۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

افسردگی بعد از ترک گل

افسردگی بعد از ترک گل
آخرین تاریخ آپدیت: 1403/04/10
امتیاز به نوشته:
5/5

افسردگی بعد از ترک گل، یکی از علائم جدی ترک اعتیاد به گل است که لازم است تا برای درمان آن اقدام کنید. باید بدانید که گل به شدت اعتیادآور است و اگر وابسته و یا معتاد به آن شوید و سپس بخواهید آن را ترک کنید، با علائم جدی روبرو خواهید شد که یکی از آن‌ها افسردگی است. در این مطلب بر آنیم تا افسردگی بعد از ترک گل را بررسی کنیم. اگر شما هم از عوارض اعتیاد به گل خسته شده‌اید و می‌خواهید برای ترک آن در یک مرکز معتبر درمانی نظیر کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دکتر جوادی اقدام کنید، باید با علائم ترک آن و شیوه درمان آن‌ها آشنا باشید. از این رو توصیه می‌کنیم برای یادگیری بیشتر، ما را همراهی کنید.

  • چرا افسردگی بعد از ترک به وجود می آید؟
  • شدت افسردگی بعد از ترک چقدر است؟
  • طول زمان افسردگی بعد از ترک چقدر است؟
  • رویکردهای درمان افسردگی بعد از ترک
  • رویکردهای روانشناختی برای بهبود افسردگی بعد از ترک

چرا افسردگی بعد از ترک گل به وجود می آید؟

اثر گل بر مغز بسیار مشهود است. گل می‌تواند حتی روی رشد مغز نوجوانان نیز تاثیر بگذارد. از عوارض بلند مدت مصرف گل می‌توان به خطر بالای ابتلا به افسردگی و اضطراب اشاره کرد. حالا باید برای رهایی از این افسردگی اقدام به ترک گل کنید، اما ممکن است بعد از ترک گل نیز دچار افسردگی، افکار خودشکی و حس پوچی شوید.  اما علت آن چیست؟

مصرف گل در ابتدا، موجب افزایش میزان سروتونین و دوپامین می‌شود. می‌دانیم که سروتونین بر تنظیم خلق و خو تاثیر دارد و دوپامین نیز انتقال دهنده عصبی ای است که حس لذت را در ما افزایش می‌دهد. زمانی که شما دچار تحمل نسبت به گل می‌شوید، اتفاقی که می‌افتد این است که بدن و مغز شما نیاز به میزان بیشتری از گل دارد تا بتواند حس شادی اولیه را ایجاد کند، پس شما مصرف گل را ادامه می‌دهید تا زمانی که دچار وابستگی و یا اعتیاد به آن گردید.

حالا بر اثر عوارض زیاد گل ، قصد ترک گل را می‌کنید، در طی فرایند سم زدایی ترک گل و پس از آن مغز و بدن شما با کمبود انتقال دهنده های لذت و شادی مواجه می‌شود و همین موضوع باعث می‌گردد تا واکنش شدیدی به عدم حضور گل که مسئول تامین دوپامین و سروتونین اضافی بود، نشان دهد. این واکنش با علائم افسردگی بعد از ترک گل، اضطراب و نوسالات خلقی و… همراه خواهد بود.

چرا افسردگی بعد از ترک گل به وجود می آید؟

شدت افسردگی بعد از ترک گل چقدر است؟

شدت افسردگی بعد از ترک به عوامل مختلفی نظیر شدت اعتیاد، جنسیت، دفعات مصرف گل و روش سم زدایی گل بستگی دارد. اگر فرد به دلیل افسردگی به مصرف گل روی آورده باشد  و یا در طول مصرف گل دچار افسردگی شود، ممکن است شدت افسردگی بعد از ترک بیشتر شود. بنابراین شرایط جسمی و روانی فرد نیز در شدت عوارض ترک گل من جمله افسردگی بسیار موثر است.

طول زمان افسردگی بعد از ترک گل چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری افسردگی ناشی از ترک گل، با توجه به شدت آن تعیین می‌شود. برخی از افراد ممکن چند روز این عارضه را تجربه کنند، برخی دیگر امکان دارد ماه‌ها درگیر آن باشند.

رویکردهای درمان افسردگی بعد از ترک گل

راه های درمان افسردگی پس از ترک گل عبارتند از:

  1. ورزش و انجام کار درمانی
  2. تغذیه سالم برای ترک گل
  3. دا رو درمانی (داروهای تجویز شده توسط روانپزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک دکتر جوادی به بهبود علائم افسردگی کمک خواهد کرد. اینکه چه دارویی برای شما تجویز شود کاملا وابسته به شرایط شما است.)
  4. حفظ ارتباط با کادر پزشکی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی
  5. انجام روان درمانی

افسردگی بعد از ترک گل

رویکردهای روانشناختی برای بهبود افسردگی بعد از ترک گل

روش هایی که برای برگزاری جلسات روان درمانی در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی استفاده می‌شود عبارتند از:

  • درمان شناختی رفتاری
  • مدیریت اقتضایی
  • تقویت انگیزه

این رویکردها می‌توانند بصورت خانواده درمانی ، درمان فردی، گروه درمانی و زوج درمانی انجام شوند.

در این مطلب به بررسی افسردگی بعد از ترک گل پرداخیتم. حالا می‌دانیم که عوامل متعددی بر شدت افسردگی ناشی از ترک اعتیاد گل تاثیر می‌گذارند. شرایط جسمی و روحی افراد، انتخاب روش سم زدایی و شدت اعتیاد هر کدام می‌توانند بروز و شدت افسردگی را تحت تاثیر قرار دهند. البته نیاز نیست از علائم ترک گل بترسید، زیرا هر مساله ای راه خود را دارد. حتی ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که افسردگی بعد از ترک گل شدید را تجربه نکنید و تنها چند روز درگیر آن باشید . با اینحال اگر هم به آن دچار شدید، نیاز به نگرانی نیست، زیرا با مراجعه به کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی و برخورداری از رویکردهای روان درمانی و دارودرمانی می‌توانید بصورت راحت و ایمن آن را درمان کنید. بنابراین اضطراب آن را نداشته باشید و به دلیل اینکه از ترجبه افسردگی پس از ترک گل می‌ترسید، درمان را به عقب نیندازید. اگر برای درمان اعتیاد به گل اراده کرده‌اید، همین امروز با ما تماس بگیرید. ما در این مسیر همراه شما هستیم.

1403/04/10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =