۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

تجربه ترک ماری جوانا در بهترین مراکز

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/07/17
امتیاز به نوشته:
5/5

ماری جوانا به برگ‌ها، گل‌ها، ساقه‌ها و دانه‌های گیاه کانابیس ساتیوا یا کانابیس ایندیکا اشاره دارد. این ماده حاوی بیش از 400 ماده شیمیایی است، از جمله یک ماده شیمیایی تغییردهنده ذهن به نام THC که هنگام دود کردن ماری جوانا باعث افزایش این ماده در خون می‌شود.اثرات ماری جوانا بسته به فردی که از آن استفاده می‌کند متفاوت است، اما زمانی که آن را دود می‌کنند، THC خیلی سریع از ریه‌ها وارد جریان خون می‌شود و هنگامی که از طریق یک محصول خوراکی مصرف می‌شود، اثرات ماری جوانا حدود 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا ظاهر شود. THC بر بخش‌های خاصی از مغز تأثیر می‌گذارد و منجر به اثراتی مانند تغییر حواس، نوسانات خلقی، اختلال در حافظه و حرکت بدن، توهم و غیره می‌شود.

به هر حال از هر طریقی که مصرف شود، افرادی که درگیر آن شوند برای ترک به مشکل خواهند خورد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم دراین مقاله به تجربه ترک این ماده در بهترین مراکز اشاره کنیم و دورنمای ترک را برای عزیزانی که تمایل به زندگی سالم و پاک دارند، ترسیم کنیم.

تجربه ترک ماری جوانا در بهترین مراکز

اعتیاد و سوء استفاده از ماری جوانا چقدر شایع است؟

ماری جوانا یکی از پرمصرف ترین مواد مخدر در جهان است. اعتیاد به ماری جوانا نه تنها در ایالات متحده بلکه در ایران نیز بسیار رایج است. بر اساس نظرسنجی ملی SAMHSA در سال 2021 در مورد مصرف مواد مخدر و سلامت، 57 میلیون نفر گزارش کردند که در سال گذشته ماری جوانا مصرف کرده اند. به گفته موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA)، مصرف ماری جوانا در بین جوانان نیز گسترده است و تعداد دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی که معتقدند مصرف ماری جوانا خطرناک است، به طور پیوسته در حال کاهش است.

موضوع اعتیاد به ماری جوانا موضوعی است که بسیار مورد بحث است و تحقیقات نشان می‌دهد که بین 9 تا 30 درصد از افرادی که از ماری جوانا استفاده می‌کنند ممکن است دچار اختلالات رفتاری و روانی شوند. همچنین طبق گزارش‌های منابع رسمی، از هر 11 مصرف کننده ماری جوانا، 2 نفر معتاد می‌شوند.

اعتیاد به ماری جوانا در مقابل اختلال مصرف ماری جوانا: تفاوت چیست؟

اختلال مصرف ماری جوانا که با وابستگی فیزیکی به ماده مشخص می‌شود، بیشتر از اعتیاد به ماری جوانا است. طبق گفته موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد به ماری جوانا زمانی رخ می‌دهد که مغز تولید و حساسیت خود را به انتقال دهنده‌های عصبی اندوکانابینوئید خود تغییر دهد تا عملکردش با مقادیر زیادی ماری جوانا سازگار شود.

چگونه اعتیاد به ماری جوانا را درمان کنیم؟

کمک به ترک اعتیاد به  مواد ماری جوانا برای کسانی که به آن نیاز دارند در دسترس است. اگرچه هیچ درمان خاصی برای اعتیاد به ماری جوانا وجود ندارد، ترک این ماده در بهترین مراکز می‌تواند به شما کمک کند تا بر اعتیاد خود غلبه کنید. اگر با سوء مصرف ماری جوانا دست و پنجه نرم می کنید، ما به شما مراکزی را معرفی می کنیم تا بتوانید مصرف آن را به طور کامل کنار بگذارید.

درمان اعتیاد به ماری جوانا در کلینیک ترک اعتیاد طلوع

کلینیک طلوع با داشتن سابقه ای طولانی در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر و محرک می تواند نگرانی شما را در مورد ترک ماری جوانا به طور کامل برطرف کند. شما می توانید با مراجعه به این مرکز از خدمات ویژه این کلینیک مانند اتاق ویژه بستری، دریافت مشاوره روزانه، داشتن تفریح مناسب در طول مسیر ترک، تغذیه مناسب و امکانات رفاهی دیگر استفاده کنید.

اعتیاد و سوء استفاده از ماری جوانا

درمان اعتیاد به ماری جوانا در کلینیک ترک اعتیاد پیام

کلینیک پیام هم از دیگر مراکزی است که می توانید برای ترک ماری جوانا به آن جا مراجعه کنید. بعد از مراجعه به این مرکز، شما توسط روانشناس در این کلینیک ویزیت می شوید و روند درمان شما مشخص می شود. داشتن اتاق های لوکس برای بستری و داشتن امکانات هتلینگ از امتیازات مهم این کلینیک است.

درمان اعتیاد به ماری جوانا در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

کلینیک دکتر جوادی توسط دکتر مسعود جوادی اداره می شود. این کلینیک سابقه ای طولانی در زمینه ترک ماری جوانا و مواد مخدر دیگر دارد. مسیر ترک اعتیاد، مسیری دشوار است و نیازمند حمایت های روحی و روانی بسیار زیاد می باشد. شما با مراجعه به این کلینیک ضمن استفاده از خدمات VIP این مجموعه، می توانید از جلسات مشاوره روزانه هم استفاده نمایید.

در ادامه چند مرکز دیگر برای ترک ماری جوانا را هم به شما معرفی می کنیم:

  • کلینیک ترک اعتیاد هیربد
  • کلینیک ترک اعتیاد سرزمین روشنایی
  • کلینیک ترک اعتیاد لاریس

حال که با این کلینیک ها آشنا شدیم بهتر است که کمی هم درباره علائم و عوارض مصرف این ماده محرک بدانیم.

علائم و عوارض مصرف ماری جوانا چیست؟

علائم و عوارض مصرف ماری جوانا چیست؟

در اینجا نکاتی را مطرح کرده ایم تا بتوانید متوجه مصرف شخص درگیر اعتیاد به ماری جوانا شوید.

لوازم مصرف مواد مخدر ماریجوانا: مراقب پیپر و بونگ باشید، از این ابزار برای کشیدن ماری جوانا استفاده می شود و هنگام مصرف بوی آن پخش می شود که به راحتی قابل تشخیص است.

Munchies: تتراهیدروکانابینول (THC)، ماده فعال ماری جوانا، بخش‌هایی از مغز را فعال می‌کند که با اشتها مرتبط هستند. Munchies معمولا شامل “غذای ناسالم” است. اگر متوجه افزایش باورنکردنی فرد در اشتها شدید، اتاق‌های مملو از کیسه‌های چیپس، خرید مکرر فست فود، حمله به یخچال و خالی کردن انبار خوراکی‌ها می‌تواند نشانه‌ای از مصرف ماریجوانا باشد.

تغییر در رفتار و تغییرات بهداشتی نیز می تواند از موارد دیگر اعتیاد به ماری جوانا باشد. از عوارض مصرف این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توهمات
  • افزایش اشتها
  • تفکر بی نظم
  • اختلال حواس
  • روان پریشی
  • افزایش خطر ابتلا به اعتیاد به سایر مواد مخدر
  • مشکلات تنفسی
  • خطر عفونت ریه
  • افزایش ضربان قلب
  • افسردگی
  • اضطراب
  • افکار خودکشی

بر اساس گزارش مراجع رسمی، افرادی که به طور مکرر از ماری جوانا استفاده می کنند، نسبت به افرادی که ماری جوانا مصرف نمی‌کنند، رضایت کمتری از زندگی دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مهمی را راجع به ترک مصرف ماری جوانا برای شما بیان کنیم و در ادامه مراکزی را به شما معرفی کردیم تا نگرانی شما را برای ترک قطعی این مواد برطرف کنیم. شما می توانید با مراجعه به این مراکز از خدمات مهم این کلینیک ها مانند مشاوره روزانه درمان توسط روانشناسان متخصص استفاده نمایید.

1402/07/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =