۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

بهترین روش ترک ماری جوانا

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/11/15
امتیاز به نوشته:
5/5

سوءمصرف ماری جوانا می‌تواند منجر به اعتیاد شود و اعتیاد به ماری جوانا می‌تواند عوارض زیادی داشته باشد و سیر طبیعی زندگی شما را مختل کند. اگر می‌خواهید ماری جوانا را ترک کنید، جای درستی آمده‌اید! معمولا افراد از متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی سوال می‌پرسند که ” چگونه ماری جوانا را ترک کنیم؟” در این مطلب قصد داریم تا راه های ترک ماری جوانا را بررسی کنیم.

چرا باید از روش های ترک گل استفاده کنید؟

مصرف گل می‌تواند عوارض جانبی زیادی را در پی داشته باشد که عبارتند از:

  • اختلال حافظه کوتاه مدت

    مصرف ماری جوانا می‌تواند توانایی مغز شما را برای ذخیره خاطرات کوتاه مدت محدود کند. در درازمدت، این روند می‌تواند بر سایر نواحی مغز نیز تأثیر بگذارد. بنابراین ترک این ماده ضروری بنظر می‌رسد!

  • نوسانات خلقی

    نوسانات خلقی ناشی از مصرف ماری جوانا می‌تواند منجر به عواقب روانی شود که در دراز مدت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین باید هر چه سریع تر برای استفاده از راهکاری جهت ترک ماده مخدر گل اقدام کرد.

  • اختلالات رشد در نوجوانان

    مصرف ماری جوانا در سنین پایین منجر به آسیب به سلول‌های مغزی می‌شود و این می‌تواند اختلالاتی را در کارکرد مغز شما ایجاد کند. اما با استفاده از روش ترک اعتیاد به ماری جوانا می‌توان جلوی بروز این عارضه را گرفت.

  • اختلالات ریوی

    عوارض کشیدن ماری جوانا مانند سیگار است. ماری جوانا می‌تواند موجب مشکلات تنفسی، بیماری های ریوی و سایر مشلات سلامتی شود.

  • تپش قلب بالا

    از آنجایی که کشیدن ماری جوانا باعث سریع تر شدن ضربان قلب می‌شود، اگر فشار خون بالا یا بیماری قلبی دارید، باید از کشیدن آن اجتناب کنید. اما اگر دچار اعتیاد به آن شده‌اید، لازم تا برای استفاده از روش های قطعی ترک ماده مخدر ماری جوانا با مرکز دکتر جوادی تماس بگیرید.

  • تجربه استرس و اضطراب!

    مردم ماری جوانا می‌کشند تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهند، اما اعتیاد به ماری جوانا می‌تواند اثر معکوس بگذارد. زیرا در صورت وابستگی، زمان هایی که به کشیدن ماری جوانا نیاز دارید و نمی‌توانید آن را مصرف کنید، دچار استرس و اضطراب خواهید شد.
    با توجه به عوارض گفته شده استفاده از بهترین روش برای ترک ماری جوانا ضروری بنظر می‌رسد، اینطور نیست؟

انواع روش های ترک گل

سریع ترین روش ترک ماری جوانا

در این بخش به پرسش ” برای ترک ماری جوانا چه باید کرد؟” پاسخ می‌دهیم. تجربه و وابستگی ماری جوانا در هر فرد می‌تواند منحصربفرد باشد. بنابراین چگونگی ترک اعتیاد به گل ممکن است برای برخی از افراد کارآمد باشد و در بعضی افراد دیگر کارساز نباشد. روش های ترک عبارتند از:

روش بوقلمون سرد

استفاده از این نحوه ترک ماری جوانا به این معنی است که مصرف ماریجوانا را بطور ناگهانی و یکباره قطع کنید. البته این روش منجر به علائم ترک گل بسیار ناخوشایند و شدید خواهد شد، اما برای کسانی که به دنبال ترک سریع هستند، خوب است. این رویکرد به عنوان سریع ترین روش ترک ماری جوانا در نظر گرفته می‌شود.

سم زدایی تدریجی ماری جوانا

اگر فکر می‌کنید در مقابل علائم ترک گل شدید ناشی از “بوقلمون سرد” نمی‌توانید مقاومت کنید، روش سم زدایی تدریجی را امتحان کنید. سم زدایی تدریجی به معنای کاهش دوز تدریجی گل است که این به بدن فرصت کافی را می‌دهد تا خود را با شرایط بدون وجود ماری جوانا وفق دهد و از اینرو شدت علائم ترک ماری جوانا در طی آن کمتر خواهد بود. این رویکرد را می‌توان به عنوان روش بدون عوارض ترک ماری جوانا در نظر گرفت. البته که این روش نیز دارای عوارض ترک است، اما تجویز دارو و جلسات مشاور توسط پزشکان برای بیماران، می‌تواند تا حد زیادی عوارض ترک گل را کاهش دهد.

جلسات روان درمانی

سم زدایی ماری جوانا از بدن تنها به معنی ترک جسمی اعتیاد است. اما برای اینکه اعتیاد بطور کامل درمان شود، به هیچ عنوان کافی نیست. به همین دلیل برگزاری جلسات روان درمانی از واجبات ترک تضمینی گل بنظر می‌رسد. در واقع برگزاری جلسات روان درمانی با حضور روانشناس ترک اعتیاد به شما کمک می‌کند تا مواقعی که به مصرف گل روی می‌آورید را شناسایی کرده و برای مواجهه درست با آن‌ها مهارت های نرمی که لازم دارید را یاد بگیرید.

بهترین روش برای ترک گل

در حقیقت بهترین روش ترک ماری جوانا این است که از ترکیب روش های سم زدایی تدریجی گل و روان درمانی استفاده کنید. زیرا مجموع ترک جسمی و روانی اعتیاد است که می‌تواند منجر به درمان تضمینی شود. لازم به ذکر است انتخاب یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی نیز تاثیر بسیاری در فرایند درمان اعتیاد بصورت ایمن دارد.

فواید ترک ماری جوانا

فواید ترک ماری جوانا

فواید ترک گل در یک مرکز ترک اعتیاد خوب مانند مرکز دکتر جوادی عبارت است از:

  • استفاده از روش های ترک گل می‌تواند شما را به سیر طبیعی زندگی(شغل، دوستی، روابط با خانواده و روابط صمیمی و…) بازگرداند. افرادی که دچار اعتیاد به ماری جوانا می‌شوند از سایر جنبه‌های زندگی خود غافل می‌‌شوند، از اینرو استفاده از بهترین روش ترک ماری جوانا به افراد کمک می‌کند تا سیر سالم و طبیعی زندگی خود را بازگردانند.
  • ترک گل، می‌تواند کیفیت خواب شما را بهتر کند.
  • ترک ماری جوانا به احتمال زیاد حافظه شما را بهبود می‌بخشد یا روند رو به زوال آن را متوقف می‌کند.

مراحل ترک اعتیاد به گل در مرکز دکتر جوادی

ما در کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، پاسخ پرسش ” برای ترک گل چه باید کرد؟” را ساده کرده‌ایم. این مرکز با امکانات رفاهی و هتلینگ، استفاده از روش های نوین اعتیاد و بهره گیری از تیم پزشکی حرفه‌‌ای، اعتیاد به ماری جوانا شما را درمان خواهد کرد. در این مرکز از ترکیب روش های سم زدایی و روان درمانی برای ترک ماری جوانا استفاده می‌شود. مراحل ترک اعتیاد به گل در این مرکز عبارتند از:

  • مشاوره اولیه
  • انجام آزمایشات اولیه به منظور انتخاب روش سم زدایی
  • سم زدایی گل از بدن
  • دارودرمانی(برای رفع علائم ترک گل)
  • روان درمانی

با ترک ماری جوانا در مرکز دکتر جوادی می‌توانید فرایند درمانی ایمن و راحتی را طی کنید. کافیست همین حالا با ما تماس گرفته و از خدمات درمانی ما برخوردار شوید.

1402/11/15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =