بهترین آمپول تقویتی ترک تریاک

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/09/21

دارو درمانی یکی از راه‌های ترک اعتیاد تریاک است که به عنوان بخشی از برنامه جامع درمانی کاربرد خواهد داشت. برای درمان اعتیاد به این ماده افیونی می‌توان از آمپول ترک، قرص و یا شربت ترک اعتیاد تریاک استفاده کرد. در این بلاگ قصد داریم تا شما را با انواع آمپول ترک تریاک آشنا کنیم. اگر به دنبال بهترین دارو و روش برای ترک هستید، به یادگیری ادامه دهید.

انواع آمپول ترک اعتیاد تریاک

انواع آمپول ترک اعتیاد تریاک عبارت است از:

آمپول ترک اعتیاد تریاک نالوکسان

باید بگوییم که از آمپول نالوکسان در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد، به منظور درمان اعتیاد به تریاک استفاده می‌شود. این درحالیست که نالوکسان تنها برای مواردی که فرد دچار اوردوز شده است، می‌تواند کاربرد مثبتی داشته باشد. در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، از این دارو به عنوان آمپول ترک اعتیاد تریاک استفاده نمی‌شود. زیرا نالوکسان دارای عوارضی است که به آن اشاره می‌کنیم.

ممکن است بیماران با مصرف این دارو، دچار علائم خماری تریاک شوند. علت آن است که اثر آمپول ترک اعتیاد تریاک نالوکسان، تنها حدود یک ساعت است، این در حالیست که برخی مخدرها طولانی اثر بوده و حدود 12 ساعت در بدن باقی می‌مانند، بنابراین بعد از از بین رفتن اثر نالوکسان شما دچار یک سری علائم ترک می‌شوید که این احتمال سوءمصرف و اوردوز تریاک را افزایش می‌دهد.

آمپول ترک اعتیاد تریاک ب2 (بوپرونورفین)

متاسفانه در بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد، از داروی ب2 به عنوان آمپول ترک اعتیاد تریاک استفاده می‌شود. ایراد بزرگ این آمپول اعتیادآور بودن آن است. به این معنی که اگر در فرایند سم زدایی ترک تریاک از آن استفاده کنید، آمپول ب2 به گیرنده‌های مواد افیونی (بجای تریاک) متصل شده و تنها شکل اعتیاد تغییر می‌کند. یعنی فرد دچار اعتیاد به بوپرونوفین می‌شود.

عوارض آمپول ترک اعتیاد تریاک بوپرونورفین عبارت است از:

• اعتیادآور بودن
  • خواب آلودگی

انواع آمپول ترک اعتیاد تریاک

آمپول ترک اعتیاد تریاک نوروبیون

آمپول ترک اعتیاد تریاک نوروبین مچموعه‌ای از ویتامین‌های b را در برمی‌گیرد. این آمپول موجب ترک تریاک و شیره نمی‌شود اما می‌تواند علائم ترک را بهبود ببخشد. از عوارض این آمپول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اضطراب
  • ضعف
  • تحریک پذیر شدن گلو

آمپول ترک اعتیاد تریاک نالتروکسان

آمپول ترک اعتیاد تریاک نالتروکسان گیرنده‌های اپیوئیدی در مغز را مسدود می‌کند و با این کار می‌تواند اعتیاد به تریاک را از بین ببرد. همچنین این دارو میل و هوس تریاک را نیز کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که به آن، داروی تنفر از اعتیاد می‌گویند. نالتروکسان تنها بصورت قرص و آمپول ترک اعتیاد تریاک عرضه نمی‌شود. یکی از روش‌های نوین ترک اعتیاد کاشت ایمپلنت نالتروکسان است که در کلینیک درمان اعتیاد دکتر جوادی از آن بهره گرفته می‌شود.

مراحل ترک اعتیاد تریاک

بطورکلی مراحل ترک تریاک در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی عبارت است از:

1. سم زدایی: که شامل خارج کردن و پاکسازی تریاک از بدن است.
  2. دارودرمانی: در این مرحله از انواع آمپول ترک اعتیاد تریاک، قرص و یا شربت برای از بین بردن علائم ترک استفاده می‌شود.
  3. کاشت ایمپلنت نالتروکسان (برای کاهش میل و هوس به تریاک و مسدود کردن گیرنده‌های مواد افیونی در مغز کاربرد دارد. اگر در حین کاشت این ایمپلنت ترک اعتیاد تریاک، دوباره تریاک مصرف کنید، منجر به حال بسیار بد خواهد شد.)
  4. روان درمانی (برای از بین بردن علائم ترک روانی تریاک و همچنین پیدا کردن ریشه گرایش به اعتیاد و درمان آن توسط روانشناس و روانپزشک اعتیاد)

حالا می‌دانیم که بهترین روش ترک این است که به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنید، زیرا اگرچه علائم ترک معمولا کشنده نیست، اما می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. ترک در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با به روزترین روش‌ها و توسط کادر درمانی مجرب استفاده می‌شود. متخصصین ما علائم ترک شما را مدیریت و کنترل می‌کنند و شما فرایند ترک را بصورت ایمن و با کمترین میزان درد و خماری می‌گذرانید. ما در کلینیک دکتر جوادی از بهترین آمپول ترک اعتیاد تریاک و برنامه درمانی جامع برای درمان اعتیاد به تریاک استفاده می‌کنیم. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

1402/09/21