۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

ترک شیشه در خانه

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/17
امتیاز به نوشته:
5/5

شیشه یا مت آمفتامین ماده‌ای است که موجب تولید دوپامین اضافی در مغز می‌‌شود و به فرد احساس سرخوشی خواهد داد. اما زمانی که اثر آن از بین برود و شیشه از بدن خارج شود، مغز دچار کمبود دوپامین می‌شود و فرد به مصرف دوباره شیشه می‌پردازد، بدین صورت اعتیاد به شیشه ایجاد می‌شود. ترک شیشه می‌تواند فرایندی دلهره‌آور باشد، اما اگر چگونگی فرایند ترک را بدانید، نگرانی شما تا حدود زیادی برطرف خواهد شد. در این مطلب قصد داریم تا درباره ترک شیشه در منزل، علائم ترک شیشه و بهترین روش ترک شیشه صحبت کنیم، تا شما با آگاهی بیشتری به انتخاب روش ترک شیشه بپردازید.

آیا ترک شیشه در  منزل امکان پذیر است؟

روش ترک شیشه در خانه به این صورت است که افراد به دلیل اینکه تخصصی در کاهش دوز تدریجی و میزان آن ندارند از روش بوقلمون سرد برای ترک شیشه استفاده می‌کنند. بوقلمون سرد شامل قطع ناگهانی مصرف شیشه است و این روند طبیعتا موجب افزایش شدت علائم ترک خواهد شد. این فرایند برای افراد روندی امن و راحتی نیست و به دلیل بروز علائم ناخوشایند و دردناک، احتمال عود در آن بسیار بالا می‌باشد.

لازم به ذکر است که گزینه‌های درمانی بیشتری نیز برای ترک وجود دارد و آن دریافت کمک حرفه‌ای و سم زدایی شیشه در کلینیک دکتر جوادی است. در این کلینیک کادر درمانی به مدیریت و کنترل علائم ترک می‌پردازند و فرایند ایمن و راحت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

علائم روانی ترک چیزی نیست که فرد بتواند آن‌ها را برطرف کند. اما می‌توان برای درمان آن‌ها از روانشناس ترک اعتیاد و روانپزشک ترک شیشه کمک گرفت.

چگونگی ترک شیشه در منزل

چگونگی ترک شیشه در منزل

توجه کنید که کارهای زیر در طی فرایند سم زدایی باید انجام شود. بنابراین توصیه ما این است که برای چگونگی انجام سم زدایی تدریجی با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی تماس حاصل فرمایید. اما کارهایی که برای ترک شیشه در خانه می‌توانید انجام دهید، عبارتند از:

  • ورزش

تا جایی که امکان دارد، ورزش کنید. سم زدایی شیشه باعث می‌شود انرژی کمتری داشته باشید، می‌توانید با ورزش کردن کمبود انرژی خود را جبران کنید. ورزش باعث جریان خون شما می‌شود که این به طور طبیعی انرژی‌تان را افزایش می‌دهد. از مزایای دیگر ورزش کردن ترشح اندورفین است که باعث احساس شادی بیشتر خواهد شد.

  • طب سوزنی

طب سوزنی شامل استفاده از سوزن‌های کوچک است که انرژی را از نقاط فشار بدن آزاد می‌کنند و می‌تواند به افزایش آرامش یا خلق و خو کمک کند و این یعنی طب سوزنی می‌تواند علائم ترک شیشه را کاهش دهد.

  • یوگا

در طول سم زدایی شیشه با انجام یوگا می‌توانید جریان خون خود را افزایش دهید. یوگا به عنوان یک درمان رسمی برای درمان اعتیاد پذیرفته نیست و نمی‌تواند جایگزین درمان‌های پزشکی شود.

