۰۲۱-۷۹۴۴۱
کلینیک ترک دکتر جوادی

کلینیک ترک اعتیاد شیشه در تهران

آخرین تاریخ آپدیت: 1402/10/17
امتیاز به نوشته:
5/5

شیشه به عنوان یک ماده مخدر بسیار اعتیادآور شناخته شده است، اگر شما یا عزیزانتان مبتلا به اختلال مصرف شیشه هستید، کارآمدترین رویکرد برای ترک شیشه مراجعه به بهترین مرکز ترک شیشه در تهران است.

علائم ترک شیشه اگر چه کشنده نیستند، اما می‌توانند بسیار ناخوشایند باشند و توصیه می‌شود تا برای مدیریت و کنترل آن‌ها به کلینیک ترک اعتیاد شیشه در تهران مراجعه شود. در این راستا کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی به عنوان بهترین مرکز ترک شیشه در تهران آماده پذیرش شما عزیزان است. کافیست همین حالا با مشاورین ما تماس گرفته و از خدمات درمانی ما بهره مند شوید.

روش های درمانی در بهترین مرکز ترک شیشه در تهران

ترک مخدرهایی مانند شیشه یک فرآیند چالش‌برانگیز است و بهتر است تحت نظارت پزشکان و متخصصان اعتیاد انجام گیرد. در ادامه، روش‌های معمول برای ترک شیشه در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی بررسی خواهند شد:

سم زدایی ترک شیشه

سم زدایی شیشه به معنی خروج و پاکسازی فیزیکی بدن از شیشه است. در مرکز دکتر جوادی، سم زدایی شیشه اصولا به روش تدریجی انجام می‌شود. سم زدایی تدریجی شیشه به معنای کاهش دوز مصرفی این ماده است تا زمانی که دوز آن به صفر برسد. با این رویکرد علائم ترک شیشه با شدت کمتری ظاهر می‌شوند و تحت مدیریت و کنترل قرار خواهند گرفت.

در اکثر کمپ‌های ترک شیشه، از روش بوقلمون سرد به منظور سم زدایی این مخدر استفاده می‌شود، متاسفانه این روش با علائم ترک بسیار شدید همراه است و با احتمال زیاد موجب عود شیشه خواهد شد.

مشاوره و درمان روان‌شناختی

این رویکرد در بهترین مرکز ترک شیشه در تهران، بسیار مورد توجه است. متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی به خوبی می‌دانند که درمان اعتیاد تنها به پاکسازی بدن از ماده اعتیادآور ختم نمی‌شود و در بسیاری از موارد روان فرد است که او را به سمت مصرف شیشه سوق می‌دهد. از این رو در مرکز دکتر جوادی، این رویکرد بصورت الزامی در کنار سم زدایی شیشه، کاربرد خواهد داشت. مشاوره و درمان روان‌شناختی می‌تواند به شما کمک کند تا الگوهای رفتاری خود را تغییر دهید، به مدیریت استرس خود بپردازید و انگیزه لازم را برای حل چالش‌ها بدون مصرف شیشه داشته باشید.

روش های درمانی در بهترین مرکز ترک شیشه در تهران

درمان دارویی

پزشکان ترک اعتیاد مرکز دکتر جوادی، ممکن است داروهای ترک شیشه را برای کمک به کاهش ترشح نوراپی‌نفرین و دوپامین (دو ماده شیمیایی در مغز که در ارتباط با لذت و انرژی قرار دارند) تجویز نمایند. این داروها می‌توانند به شما در مدیریت علائم ترک شیشه مانند افسردگی و… کمک کنند.

ترکیب این سه روش ترک شیشه در بهترین مرکز ترک شیشه در تهران منجر به بهبودی شما خواهد شد. البته داشتن اراده برای درمان اعتیاد، یک اصل مهم و اساسی برای ترک تضمینی شیشه است. علاوه بر روش های مذکور توصیه متخصصین سلامت روان و حوزه پزشکی این است که از روش‌های زیر به منظور آسان‌تر کردن روند ترک شیشه استفاده کنید:

پشتیبانی اجتماعی

حمایت خانواده، دوستان و افراد متخصص و مورد اعتماد می‌تواند در فرآیند ترک شیشه کمک کننده باشد. افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید و می‌توانید با آن‌ها در مورد چالش‌ها و پیشرفت‌هایتان صحبت کنید، می‌توانند به شما انگیزه و حمایت لازم را ارائه دهند.

پشتیبانی اجتماعی یکی از عناصر بسیار مهم در فرآیند ترک اعتیاد به مواد مخدر، از جمله شیشه، است. افرادی که در تلاشند تا از وابستگی به شیشه خارج شوند، نیاز به حمایت، تشویق و مداومت دارند. خانواده، دوستان، اعضای جامعه و تیم‌های درمانی می‌توانند این نقش حمایت و انگیزه را ایفا کنند. اشتراک تجربیات با افرادی که موفقانه از شیشه خارج شده‌اند، تشویق به فعالیت‌های مثبت و سازنده، ارائه اطلاعات کاربردی و راهنمایی‌های لازم برای مدیریت و کاهش تشنج‌ها و اضطراب‌ها از جمله اقداماتی است که پشتیبانی اجتماعی می‌تواند در مسیر ترک موفقیت‌آمیز اثرگذار باشد. همچنین، فراهم کردن فضایی امن و محافلی پر از انگیزه برای افراد در حال ترک، از دیگر وظایف حمایت اجتماعی است که بر ارتقاء موفقیت در فرآیند ترک تأثیر مثبت دارد.

گروه‌های حمایتی و خدمات مشابه

شرکت در گروه‌های حمایتی مانند جلسات گروهی اعتیاد، می‌تواند برای شما امکان ملاقات و اشتراک تجربیات با افراد دیگری که شیشه را ترک کرده‌اند، فراهم کند. این گروه‌ها محیطی امن برای به اشتراک گذاشتن دغدغه‌ها، موفقیت‌ها و چالش‌ها فراهم می‌کنند. می‌توانید از متخصصین بهترین مرکز ترک شیشه در تهران بخواهید تا گروه‌های این چنینی را به شما معرفی کنند.

فعالیت‌های فیزیکی و سالم

انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های فیزیکی منظم می‌تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند و احساس رضایت و لذت را افزایش دهد. لازم به ذکر است که با درمان اعتیاد در بهترین مرکز ترک شیشه در تهران از کاردرمانی نیز برخوردار می‌شوید و می‌توانید انگیزه خود را بهبود ببخشید.

به هر حال، ترک مواد مخدر یک فرآیند طولانی و چندجانبه است و نیاز به تعهد، صبر و حمایت دارد. بهتر است با کمک حرفه‌ای از متخصصین بهترین مرکز ترک شیشه در تهران یعنی کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد دکتر جوادی، برنامه‌ای مناسب برای درمان اعتیاد شیشه دریافت نمایید تا علائم ترک شما به خوبی کنترل شده و علاوه بر اعتیاد جسمی، اعتیاد روانی شما نیز برطرف شود و دیگر هرگز پایتان به مراکز ترک اعتیاد باز نشود و برای همیشه بتوانید اعتیادتان را درمان کنید. اگر برای ترک شیشه نیازمند کمک هستید، ما در طی کردن مسیر درمان همراهتان خواهیم بود، کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات درمانی ما برخوردار شوید.

1402/10/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =