاک مانند ترک الکل نیست که عوارض کشنده داشته باشد، اما دارای علائم ترک دردناک است. به همین علت توصیه ما این است که به بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران یعنی کلینیک دکتر جوادی مراجعه کنید تا متخصصین این مرکز بتوانند علائم مذکور را مدیریت و کنترل کنند. برای کسانی که می‌خواهند اقدام به ترک تریاک کنند، این سوال پیش می‌آید که عوارض ترک تریاک بعد از یک ماه چیست؟ در این مطلب به بررسی پرسش بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟ می‌پردازیم.

یک ماه بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می‌افتد؟

دانستن عوارض ترک تریاک بعد از یک ماه ابهامات زیادی را در ذهن بیمار برطرف می‌کند و فرد می‌تواند با دید بازتری به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه و تحت درمان قرار بگیرد.

همانگونه که گفتیم علائم خماری تریاک ناخوشایند و دردناک است و شما ممکن است در حین سم زدایی و حتی پس از آن یک سری علائم ترک را به مدت چندین هفته (مدت زمان علائم شدید ترک معمولاً بین 48 تا 72 ساعت است. کل سم زدایی می‌تواند تا 14 روز طول بکشد) داشته باشید.

شدت علائم ترک تریاک به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ این عوامل عبارتند از:

• ژنتیک
  • میزان مصرف
  • میزان اعتیاد
  • مدت زمان اعتیاد
  • روش سم زدایی
  • شرایط روحی و ورانی فرد

بنابراین با توجه به عوامل گفته شده عوارض ترک تریاک بعد از یک ماه ممکن است باقی بمانند یا کاملا از بین رفته باشند.

عوارض ترک تریاک بعد از یک ماه

بطور کلی چه با روش یابویی به ترک بپردازید یا ترک تدریجی تریاک را امتحان کنید، در هر صورت بعد از ترک دچار علائم جسمانی و روانی می‌شوید که بهتر است با این علائم  آشنا باشید. شدت این علائم نیز به موارد گفته شده بستگی دارد. علائم ترک تریاک عبارتند از:

• کمردرد
  • ریزش اشک
  • تعریق
  • درد مفاصل
  • درد عضلانی
  • اختلالات خواب (بیخوابی)
  • انگیزه شدید برای سوءمصرف تریاک
  • خشکی دهان
  • تغییر چهره

در برخی از افراد ممکن است عوارض ترک تریاک بعد از یک ماه کاملا برطرف شود و در برخی دیگر ممکن است با شدت کمتری وجود داشته باشند. این عوارض ترک تریاک بر بدن در صورت مراجعه به مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی، بطور کامل مدیریت و کنترل خواهند شد. بنابراین نگران آن‌ها نباشید. تغییر چهره یکی از عوارض مصرف تریاک و نگرانی‌های رایج بخصوص در خانم‌ها است که در بخش زیر به آن می‌پردازیم:

عوارض ترک تریاک بعد از یک ماه

تغییر چهره بعد از ترک تریاک

در طول اعتیاد به تریاک چهره فرد به مرور تغییرات فاحشی خواهد کرد. بطور مثال فرد دچار کهیر، خارش صورت و بثورات پوستی می‌شود. در حقیقت گیرنده‌های پوستی در واکنش به تریاک، هیستامین ترشح می‌کنند که این موجب عوارض آلرژیک مانند می‌شود. علائم ظاهری فرد با مصرف تریاک عبارتند از:

• قرمزی پوست
  • گرگرفتگی
  • پوست خنک و سرد
  • خشکی و شکستگی پوست
  • صورت رنگ پریده

اما خبر خوب این است که با پاکسازی و مصرف داروهای سم زدایی تریاک ، متوجه تغییر چهره بعد از ترک تریاک خواهید شد! این روند با خوردن بهترین غذاها بعد از ترک تریاک، به مرور اتفاق می‌افتد و شما به چهره طبیعی خود باز خواهید گشت.

اختلالات بعد از ترک تریاک

بطور کلی بعد از ترک تریاک، حدود 8 ماه باید بگذرد تا شما خود را پاک بنامید. شما به هیچ عنوان سه ماه بعد از ترک تریاک نمی‌توانید بطور قطع بگویید پاک شده‌اید. زیرا در این مدت برخی عوارض ترک تریاک وجود دارد که بسیار وسوسه کننده‌اند و امکان دارد منجر به عود شوند. برای مقاومت در مقابل آن‌ها در صورت لزوم لازم است تا به مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید و تحت مشاوره‌های روانشناسان این مجموعه قرار بگیرید.

برخی از علائم وسوسه انگیز ترک تریاک در این دوره عبارتند از:

• بی حالی
  • پرخاشگری
  • تعریق
  • گرگرفتگی
  • کلافگی
  • توهم
  • بیخوابی
  • بی حوصلگی

همانطور که می‌بینید بیشتر علائم روانی است، اما درد جسمی نیز ممکن است رخ دهد.

در این مطلب به بررسی پاسخ پرسش “یک ماه بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟” پرداختیم. حالا می‌دانیم که به منظور مدیریت و کنترل علائم ترک تریاک لازم است به کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی مراجعه کنید تا عوارض ترک تریاک بعد از یک ماه مدیریت و کنترل شوند. تیم پزشکی ما متشکل از روان درمانگران متخصص حوزه اعتیاد و پزشکان مجرب به درمان عوارض شما می‌پردازند. ما در این مسیر شما را تنها نخواهیم گذاشت، کافیست اراده کنید و با ما تماس بگیرید.

1402/09/21