  • استفاده از ویتامین‌ها

برای ترک شیشه بدون خواب آلودگی باید از رژیم غذایی مناسب بهره بگیرید. معمولا اعتیاد به شیشه و الکل، موجب سوء تغذیه افراد می‌شود زیرا آن‌ها از بدن خود غافل می‌کند. افراد معتاد معمولا بجای خوردن غذاهای غنی از ویتامین و مواد معدنی وعده‌های غذایی کم کیفیت را انتخاب می‌کنند، تا روی بالا رفتن ناشی از مصرف شیشه تمرکز کنند. بنابراین بسیار مهم است که در طول سم زدایی ترک شیشه در منزل، بدن خود را با مصرف ویتامین و غذاهای مغذی سرپا و قوی نگه دارید.

ترک شیشه در منزل چگونه است؟

  • هیدراته ماندن

در طول فرایند سم زدایی لازم است تا بدن خود را هیدراته نگه دارید، از این رو تلاش کنید به مقدار زیاد آب بنوشید. برای جلوگیری از عود حداقل یک لیتر بصورت روزانه آب بنوشید.

  • حمام کردن آب داغ برای آرام کردن اعصاب

عصبی بودن یا مضطرب بودن یکی از علائم رایج ترک شیشه است. حمام گرم می‌تواند بدن و ذهن را آرام کند. این کمک می‌کند تا به جای دردها و افکار مضطرب توجه خود را به افکار مثبت معطوف کنید و ذهنتان آرام بگیرد.

  • انجام کارهای سرگرم کننده

یکی از بهترین راه‌های ترک شیشه در منزل انجام کارهای سرگرم‌کننده است. زمانی که می‌خواهید یک عادت را ترک کنید، یکی از موثرترین راه‌‌ها این است که مصرف شیشه را با یک فعالیت موردعلاقه‌تان جایگزین کنید. بیرون بروید و کارهای لذت‌بخشی مانند پیاده‌روی، سینما یا بیرون بردن سگ‌ها انجام دهید. همچنین می‌توانید فعالیت‌های لذت‌بخشی مانند نتفلیکس، بازی‌های ویدیویی، بازی‌های رومیزی خانوادگی و فعالیت‌های ساده را در خانه پیدا کنید.

دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین مرکز دکتر جوادی

در درمان حرفه‌ای برای درمان ترک شیشه ما به افراد کمک می‌کنیم تا فرایندی ایمن و راحت را پشت سر بگذارند. درمان ترک شیشه می‌تواند بصورت بستری و سرپایی انجام شود. در صورت بستری شما تحت نظارت 24 ساعته تیم درمانی مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی قرار خواهید گرفت و اگر دچار علائم ترک شوید، علائم مذکور سریعا توسط کادر پزشکی این مجموعه کنترل خواهد شد. درمان بستری برای همه افراد، به خصوص افرادی که نیاز به محیطی عاری از محرک‌ها برای ترک شیشه دارند، توصیه می‌شود.

درمان سرپایی به این صورت است که در واقع ترک شیشه در منزل انجام می‌شود. بیمار تنها برای گرفتن دارو به کلینیک دکتر جوادی مراجعه می‌کند و باقی زمان خود را صرف فعالیت های روزانه و در خانه خود می‌گذراند. اگر فکر می‌کنید اعتیادتان سنگین است و ممکن است با بروز کوچک‌ترین علائم ترک دچار عود شوید، این رویکرد برای شما مناسب نخواهید بود.

لازم است بدانید برنامه جامع درمانی برای ترک شیشه در منزل یا کلینیک شامل سم زدایی، دارو درمانی و روان درمانی و بهره‌گیری از گروه‌های حمایتی است. اما از آنجایی که هر بیمار ممکن است علائم متفاوتی را در طول فرایند ترک شیشه از خود بروز دهد، جزئیات برنامه درمانی متناسب با شرایط جسمی و روانی هر بیمار تنظیم خواهد شد.

به همین دلیل مهم است که مسیر و برنامه‌ای برای شما ترسیم شود که مطابق با زندگی شما و نحوه عملکرد مغزتان باشد. در طی چند هفته یا چند ماه، می‌توانید از شر شیشه رها شوید و تحول زندگی را بدون افسردگی، هوس، عود یا سایر خطرات تجربه کنید. کافیبست همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی ما برای ترک شیشه در منزل یا کلینیک دکتر جوادی باخبر شوید.

1402/10/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =