۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

عوارض ترک ماری جوانا

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/15
امتیاز به نوشته:
5/5

ماری جوانا یا گل یک ماده مخدر خطرناک و بسیار اعتیادآور است که در بین جوانان و حتی نوجوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. متاسفانه این تصور در بین این اقشار وجود دارد که ماری جوانا اعتیادآور نبوده و نمی تواند آن ها را بیمار کند اما باید بگوییم اثرات مصرف ماری جوانا می‌تواند تا مدت‌ها روی فرد تاثیر گذاشته و زندگی او را مختل کند. ما در این مقاله می خواهیم شما را درباره عوارض ترک ماری جوانا بیشتر آشنا کنیم تا شاید کمکی در جهت درمان جوانان کشورمان کرده باشیم.

ترک هر ماده مخدری با عوارض و علائمی همراه است که در افراد مختلف خود را با نشانه های متفاوتی بروز می‌دهد و آن هم به میزان و مدت مصرف و همچنین شرایط فیزیکی او بستگی زیادی دارد. ما سعی کرده‌ایم عوارض ترک اعتیاد به گل را به صورت کلی برای شما عزیزان بیان کنیم.

عوارض ترک گل چند روز است؟

عوارض ترک گل تا چند روز در بدن میماند؟

اثرات ماری جوانا بعد از ترک در هر شخص به صورت های گوناگون خود را نشان می دهند و از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد. عوارض ترک ماری جوانا به طور کلی عبارتند از:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • پرخاشگری
  • اختلال در خواب
  • اختلال در تمرکز
  • سردرد و بدن درد
  • کاهش اشتها و در پی آن کاهش وزن
  • احساس خستگی مفرط
  • تب و لرزیدن بدن

البته اگر به هر دلیلی ترک گل به صورت ناگهانی صورت گیرد، عوارض بعد ترک گل، خود را شدیدتر نشان می‌دهند و جان فرد را به خطر می‌اندازند. برای کاهش این نشانه‌ها نیز بهتر است حتما ترک ماری جوانا زیر نظر یک پزشک متخصص اعتیاد و همچنین یک متخصص تغذیه باشد تا روند درمان شما راحت‌تر طی شود.

ترک ماری جوانا چند روز طول می کشد؟

ترک گل چند روز طول می کشد؟

از آنجایی که گل بیشترین تاثیر خود را بر سیستم عصبی فرد می‌گذارد و قابلیت ایجاد مشکلات روانی را در مصرف کننده دارد، حجم این مشکلات روانی است که مشخص می‌کند اعتیاد این بیمار چند روز طول می‌کشد. برای تشخیص این مسئله باید به مراکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید تا پزشکان با انجام آزمایش‌های گوناگون به تشخیص درستی از روند درمان شما برسند. در حالت کلی و با استفاده ار روش سم زدایی ماری جوانا تدریجی مدت زمان ترک ماری جوانا چیزی حدود 10 روز تا 2 هفته زمان نیاز دارد تا بدن بیمار از مواد مخدر به طور کامل پاکسازی شود.

منظور از سم زدایی، پاکسازی سموم و مواد مخدر از بدن بیمار است که با توجه به مواردی مانند میزان و مدت مصرف در هر فردی یک روند خاصی خواهد داشت مانند سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع و فوق سریع. کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، یکی از بهترین و مجهزترین مراکزی است که خدمات زیادی در جهت درمان اعتیاد بسیاری از افراد ارائه داده است و نتایج مثمر ثمری را نیز دریافت کرده است.

بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روند درمان اعتیاد به ماری جوانا با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید. همکاران ما در این مرکز به صورت 24 ساعته در خدمت شما عزیزان هستند.

1402/11/15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفده =