آیا کمپ برای ترک شیشه خوب است؟

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/25

اگر قصد درمان اعتیاد به شیشه را دارید و می‌خواهید ببینید که ترک شیشه در کمپ خوب است یا کلینیک؟ این مطلب برای شماست! با ما همراه باشید تا جواب پرسش خود را دریافت نمایید. ابتدا بیایید کمی در مورد روند ترک شیشه بدانیم و ببینیم کمپ ترک شیشه تا چه حد انتظارت بیمار را در فرایند درمانی را برطرف می‌کند؟

علائم ترک ماده مخدر شیشه در کمپ چگونه است؟

زمانی که شما برای درمان اعتیاد به شیشه اقدام می‌کنید، دو رویکرد عموما مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی استفاده از بوقلمون سرد است و دیگری سم زدایی تدریجی. متاسفانه در کمپ ترک شیشه، اغلب از روش بوقلمون سرد یا ترک یابویی برای درمان استفاده می‌شود. بوقلمون سرد به معنی قطع یکباره مصرف شیشه است که منجر به علائم ترک شدید می‌گردد.

معمولا داخل مراکز ترک اعتیاد در تهران مانند کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی، سم زدایی شیشه بصورت تدریجی است و این موجب می‌شود تا علائم ترک با شدت کمتری بروز کنند.

توجه داشته باشید که با هر دو رویکرد سم زدایی ممکن است دچار علائم ترک شوید، اما استفاده از سم زدایی تدریجی روند ترک را ایمن تر خواهد کرد.

علائم ترک بطور کلی شامل موارد زیر خواهد بود:

• پرخاشگری
  • تحریک پذیری
  • ضعف عضلانی
  • عرق کردن
  • اضطراب
  • اختلال تمرکز
  • پارانویا

علائم ترک اگرچه بطور مستقیم تهدیدکننده زندگی نیست، اما می‌تواند منجر به حالتی بسیار ناخوشایند در فرد شود. بنابراین برای کنترل آن نیاز به کمک حرفه‌ای دارید. اما اکثرا در کمپ ترک اعتیاد شیشه متخصصین اعتیاد مجرب حضور ندارند و از اینرو مراقبت از شما بصورت شبانه روزی و 24 ساعته نخواهد بود. شما ممکن است در روند درمان اعتیاد شیشه، دچار افکار خودکشی شده و به خود آسیب برسانید. اما عموما هدف اصلی در کمپ ترک شیشه عبارت است از درمان اعتیاد جسمی، یعنی همینکه سم زدایی ترک شیشه انجام شود، درمان اعتیاد صورت گرفته است.

اما کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی با دارا بودن کادر پزشکی متخصص و مجرب در حوزه اعتیاد و استفاده از روش‌های نوین ترک اعتیاد کاری می‌کند تا هم درمان اعتیاد جسمی شما صورت گیرد و هم درمان اعتیاد روانی! با مشاهده علائم ترک متوجه می‌شوید که عمده عوارض مذکور مربوط به روان فرد است که باید حتما درمان شوند در غیر انصورت فرد دچار عود شیشه خواهد شد.

در زیر یک مقایسه کلی از روند درمان اعتیاد در کمپ ترک شیشه و کلینیک ترک شیشه خواهیم داشت.

علائم ترک ماده مخدر شیشه در کمپ چگونه است؟

مراحل ترک شیشه در کمپ

زمانی فرد که برای اعتیاد خود، در مجموعه‌های متعدد کمپ ترک ترک اعتیاد وارد می‌شود، عموما روی او آزمایشات خاصی صورت نمی‌گیرد. این به آن معناست که  درمان اعتیاد با یک روش عمومی و کلی صورت خواهد گرفت. حال این می‌تواند روش ماتریکس و یا هر رویکرد دیگری باشد.

اما کلینیک ترک اعتیاد، اغلب برنامه درمانی منحصربفردی برای هر درمانجو ارائه می‌دهد. بطور مثال در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی ابتدا یک جلسه مشاوره و آزمایشات فیزیکی به منظور بررسی شرایط جسمی و روانی بیمار انجام می‌شود تا اگر بیمار دارای بیماری زمینه‌ای مانند اختلال در کبد یا قلب  و همچنین اختلالات سلامت روان مانند افسردگی یا … است، مشخص شده و متناسب با وضعیت هر بیمار، برای او برنامه جامع درمانی تنظیم و تدوین خواهد شد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

•  سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد شیشه

مرحله بعدی انجام سم زدایی است که در بخش علائم ترک آن را شرح دادیم. هدف متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی ارائه راهکارهایی برای درمانی ایمن و با حداقل درد و خماری می‌باشد، از اینرو این تیم متخصص درصدد راه‌هایی برای رسیدن به این هدف هستند. سم زدایی تدریجی راهی برای کاهش شدت علائم ترک است در اکثر مراکز ترک اعتیاد کاربرد دارد.

اما متاسفانه در بسیاری از کمپ های ترک شیشه از روش هاس سریع سم زدایی استفاده شده و این منجر به درد شدید در فرد بیمار خواهد شد.

•  دارودرمانی در کمپ ترک شیشه

در کمپ ترک شیشه عموما رویکرد دارو درمانی با استفاده از داروهای جایگزین صورت می‌گیرد. داروهای جایگزین مانند متادون در حقیقت می‌توانند درمان اعتیاد به شیشه را درمان کنند، اما مشکل آن‌ها این است که بسیار اعتیادآورند وممکن است در فرمان ترک شیشه، فرد دچار اعتیاد به متادون شود!

اما در کلینیک ترک اعتیاد، متخصصین می‌دانند که هیچ دارویی قادر به ترک مستقیم شیشه نیست، بنابراین تنها از دارودرمانی به منظور کاهش شدت علائم ترک استفاده می‌شود. در این راستا کادر پزشکی حاضر در کلینیک دکتر جوادی، یعنی پزشک ترک اعتیاد و روانپزشک ترک اعتیاد، داروهایی را به منظور بهبود علائم ترک شیشه استفاده خواهند کرد.

• آیا ترک شیشه در کمپ با روان درمانی همراه است؟

در حقیقت اکثر غریب به اتفاق کمپ‌های ترک اعتیاد دارای مجوز لازم نیستند و همانگونه که گفتیم تمرکز شان روی رفع اعتیاد جسمی است. ممکن است مشاور در کمپ ترک شیشه وجود داشته باشد، اما معمولا خیلی کارآمد نیست.

در مراکز ترک اعتیاد تهران مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، کادر پزشکی از متخصص اعتیاد، روانشناس ترک اعتیاد و روانپزشک ترک اعتیاد و… تشکیل شده است. در حقیقت این متخصصین برای درمان اعتیاد آموزش دیده‌اند و می‌توانند در حوزه اعتیاد به شما یاری برسانند.

بیشترین رویکرد مورد استفاده در کلینیک ترک اعتیاد برای رفع اختلالات سلامت روان افراد، استفاده از درمان شناختی-رفتاری است که در آن روان درمانگر به بررسی موقعیت‌هایی که فرد به مصرف شیشه روی می‌آورد، می‌پردازد و افراد را از آن آگاه می‌کند، سپس می‌تواند مهارت‌های مثبت مقابله ای را به افراد آموزش دهد، تا بعد از ترک اعتیاد دیگر هرگز از راه غلط به برطرف کردن استرس و اضطراب خود نپردازند و دیگر به سراغ شیشه نروند.

روان درمانی در اکثر کلینیک‌های ترک اعتیاد و به خصوص مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی بصورت فردی، گروهی، خانواده درمانی (به دلیل اینکه خانواده‌ها اکثرا درگیر شرایط روانی فرد معتاد می‌گردند) و زوج درمانی صورت می‌گیرد. البته انتخاب رویکرد و همچنین نوع روان درمانی کاملا به شرایط شما بستگی دارد.

آیا کمپ برای ترک شیشه خوب است؟

در نهایت انتخاب کمپ ترک شیشه یا کلینیک ترک شیشه بر عهده شما است. اما اگر می‌خواهید درمان اعتیادتان در محیطی آرامشبخش و به دور از محرک‌ها، همراه با امکانات لاکچری، روش‌های نوین درمان اعتیاد نظیر کاشت ایمپلنت نالتروکسان باشد و تحت مراقبت‌های شبانه روزی باشید تا در صورت بروز علائم ترک شیشه سریعا علائم مذکور توسط متخصصین اعتیاد برطرف شوند، می‌توانید با متخصصین مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس بگیرید و از خدمات درمانی کلینیک دکتر جوادی برخوردار شوید. ما از صفر تا صد مسیر درمان را با شما هستیم.

1402/10/25