۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

برای ترک شیشه چه بخوریم؟

برای ترک شیشه چه بخوریم؟
آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/17
امتیاز به نوشته:
5/5

شیشه موجب می‌شود تا افراد هوشیاری، اعتماد به نفس زیادی داشته باشند! شیشه انرژی شما را زیاد می‌کند، شما را بیدار نگه می‌دارد، کاری می‌کند که گرسنگی را فراموش کنید و فشار خون و ضربان قلب تان را بالا می‌برد. زمانی که وابستگی و اعتیاد به شیشه را تجربه کنید، همه چیز رنگ می‌بازد و شما درگیر عوارض آن خواهید شد. برای ترک شیشه و رفتن به سوی زندگی سالم، لازم است تا در کنار دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، استراحت کنید و تغذیه مناسب برای ترک شیشه را مدنظر داشته باشید تا بتوانید دوباره به زندگی طبیعی بازگردید.

در این مطلب قصد داریم تا نکاتی که برای مدیریت علائم ترک شیشه نیاز دارید را مطرح کنیم. مهم ترین این نکات پاسخ به پرسش برای ترک شیشه چه بخوریم است، بنابراین اگر برای درمان اعتیاد شیشه اراده کرده‌اید، خواندن این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

مواد غذایی مناسب برای ترک شیشه

شیشه اشتهای شما را کاهش می‌دهد و می‌تواند کاری بکند تا اصلا غذا نخورید! یکی از علائم ترک ماده مخدر شیشه نیز بی‌اشتهایی است، علاوه بر این ممکن است در دوران ترک درگیر علائمی مانند بدخلقی، تحریک پذیری، فراموشی، بی‌قراری و افسردگی نیز بشوید.

بنابراین استراحت کردن و داشتن یک رژیم غذایی خوب برای درمان ترک شیشه می‌تواند فرایند درمان را بهبود ببخشد.

در این حالت بهترین کاری که می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی خود انجام دهید، خوردن یک رژیم غذایی متعادل شامل غذاهای تازه و سالم مانند میوه، سبزیجات، لبنیات، گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی و غلات سبوس دار و نان است. آن‌ها سرشار از ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی بوده که برای حفظ سلامتی مهم هستند.

در زیر لیست غذاهای مغذی برای ترک شیشه آورده شده است:

  • میوه و سبزیجات

با یک عدد میوه در روز یا چند شاخه از سبزیجات شروع کنید و به مرور آن را به دو عدد میوه و 2 و نیم کاسه سبزیجات پخته شده یا یک بشقاب سالاد برسانید. مصرف داروی گیاهی برای ترک شیشه نیز رواج دارد که می‌بایست زیر نظر پزشک صورت گیرد.

مواد غذایی مناسب برای ترک شیشه

  • غذاهای غلات (غلات)

روز را با مقداری غلات و یا نان تست شروع کنید. این مواد به شما انرژی می‌دهند.

  • گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، عدس

این غذاها دارای بسیاری از مواد مغذی مهم برای حفظ سلامت شما هستند. تخم مرغ راهی کم هزینه برای اطمینان از دریافت پروتئین و سایر مواد مغذی است.

  • لبنیات

سعی کنید هر روز مقداری شیر، ماست یا پنیر بخورید. لبنیات می‌تواند به کاهش فشار خون و تامین کلسیم برای قوی نگه داشتن استخوان و دندان‌ها کمک کند.

  • هیدراتاسیون کافی

هنگام استفاده از شیشه، افراد ممکن است دچار کم آبی شوند. برای جلوگیری از کم آبی به طور منظم جرعه‌های کوچک آب بنوشید، حدود 250 میلی لیتر در ساعت، یا اگر بسیار فعال هستید، 500 تا 600 میلی لیتر آب در ساعت بنوشید.

با این حال توجه داشته باشید که نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند منجر به هیدراتاسیون بیش از حد شود که در صورت عدم درمان می‌تواند کشنده باشد.

  • از کافئین خودداری کنید

سعی کنید از نوشیدنی‌های حاوی کافئین و نوشیدنی‌های انرژی زا پرهیز کنید، زیرا می‌توانند فشار خون را افزایش دهند و خطر سکته مغزی و حمله قلبی را بالا ببرند.

  • از مصرف الکل پرهیز کنید

نوشیدن الکل باعث کم‌آبی بیشتر بدن می‌شود و این می‌تواند کم آبی بدن ناشی از ترک شیشه شما را تشدید کند. علاوه بر اینکه نوشیدن الکل در زمان ترک شیشه و بعد از آن می‌تواند منجر به عود شیشه و همچنین مسمومیت گردد.

  • علاوه بر موارد بالا سعی کنید مراقب بهداشت فردی خود باشید. دوش گرفتن و تعویض لباس را در دستور کار خود قرار دهید تا بتوانید وضعیت روحی و جسمی‌تان را بهتر نگه دارید. از آنجایی که شیشه می‌تواند دندان‌هایتان را خراب کند، به بهداشت شخصی دندان و مسواک زدن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. تمامی موارد مذکور در روحیه شما موثر بوده و می‌تواند تاثیر به سزایی در فرایند ترک شیشه داشته باشد.
  • همچنین مصرف شیشه منجر به اختلالات خواب می‌شود که در فرایند ترک اعتیاد آن نیز شاهد این عارضه خواهیم بود. برای اینکه بتوانید بر علائم ترک شیشه غلبه کنید، باید خوب بخوابید، بنابراین استراحت کافی را نیز مدنظر داشته باشید.

در این مطلب به پرسش برای ترک شیشه چه بخوریم پاسخ دادیم. حالا می‌دانیم که خوردن یک سری مواد غذایی برای ترک شیشه و همچنین داشتن استراحت کافی چقدر در فرایند درمان اعتیاد به این ماده موثر است. اما باید توجه داشته باشید که برای درمان اعتیاد به شیشه بصورت ایمن و راحت، لازم است تا کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در این راستا می‌توانید با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید. زیرا متخصصین ما با دانش روز دنیا و همچنین تنظیم برنامه درمانی منحصر برای هر فرد و ارائه خدمات رفاهی و هتلینگ به ترک شیشه شما کمک شایانی می‌کنند. کافیست همین حالا اراده کنید و با ما تماس بگیرید تا از خدمات درمانی مان برخوردار شوید.

1402/10/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =